Pro sau contra temelor pentru acasă

elev-harnic

Cu sau fără teme? Alt subiect în vogă este cel al temelor, păreri fiind şi pro şi contra. Mulţi părinţi sunt contra temelor, pentru că sunt foarte multe şi îi obosesc pe copii, neamaiavînd timp liber pentru nimic altceva. Studiile demonstrează că temele au importanţa lor ce reiese din rezultatul testelor la fiecare materie în parte.

Citeşte şi Temele elevilor – multe, puține sau deloc?

Totuşi, copilăria nu ţi-o dă nimeni înapoi. De fapt, în general timpul nu face cale întoarsă, aşadar trebuie profitat de orice clipă.  Trebuie să existe un echilibru între şcoală şi viaţa după timpul petrecut la şcoală.baiat-trist

Studiu pentru importanţa efectuării temelor

De mulţi ani, cercetătorii au încercat să afle cât de importante sunt temele pentru realizarea elevilor.

Referitor la acest subiect controversat, usnews.com face o trecere în revistă a celor mai importante date despre fenomenul Pro şi Contra Teme.

Ne întoarcem în anul 2009, când Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică a efectuat un studiu în întreaga lume despre timpul petrecut de elevi făcând teme şi a descoperit că nu este prea mare legătură în ceea ce priveşte câte teme fac elevii într-o ţară anume şi cât de bune sunt rezultatele lor, la teste.

Spre exemplu, Singapore (oficial, Republica Singapore) este în topul ţărilor în care elevii sunt nevoiţi să facă multe teme, spre deosebire de Finlanda unde elevilor nu li se dau multe teme pentru acasă.

În medie, finlandezii petrec cam 3 ore pe săptămână pentru a face teme, şi totuşi în 2012, la testul OECD, au reuşit performanţa de a se clasa pe locul şase în lume la citit şi pe al XII-lea loc la matematică.

Acum, după ce aceşti cercetători au efectuat acelaşi studiu legat de temele pentru acasă au ajuns la concluzia că acestea joacă un rol foarte important în învăţare, în cadrul fiecărei ţări.

Climatul socio-economic şi temele

Potrivit OECD, aflăm că orele petrecute pentru a efectua teme variază de la ţară la ţară, în funcţie de climatul socio-economic. Aşadar, în ţările unde venitul pe cap de locuitor era mai ridicat, elevii de 15 ani tindeau să facă mai multe teme, faţă de cei  din ţările unde cetăţenii aveau un venit scăzut. La acest studiu au fost analizate 38 de ţări din punctul de vedere al efectuării temelor şi al orele petrecute pentru acest lucru.

Studiul a mai relevat faptul că elevii care au făcut mai multe teme, în general obţineau note mai mari la teste. Concluzia a fost că realizarea temelor face diferenţa dintre cei bogaţi şi cei săraci.

Despre acest aspect al diferenţierii în funcţie de nivelul de trai a scris şi Francesca Borgonovi în studiul  – Temele creează inechităţi în Educaţie?

Ea a mai spus că nu e ca şi cum elevii săraci ar dori să sară peste făcutul temelor sau că nu au un loc liniştit unde să le facă ci este mai degrabă vorba despre acele şcoli care se adresează în special copiilor săraci care nu obişnuiesc să le dea teme spre deosebire de şcolile unde învaţă copiii bogaţi (şcolile particulare).

Citeşte şi Cu teme sau fără teme? Aceasta-i întrebarea…

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Loading...
Recomandari
Libertatea
Retete
Baby
Doctorul Zilei
Sfatul parintilor
Mai multe din Educatie