M-am culcat cu o reclama
Si n-a fost cine stie ce. Caci, desi imita viata (sau invers?!), publicitatea vrea sa vanda. Iar barbatii prefera sa cucereasca decat sa cumpere.
Sa luam o pauza de publicitate. Pe parcursul acesteia, incearca sa te transformi intr-o faptura diafana din reclame, precum acele exponente ale sexului frumos despre care deja stii ce au facut cu apa noastra minerala: au vaduvit-o de bule si au condamnat-o la buna vecinatate cu lamaile.
Fii zvelta, eleganta, optimista, asa cum sunt ele, desigur, numai dupa ce folosesc potiunea-elixirul-iaurtul-crema-minune. Si straduieste-te sa vorbesti in sloganuri. Cand iti parfumezi bolta palatina cu pastilute mentolate, iar el remarca asta, alinta-te cu urmatorul mesaj: „Pentru ca mirosi ce ai vrea sa gusti!”. Daca iti ridica in slavi parfumul (si te lasi inselata – de fapt, el si-a propus doar sa elogieze faptul ca e in stare sa distinga aromele), gaseste imediat motivul sa surazi diafan: „N-ai cum sa-l dai jos!”. El isi pleaca subtil privirea spre emisfera ta sudica, dand cu ochii de ochiurile dresului-navod? Arunca manusa in care ai ascuns replica: „Iarna asta, senzualitatea a luat plasa”. Discutia aluneca-n cascada spre o zona fierbinte si se impiedica de un cuvant exploziv: orgasm? Toarna miere intr-o provocare ce suna asa: „Il vrei, dar il cunosti?”.
Surprinde-l, nauceste-l, epateaza-l, invadeaza-l, asa cum o fac si reclamele. Ataca-l, prin invaluire, in cotloanele cele mai ascunse ale pasiunilor lui derizorii. Daca e microbist, repeta cu convingere sloganul spotului publicitar care tocmai i-a intrerupt meciul. Daca e pescar, cere-i sa-ti explice de ce s-a mai chinuit sa le faca pestilor piercing cu undita daca tot sfarsesc in tigaie.
Porneste, cu alte cuvinte, un razboi psihologic care ameninta sa dureze o vesnicie, adica perioada aceea de timp masurata de barbati de cand se ispravesc stirile la televizor pana cand intra calupul cu informatii despre sport.
Poarta la vedere centura neagra la shopping, fii dezordonata si pune-ti ceva verde, cum suna comandamentele sezonului, abandoneaza-te placerii de a musca dintr-o tableta de ciocolata, adopta un ton pedagogic imprumutat de la profesoarele cu dantura mai mult decat perfecta.
Vopseste-ti podoaba capilara si da energic din cap atunci cand iesi din lift, numarand in gand perechile de ochelari cu rama masculina care te fixeaza ca un periscop.
Transforma-te intr-o reclama.
Si ai toate sansele sa-ti cumperi singura bombonele de Valentine’s Day sau de 8 Martie! Pentru ca unii barbati, e adevarat, par sa se dea in vant dupa tot ce vad la televizor sau pe panourile acelea sexi care mai provoaca ambuteiaje in intersectii. Aparent, le-ar placea ca partenerele lor sa fie slabe, sa para mereu ca iesite de sub casca de la coafor, sa paseasca decis, captand toate privirile. Sa poata povesti cum s-au metamorfozat ele, intr-o clipita, din niste campioane ale slalomului pe partii austriece in feline care torc in fotoliu la un film prost doar pentru ca savureaza batonasele de slabit depozitate in frigider. Sa se laude ca partenerele lor au inlocuit muraturile puse de parinti cu depozite de lapte demachiant sau izbutesc sa parcheze din prima, cu spatele, intr-un loc in care e si permis sa-ti lasi masina.
Dar, de fapt, e posibil ca barbatii sa viseze ca femeile cu siluete si conduite de spoturi comerciale sa ramana acolo, in vitrina. E foarte probabil ca, indiferent de gradul lor de civilizatie sau de nivelul de cultura, barbatii de azi sa aspire la cuceriri bazate tot pe vechile principii.
Asa ca ignora sfaturile de pana acum si nu te da peste cap sa devii o reclama, fiindca ii vei lasa impresia celui supus unui astfel de test ca trebuie sa bage mana in buzunar. Ca urmeaza sa cumpere ceva, dupa ce a asistat la o prezentare in cadrul careia totul e sclipitor, gustos, imbatator, durabil, rezistent si plesneste de sanatate.
Lifestyle-ul stralucitor de la televizor are o viata a carei durata e direct proportionala cu distanta ce te separa de telecomanda care schimba canalul. Inchide televizorul si s-ar putea sa constati ca cel de langa tine, dincolo de faima atent cultivata de metrosexual, este un om normal, care nu si-a fixat ca obiectiv un trai r la Hollywood sau, mai aproape de noi, Cartierul Francez.
Ai incredere in tine chiar atunci cand te temi ca nu arati suficient de bine. Fii buna chiar atunci cand e sic sa fii scorpie. Fii tu insati si iti vei da seama ca iubitul tau chiar asta doreste. Tu pui in valoare crema, samponul, dresul. Fara tine, insa, ar fi ca si cum el s-ar indragosti de niste rafturi de supermarket.
Fii naturala – e tendinta sezonului. In plus, baietii de la publicitate spun ca e un trend care si vinde.
de Horia Ghibutiu