Colagenul. Beneficiile colagenului asupra sănătății

Colagenul este cea mai abundentă proteină din corpul nostru. Este componenta principală a țesuturilor conjunctive care alcătuiesc mai multe părți ale corpului, inclusiv tendoanele, ligamentele, pielea și mușchii.

Potrivit Health Line, colagenul are multe funcții importante, inclusiv asigurarea structurii pielii și întărirea oaselor. Există 28 de tipuri de colagen, dar iată cele patru cele mai comune:

  • Tipul I: cel mai frecvent tip, întâlnit în tot țesutul conjunctiv
  • Tip II: se găsește în articulații și discurile intervertebrale (pernele care servesc drept amortizoare ale coloanei vertebrale)
  • Tipul III: componenta principală a fibrelor reticulare, care se găsesc în piele și vasele de sânge
  • Tip IV: o componentă a rinichilor, a urechii interne și a cristalinului ocular.

În ultimii ani, suplimentele de colagen au devenit populare. Majoritatea sunt hidrolizate, ceea ce înseamnă că colagenul a fost descompus pentru a fi mai ușor de absorbit.

Aceste suplimente vin în principal sub formă de pulbere, dar sunt disponibile și în capsule. Tipurile de colagen găsite în suplimente variază – unele conțin unul sau două tipuri, în timp ce altele conțin până la cinci.

Mai multe alimente pot crește în mod natural aportul de colagen, inclusiv pielea de porc (șoriciul) și bulionul de oase.

Alimente care conțin colagen

Alimentele care conțin gelatină, cum ar fi bulionul de oase, furnizează colagen. Gelatina este o substanță proteică derivată din colagen după ce este gătită. Colagenul se găsește în țesuturile conjunctive ale animalelor. Astfel, alimente precum pielea de pui, pielea de porc, carnea de vită și peștele sunt surse de colagen.

Pentru a fi sintetizat cum trebuie colagenul, vitamina C este esențială. Prin urmare, este important consumul de alimente bogate în această vitamină, cum ar fi citrice, broccoli și ardei gras.

Sunt necesare mai multe cercetări pentru a determina dacă consumul de alimente bogate în colagen ajută la creșterea nivelului de colagen din organism , deoarece este posibil să nu aibă aceleași beneficii ca și suplimentele.

Enzimele digestive descompun colagenul din alimente în aminoacizi și peptide individuale. Cu toate acestea, colagenul din suplimente a fost deja descompus sau hidrolizat, motiv pentru care se crede că este absorbit mai eficient decât colagenul din alimente.

Colagenul. Beneficiile colagenului asupra sănătății

Poate îmbunătăți sănătatea pielii. Această proteină Jjoacă un rol în întărirea pielii, precum și în elasticitate și hidratare. Pe măsură ce îmbătrânim, corpul nostru produce mai puțin colagen, ceea ce duce la uscarea pielii și formarea de riduri.

Poate ameliora durerile articulare. Colagenul ajută la menținerea integrității cartilajului, țesutul asemănător cauciucului care ne protejează articulațiile. Pe măsură ce cantitatea de colagen din corp scade odată cu înaintarea în vârstă, crește riscul de tulburări degenerative ale articulațiilor, cum ar fi osteoartrita.

Poate preveni pierderea osoasă. Oasele sunt formate în mare parte din colagen, ceea ce le conferă structură și rezistență. Așa cum colagenul din corp se diminuează odată cu înaintarea în vârstă, la fel și masa osoasă. Acest lucru poate duce la afecțiuni precum osteoporoza, care se caracterizează printr-o densitate osoasă scăzută și un risc mai mare de fracturi osoase.

Foto: 123RF

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Urmărește-ne pe Google News
Recomandari
substantial.ro
Publicitate
CSID
Descopera.ro
Unica.ro
Retete
Baby
Life.ro
Doctorul Zilei
VIVA!
ELLE
Diva Hair
Sfatul medicului
Sfatul parintilor
TV Mania
Shtiu.ro
Trending news
Mai multe din Sanatate