Dulciurile amenință sănătatea copiilor

De ce sa nu le dai copiilor dulciuri

Dulciurile sunt prietenii sau dușmanii noștri? Dacă noi suntem într-o relație controversată cu produsele pe bază de zahăr, copiii și dulciurile ar trebui să se afle pe poziții inamice. În realitate, însă, îi împrietenim mai repede decât ar trebui.

Dacă e un lucru asupra căruia autoritățile din întreaga lume cad de acord, acela este că bebelușii și copiii până în 2 ani nu ar trebui să consume zahăr. Deloc! În teorie pare simplu, însă obiceiurile părinților și bunicilor de a le oferi 'ceva dulce' în fiecare zi cu greu se pot alinia recomandărilor mondiale, chiar dacă acestea vizează sănătatea copiilor și nepoților. Cât rău poate să facă o prăjitură de casă ușor îndulcită, se întreabă unii părinți și bunici? Mult, după cum se poate observa mai jos.

De ce să nu mănânce dulciuri?

Nici pentru adulți, dulciurile rafinate nu aduc nici un beneficiu organismului. Iată la ce riscuri sunt expuși copiii, mai ales cei care au sub doi ani:
– predispoziție pentru obezitate infantilă;
– tensiune arterială crescută;
– predispoziție pentru diabetul de tip 2;
– boli cardiace.

Iar cu o minimă documentare, vei vedea că alternativele la dulciuri sunt nenumărate, pornind de la fructe, fructe deshidratate, prăjituri, tarte neîndulcite sau îndulcite cu banane/curmale. Așa că, data viitoare când părinții sau bunicii vor să le ofere micuților un răsfăț dulce, cu siguranță au variante numeroase pe care le pot pune în practică.

După 2 ani

Vârsta de doi ani nu este pragul dintre a nu mânca dulciuri deloc și a mânca fără limite. Într-adevăr, după doi ani, părinții le pot da copiilor alimente care conțin zahăr, însă nu mai mult de 6 lingurițe pe zi (cantitatea maximă, pe care ar fi totuși de preferat să nu o atingi). Citește etichetele cu atenție și raportează-te la cantitatea de zahăr: 4 grame de zahăr înseamnă o linguriță.

Sucurile de fructe

Și încă un lucru important de reținut: zahărul nu se găsește doar în dulciurile propriu-zise, ci și în sucurile procesate, sucurile de fructe. Așa că nu le oferi fără limite, crezând că le furnizezi sănătate la pahar. În schimb, ai putea să le oferi fructele ca atare, care conțin, pe lângă zahărul natural și fibre necesare organismului.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Recomandari
Libertatea
Retete
Baby
Doctorul Zilei
Sfatul parintilor
Psychologies
Mai multe din Sanatate