De ce ne îngrășăm în timpul postului? Uite ce alegeri alimentare trebuie să faci pentru a-ți păstra silueta

de ce ne îngrășăm în timpul postului

Pe lângă întoarcerea către credință și purificarea sufletească, postul reprezintă și o perioadă în care alimentele de origine animală sunt eliminate din dieta zilnică. După o lungă perioadă de post, oamenii constată că au apărut o serie de modificări la nivelul siluetei, iar acest lucru se întâmplă din cauza alegerilor alimentare nepotrivite. 

Postul poate fi cea mai bună ocazie pentru a oferi organismului o detoxifiere completă, dar acest lucru se poate întâmpla doar în momentul în care sunt consumate alimente sănătoase și care nu pun în pericol silueta. Nu de puține ori oamenii constată că s-au îngrășat în perioada postului, chiar dacă din dieta lor zilnică au lipsit carnea, laptele sau brânza.

De ce ne îngrășăm în timpul postului?

Problemele de greutate pot să apară în timpul postului atunci când în alimentație sunt introduse produse cu un conținut caloric ridicat și care înlocuiesc proteinele de origine animală. Mai exact, pâinea sau covrigii sunt pe lista celor mai consumate alimente în timpul postului, alături de fasole, soia, mazăre, cartofi, orez sau năut, iar acestea pot afecta puternic silueta.

“Ce facem noi românii în Post? Păi ne cam îndopăm cu pâine, cornuri și covrigi, cu diverse produse din soia pe care le găsim ușor în supermarketuri, cu tot felul de zacuști uleioase și alte produse care nu duc în final decât la îngrășare, la tulburări gastroduodenale, care nu slujesc în niciun caz ideii de Post și de bine. De cele mai multe ori, produsele de Post, cele pe care le găsim atât de ușor sunt produse care conțin carbohidrați sau grăsimi. Carbohidrații sunt în pâine, paste, cornuri, covrigi, iar grăsimile de post sunt uleiurile vegetale și tot felul de alte produse care conțin ulei”, a spus dr. Florin Ioan Bălănică, specialist în medicina stilului de viață.

Ce alegeri alimentare trebuie să faci pentru a-ți păstra silueta?

Pentru a preveni apariția kilogramelor în plus, medicul Florin Ioan Bălănică recomandă ca în perioada postului să fie consumate în special fructe, supe sau salate de verdețuri.

“Cum ar arăta așadar o zi de Post? O putem începe cu fructe, dacă tolerăm să mâncăm fructele pe stomacul gol. Care sunt fructele cu o cantitate mare de antioxidanți și fibre și mai mică de fructoză? Mărul verde, kiwi, ananas și fructe de pădure. La prânz, putem consuma o supă cremă de ciuperci, o supă de linte, o fasole verde cu usturoi, o mâncare de fasole boabe, de preferat cât mai închisă la culoare, chiar neagră, pentru că acelea sunt boabele cu o cantitate mare de proteine. Cu alte cuvinte, putem consuma mâncăruri bazate pe legumele proteice: linte verde, fasole cu boabe închise la culoare, fasole verde, năut, mazăre, broccoli.  Încheiem ziua cu cina care trebuie să fie până în ora 20 și, evident, va fi compusă din alimente ușoare. Trebuie să știți că legumele proteice se digeră mai greu decât carnea așa că nu trebuie să credeți că legume=ceva ușor. Nu orice fel de legumă este o legumă ușoară. Se poate consuma, de exemplu, o salată cu multe verdețuri, cu un dressing din muștar fără zahăr, cu lămâie, mărar. Se pot adăuga niște boabe de năut sau niște boabe de linte, fierte în prealabil într-o supă de rădăcinoase”, a spus medicul Florin Ioan Bălănică.

Bianca Hriscu

Foto: shutterstock.com

Citește și:

Care sunt primele semne ale anorexiei? Uite cum îți dai seama dacă o persoană apropiată suferă de această afecțiune

Cum să dormi mai bine noaptea

Menstruația abundentă, semn de cancer de endometru?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Loading...
Recomandari
Libertatea
Retete
Baby
Doctorul Zilei
Sfatul parintilor
Mai multe din Diverse