Experții au descoperit perioada din lună în care poți slăbi cu mare ușurință. În ce zile este recomandat un antrenament intens?

perioada din lună în care poți slăbi cu mare ușurință

Organismul femeilor funcționează după anumite principii foarte bine stabilite, iar experții au descoperit că pentru a slăbi rapid și a obține cele mai bune rezultate, activitatea fizică trebuie adaptată la ciclul menstrual.

Există zile în care ne simțim pline de energie, dar și momente în care ne este greu să facem chiar și câțiva pași. Acest lucru este perfect normal și asta pentru că în timpul unei luni, organismul trece prin nenumărate schimbări. Dacă îți dorești să scapi de kilogramele în plus și ai început să mergi la sală, probabil că te-ai confruntat și tu cu situația în care oricât de mult efort ai depune, efectiv nu ai avut energie pentru a-ți termina antrenamentul. Ei bine, soluția pentru această problemă este stabilirea unui program fizic care să respecte cele patru faze ale ciclului menstrual, potrivit dailymail.co.uk.

Care este perioada din lună în care poți slăbi cu mare ușurință?

Dieta și sportul sunt cele două elemente fără de care nu poți obține o siluetă ca trasă prin inel. Pentru a vedea rezultatele rapid și fără să depui un efort suplimentar, specialiștii sunt de părere că trebuie să își construiești un program de exerciții fizice care să fie adaptat modului în care organismul tău funcționează, în funcție de fazele ciclului menstrual.

1. Faza foliculară

Faza foliculară este cea în care organismul se pregătește să elimine ovulul și durează în medie între 10 și 11 zile. În această perioadă, nivelul hormonal este scăzut, iar nivelul de energie este unul ridicat. Din acest motiv, primele zile după terminarea menstruației sunt potrivite pentru orele de cardio, organismul având energia necesară pentru a duce la capăt acele antrenamente mai dificile și care solicită organismul.

2. Faza ovulatorie

Această fază apare la jumătatea ciclului menstrual și produce schimbări majore la nivel hormonal. Se produce o creștere accelerată a nivelului de estrogen, perioadă urmată de o scădere a acestui hormon. Organismul este în această perioadă la capacitate maximă și este indicat ca în această fază a ciclului menstrual să fie programate acele exerciții intense și care pun toți mușchii în mișcare.

3. Faza secretorie sau luteală

După ovulație, organismul traversează faza luteală, în care mucoasa uterului se îngroașă pentru a putea susține o eventuală sarcină. În prima parte a acestei faze, organismul este pregătit să susțină antrenamentele care au la bază exerciții mai dificile, dar în a doua parte a acesteia, se va instala o stare de oboseală, motiv pentru care specialiștii recomandă exerciții care să nu solicite prea mult corpul. Mersul pe jos, orele de yoga sau de Pilates sunt perfecte în acest moment al ciclului menstrual.

4. Faza menstruală

Faza menstruală este cea în care ovulul este eliminat, asta dacă nu vorbim despre o sarcină. În această perioadă, corpul reacționează diferit și dacă unele femei nu vor putea să meargă la sală pentru că se vor simți extenuate, pentru altele aceste probleme ar putea fi inexistente. Astfel, în faza menstruală, foarte important este să îți asculți organismul, iar dacă nu te simți pregătită, poți lua o pauză de la exerciții.

Bianca Hriscu

Foto: shutterstock.com

Citește și:

Cum poți reduce cu 20% riscul de a te îmbolnăvi de cancer? Specialiștii au descoperit vitamina care luptă împotriva celulelor canceroase

Ce se ascunde în spatele unei banale dureri de umăr? Acestea sunt bolile de care poți suferi

Care este diferenţa dintre durerea de cap şi migrenă? Hipnoterapeutul Eugen Popa îți spune cum să previi intensificarea durerii

 

 

 

 

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Loading...

EVA.RO
Recomandari
Libertatea
Doctorul Zilei
Baby
Sfatul parintilor
Recomandari shopping
Mai multe din Diverse