Motivul crucial pentru care ar trebui să stingi televizorul înainte să adormi

În ultimii ani, au fost efectuate numeroase studii privind calitatea somnului, mai ales de când tehnologia ne-a acaparat cu totul. Când ne punem în pat, mulți dintre noi mai aruncăm un ochi pe rețelele de socializare sau ținem televizorul deschis și de cele mai multe ori adormim.

Ei bine, experții susțin că obiceiul de a adormi la televizor a fost asociat cu boli care pot duce la o moarte prematură. Un nou studiu realizat de Școala de Medicină a Universității Northwestern susține că dormitul chiar și cu cea mai mică lumină ambientală în timpul somnului de noapte poate dăuna funcției cardiovasculare.

Șefa secției de medicină a somnului, Phyllis Zee, și echipa sa au examinat rolul luminii în somnul adulților sănătoși cu vârste cuprinse între 63 și 84 de ani.

Potrivit studiului, o singură noapte dormită cu o lumină slabă, cum ar fi un televizor cu sunetul oprit, a crescut glicemia și ritmul cardiac al oamenilor în timpul somnului. Studiul a arătat că expunerea la orice fel de lumină în timpul perioadei de somn a fost „corelată cu prevalența mai mare a diabetului, obezității și hipertensiunii” atât la bărbații, cât și la femeile în vârstă.

Cercetătorii au descoperit că rezistența la insulină a apărut dimineața după ce oamenii au dormit într-o cameră luminoasă. Rezistența la insulină este atunci când celulele din mușchi, grăsime și vii nu răspund bine la insulină și nu pot folosi glucoza din sânge pentru energie.

„Acum, arătăm un mecanism care ar putea fi fundamental pentru a explica de ce se întâmplă acest lucru. Arătăm că afectează capacitatea de a regla glucoza”, a spus Zee, scrie The Sun.

Zee și echipa sa au declarat că au fost surprinși de faptul că mai puțin de jumătate dintre bărbații și femeile din studiu au dormit în mod constant în întuneric timp de cel puțin cinci ore în fiecare zi.

„Mai mult de 53% sau cam așa ceva au avut lumină în timpul nopții în cameră”, a spus ea.

Zee a adăugat că persoanele care au dormit cu un grad mai mare de lumină au fost mai predispuse să se culce mai târziu și să se trezească mai târziu.

„Știm că cei care dorm târziu tind să aibă și un risc mai mare de tulburări cardiovasculare și metabolice. Oamenii ar trebui să facă tot posibilul să evite sau să reducă la minimum cantitatea de lumină la care sunt expuși în timpul somnului”, a sfătuit ea.

Experții îi sfătuiesc pe oameni să își poziționeze paturile departe de ferestre sau să folosească jaluzele care blochează lumina.

Oamenilor li se recomandă să evite să își încarce laptopurile și telefoanele mobile în dormitor, unde lumina albastră care afectează melatonina le poate perturba somnul.

Foto: 123RF

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Urmărește-ne pe Google News
Recomandari
substantial.ro
Publicitate
CSID
Descopera.ro
Unica.ro
Retete
Baby
Life.ro
Doctorul Zilei
VIVA!
ELLE
Diva Hair
Sfatul medicului
Sfatul parintilor
TV Mania
Shtiu.ro
Trending news
Mai multe din Sanatate