(P) Știința din spatele unui mic dejun ideal

Micul dejun este, de obicei, prima masă a zilei care întrerupe postul de peste noapte și este servită la maxim 2-3 ore după trezire.

Cantitatea de calorii recomandată pe care un mic dejun echilibrat ar trebui să o furnizeze, este între 15 și 25% din doza zilnică totală de energie. Aceste valori pot varia în funcţie de vârstă, sex, necesarul zilnic de energie și stilul de viaţă.

Se recomandă alegerea unor alimente bogate în proteine, cum ar fi ouăle, carnea slabă, înlocuitorii de carne (proteine vegetale), leguminoasele, nucile și produsele lactate.

Excluderea unora dintre aceste alimente de la micul dejun, poate face dificilă obţinerea nutrienţilor și alimentelor recomandate zilnic. Obiectivul ar fi obţinerea de 10-20% din valorile de referinţă pentru vitamine, minerale și fibre la această primă masă.

Renunţarea la mese, în special la mic dejun, a fost asociată cu o dietă de slabă calitate, adipozitate centrală crescută si factori de risc cardio-metabolic.

Un mic dejun, luat zilnic, oferă foarte multe beneficii pentru sănătatea fizică și mentală. Există dovezi care arată că cei care iau micul dejun nu fac compromisuri în ceea ce privește sănătatea, aleg alimente sănătoase și ca urmare, beneficiază de reducerea factorilor de risc.

Aportul micului dejun poate favoriza răspunsul metabolic și hormonal, iar în consecinţă numărul total de calorii pe care le consumă o persoană, poate scădea în restul zilei. Explicaţia acestui lucru, constă în faptul că, servirea unui mic dejun, oferă un control mai bun asupra hormonilor care reglează senzaţia de foame.

La polul opus, există credinţa conform căreia renunţarea la micul dejun nu este o metodă eficientă pentru controlul greutăţii. Mai mult, un mic dejun bogat în proteine a fost asociat cu un control mai mare asupra apetitului și o reducere a dorinţei de a mânca iar rezultatul este îmbunătăţirea controlului greutăţii.

Obiceiul de a lua micul dejun nu este un lucru ușor pentru mulţi oameni; dar adaptarea alimentelor la nevoile individuale, te va ajuta să îmbunătăţești acest obicei și să-l menţii.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro

EVA.RO
Recomandari
Doctorul Zilei
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Sanatate