Cum se ține corect postul intermitent

Postul intermitent sau „Intermittent fasting' nu este o dietă propriu-zisă, cât mai degrabă o reorganizare a meselor. Mai exact, nu este nevoie să reduci numărul caloriilor de peste zi, ci este de ajuns să le cumulezi în mai puține mese.

Postul intermitent are câteva reguli

Concret, fie renunți la una dintre cele 3 mese de peste zi, lucru ce se poate transforma în stil de viață, fie renunți la toate mesele pe parcursul unei zile, o dată pe săptămână. Postul întrerupt funcționează pe același principiu al arderii grăsimilor, doar că în acest caz mecanismele de ardere pot rămâne active și în perioada de alimentație clasică. Este important să mâncăm însă corect, fără fast-food, alimente procesate, dulciuri și carbohidrați și, mai ales, să nu renunțăm la apă și ceaiurile de plante în perioada de post.

Atenție la supraalimentarea ulterioară!

Acest tip de alimentație influențează și producția hormonului responsabil cu senzația de foame sau de sațietate: leptina. Deficitul caloric sau postul negru determină scăderea acestui hormon, creând senzația de foame. Hrănirea cu caloriile nutritive necesare în așa-zisele ferestre ale postului reechilibrează producția de leptină. Studiile efectuate până acum au arătat că acest tip de alimentație crește sensibilitatea la insulină, scade riscul de osteoartrită și de boli cardiovasculare și îmbunătățește funcția cognitivă. Dar, atenționează nutriționistul, există și în acest caz efecte secundare ce nu trebuie neglijate: în cazul în care organismul nu se poate adapta la această dietă există riscul încetinirii metabolismului, pot apărea indigestii sau distensii abdominale în cazul în care te supraalimentezi ulterior. Iar dieta este clar contraindicată celor care suferă de gastrită, ulcer sau diabet.
Pe lângă avantajele, dezavantajele și contraindicațiile fiecărei diete în parte, nutriționiștii te sfătuiesc ca atunci când alegi să începi o cură de slăbire să ții cont și de stilul tău de viață, să nu o resimți ca o pedeapsă și, mai ales, să nu ajungi să suferi dezechilibre ale organismului.

Ce spune specialistul?

“Atunci când fastingul de orice fel ar fi el (pentru că sunt mai multe tipuri de fasting) este adaptat nevoilor oricărei persoane, rezultatele apar imediat și din punctul meu de vedere este un instrument pe care este bine să îl avem în minte și să îl folosim periodic” ne spune doamna doctor Ioana Berciu, director general al Centrului medical Therapy Room.

Există păreri care susţin că suntem adaptaţi din punct de vedere evolutiv să putem supravieţui şi dacă avem perioade în care nu nu mâncăm deloc. Dovezile că strămoşii noștri nu au avut o alimentaţie care să cuprindă trei mese pe zi şi gustări sunt destul de convingătoare. Genele noastre sunt adaptate să fie capabile să facă faţă perioadelor în care nu mâncăm nimic.

De ce este indicat să bem apă caldă cu sare amară dimineața: ce spun specialiștii

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Recomandari
Publicitate
ELLE
Libertatea
Unica.ro
VIVA!
substantial.ro
Retete
Baby
CSID
Kudika
Descopera.ro
Doctorul Zilei
Diva Hair
Sfatul medicului
Sfatul parintilor
TV Mania
Shtiu.ro
Trending news
Mai multe din Sanatate