Cum scapi de insomnie fără medicamente

cum scapi de insomnie fara medicamente

Orice persoană poate fi afectată la un moment dat de insomnie. Pe termen scurt sau lung. În principiu, majoritatea adulților au nevoie de cel puțin șapte ore de somn pe noapte. A adormi cu dificultate și a rămâne treaz până la ora la care în mod obișnuit trebuie să te trezești, poate afecta semnificativ calitatea vieții. Află cum scapi de insomnie fără medicamente.

Somniferele nu sunt o soluție. În niciun caz ele nu vor fi luate 'după ureche', fără să fi fost recomandate de medic. Poți încerca, însă, câteva metode simple de a adormi. Poate ai noroc și dau rezultate.

Meditație

Meditația constă în a te relaxa și a respira lent și constant. Vei observa cum se instalează o stare de liniște în ceea ce privește corpul, gândurile și senzațiile. Practicarea ei este oricând binevenită, dar cele mai mari beneficii le aduce atunci când este însoțită și de un stil de viață sănătos. Îmbunătățește nu doar calitatea somnului ci și capacitatea de concentrare, stimulează imunitatea și reduce stresul. Singura problemă poate fi aceea că, în unele cazuri, are și potențial de a provoca emoții puternice. Dacă simți că în loc să te liniștească mai mult te agită și te tulbură, întrerupe această practică.

Yoga

Ca și meditația, yoga poate atenua stresul (ca și cauză a insomniei). Pentru un efect pozitiv asupra calității somnului este de preferat să fie practicat un stil care să combine meditația cu mișcarea sau cu exercițiile de respirație. Realizarea de posturi yoga înainte de culcare te poate ajuta să te relaxezi. Totuși, nu forța dacă unele dintre ele 'nu îți ies', pentru că te poți răni. Este important să faci ceea ce este bine pentru corpul tău, iar acest lucru variază de la persoană la persoană.

Exerciții fizice

Cei care practică sportul în mod constant – mișcarea, în general – nu se plâng de insomnie. Urmează-le exemplul și alocă zilnic măcar 20 de minute exercițiilor fizice moderate. Poți scăpa de chinul nocturn, dar și de câteva kilograme. Participanții la un studiu care a fost realizat în urmă cu patru ani au constatat că 150 de minute de sport pe săptămână, timp de șase luni, a fost cel mai bun medicament împotriva insomniei, depresiei și anxietății.

Masaj

Sigur, masajul executat de un profesionist este cel mai bun, pentru că el stăpânește tehnicile care vizează exact obținerea stării de relaxare, cea psihică și cea musculară. Dar dacă nu îți este accesibil, mulțumește-te cu masajul făcut de partener. În timpul acestuia concentrează-te asupra sentimentelor și senzațiilor pe care le declanșează atingerile, și lasă-ți mintea să… zboare. Cremele și uleiurile pentru masaj sunt binevenite, însa doar dacă nu ai pielea foarte sensibilă sau alergie la vreunul dintre ingrediente.

Magneziu

Este demonstrat, magneziul ajută mușchii să se relaxeze și să scadă stresul, ceea ce contribuie la obținerea unui somn sanatos. Femeile pot lua până la 300 mg de magneziu pe zi, iar bărbații până la 400 mg. În doză unică sau fragmentată în două, dimineața și seara.

Ulei de lavandă

Ceaiul din flori de lavandă, pulverizarea uleiului esențial pe pernă sau folosirea lui într-o lampă pentru aromoterapie, poate oferi rezultate excepționale în privința tratării insomniei. Administrarea pe care orală este cea mai eficientă, dar poate avea și reacții adverse precum greața, constipația sau durerile de cap.

Foto: Shutterstock

Cafeaua îngrașă? Află răspunsul…

Secretul unei relații de lungă durată. Un singur detaliu poate face diferența

Un nou studiu arată că bărbații sunt mai sensibili la durere decât femeile

 

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Recomandari
Libertatea
Retete
Baby
Doctorul Zilei
Sfatul parintilor
Psychologies
Mai multe din Sanatate