Respirația profundă te ajută să-ți îmbunătățești sănătatea

Respirația este parte din noi. Dacă, în condiții optime de sănătate, nu ne concentrăm asupra acesteia, nici nu realizăm mișcările pe care le facem când respirăm. Însă când vorbim despre respirația profundă, aceasta ne constrânge să fim atenți la modul în care inspirăm și expirăm aerul.

Respirația profundă poate schimba vieți. Nu este o terminologie nouă, însă în ultima perioadă aceasta a recăpătat o atenție tot mai mare, datorită beneficiilor pe care le aduce în viețile noastre de zi cu zi.

Ce înseamnă, concret, să respirăm profund?

În primul rând, să conștientizăm modul în care respirăm în mod normal și apoi să învățăm să respirăm din abdomen, adică din profunzime. În viața de zi cu zi, cei mai mulți dintre noi practicăm o respirație superficială, în piept. Însă ceea ce propune respirația profundă este să aducem plămânilor cât mai mult oxigen. Mai este cunoscută și sub numele de respirație abdominală sau diafragmatică.

Există numeroase exerciții de respirație profundă, însă vă propun să începeți acest demers al respirației profunde cu un exercițiu foarte simplu. Important este să ții cont că trebuie să-i acorzi suficient timp – se recomandă a începe cu circa 10 minute de respirație profundă, în care atenția să nu-ți fie distrasă.

Ne așezăm confortabil, cu spatele drept, sprijiniți de un spătar și cu mâinile pe abdomen. Începem să inspirăm adânc timp de circa 4 secunde, apoi expirăm pe nas, pe un interval tot de 4 secunde. Dincolo de beneficiile respirației profunde, astfel de exerciții – multe dintre acestea disponibile online – ajută organismul să se detensioneze și să se relaxeze.

Respirația profundă și beneficiile sale

  1. Combate stresul – prin atenția specială acordată respirației și prin modul în care ajutăm organismul să se relaxeze, reușim să diminuăm și din cantitatea hormonilor de stres, printre care și cortizolul. Important este ca această respirație profundă să fie realizată în mod constant.
  2. Îmbunătățește sănătatea plămânilor – prin faptul că realizăm o inspirație și o expirație profunde, acest lucru ajută la extinderea țesuturilor pulmonare. În plus, oxigerarea celulară este mult mai eficientă.

De asemenea, respirația controlată ajută și la îmbunătățirea digestiei, a memoriei și a concentrării.

Citește și: Ce este limba geografică?

Foto: Shutterstock

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Urmărește-ne pe Google News
Recomandari
Publicitate
substantial.ro
Libertatea
CSID
Descopera.ro
Life.ro
Retete
Baby
Doctorul Zilei
VIVA!
ELLE
Diva Hair
Sfatul medicului
Sfatul parintilor
TV Mania
Shtiu.ro
Mai multe din Sanatate