Cele mai scumpe 25 de masini

Recent, un exemplar Ferrari Testa Rossa din 1957 a fost adjudecat la pretul de 9.000.000 euro. Impresionant! Presa a vuit de comentarii privitoare la obiectul respectiv, insa este oare acesta macar pe aproape de statutul celui mai scump automobil din lume?

Nici pe departe! Au loc tranzactii discrete care implica preturi mult mai mari. Sau, pur si simplu, nici nu se poate pune problema vreunei tranzactii in cazul unor exemplare-unicat sau care fac parte din colectii particulare sau ale muzeelor de marca. Practic, aceste masini sunt inestimabile.

Teoretic, s-au facut evaluari orientative in legatura cu pretul lor. Conform opiniei expertilor contactati de Auto Bild, iata un fel de „Top 25 al celor mai scumpe automobile din lume. Care ar fi perspectiva cotei lor pe timp de criza? Riscul unei scaderi drastice nu e exclus. Daca vreunul dintre posesori are nevoie rapida de bani, va fi nevoit sa vanda ieftin.

1. Mercedes-Benz 300 SLR ,,722 – 33.000.000 euro

mercedes

Acesta este unul dintre exemplele de evaluare pur teoretica. Nu stim ce motiv ar putea vreodata sa determine Concernul Daimler sa scoata la vanzare acest exemplar de roadster 300 SLR, iar daca asta s-ar intampla, e greu de spus daca nu s-ar putea cere si mai multi bani pe el.

Pana una-alta, expertii considera ca masina Mercedes 300 SLR (seria W196S) purtand numarul de concurs 722, cu care Sir Stirling Moss a stabilit in 1955 in raliul Mille Miglia un record valabil si acum, are valoarea aproximativa de 33 de milioane de euro.

Automobilul, in perfecta stare de functionare, face parte din colectia muzeului marcii.
 

 

2. Bugatti Type 57SC Atlantic – 28.000.000 euro

Nu exista automobil Bugatti care sa nu fie o capodopera tehnica si de stil, insa aceasta este Mona Lisa domeniului auto.

S-au asamblat numai trei exemplare de Bugatti Type 57 SC Atlantic. Sub capota din fata se afla un motor cu 8 cilindri in linie, de 200 CP.
 

 

3. Ferrari 250 GTO – 23.000.000 euro

Dincolo de palmaresul competitional, acesta este modelul care reprezinta cel mai bine spiritul Ferrari.

Totala dedicare sportiva, design sublim, motor V12 amplasat in fata (3,0 litri, 300 CP). S-au fabricat numai 39 de exemplare.
 

 

 

4. Rolls-Royce Silver Ghost – 17.000.000 euro

Primul Rolls Royce Silver Ghost (1907) isi datora numele caroseriei argintii si mersului incredibil de silentios.

Acum, exemplarul inmatriculat cu nr. AX201 apartine Companiei Bentley.
 

5. Bugatti 41 Royale – 17.000.000 euro

Seria Bugatti Royale a reprezentat apogeul creatiei clasice a marcii din Mol­sheim.

Scop declarat: depasirea lui Rolls Royce in termeni de rafinament si performante. S-au realizat doar 6 exemplare.

 

6. BMW M1 ANDY Warhol – 17.000.000 euro

Seria Bugatti Royale a reprezentat apogeul creatiei clasice a marcii din Mol­sheim.

Scop declarat: depasirea lui Rolls Royce in termeni de rafinament si performante. S-au realizat doar 6 exemplare.
 

 

7. Boeing Lunar Rover – 8.000.000 euro

S-au fabricat patru in 1971 si fiecare a costat 325 de milioane de dolari.

Numai unul se mai afla pe Pamant si apartine NASA. Pentru celelalte trei (aflate pe Luna), trebuie sa platiti transportul.
 

8 Mercedes-Benz SSK Trossi – 8.000.000 euro

Modelele Mercedes SSK (supraalimentare cu compresor, 300 CP) au fost cele mai rapide automobile din lume de-a lungul anilor ’20.

Exemplarul din imagine are caroserie speciala, semnata Trossi.
 

9. Maserati 250/nr.2529 – 4.500.000 euro

Expertii considera ca Maserati 250F a fost cel mai reusit monopost de curse al anilor ’50.

La volanul acestui exemplar, celebrul Juan Manuel Fangio s-a impus in Marele Premiu al Germaniei din anul 1957.
 

10. Bentley  61/2 OLD NO.2 –
5.200.000 euro

Victoriile marcii Bentley de la Le Mans
s-au datorat modelelor Speed Six. Din cele trei exemplare asamblate mai exista astazi doua.

Acesta (locul 2 la Le Mans in 1930) apartine unui particular.
 

 

11. Alfa Romeo 8C 2900 B Le Mans – 4.500.000 euro

Indicativul 8C arata ca motorul are 8 cilindri.

Exemplarul unic din imagine are caroserie proiectata special pentru
cursa de 24 h de la Le Mans. In prezent, apartine patrimoniului marcii.
 

 

12. Ferrari Testa Rossa – 4.500.000 euro

Aceste modele s-au tranzactionat oarecum frecvent in ultimii ani.

Sunt masini de curse pur-sange, iar numele vine de la culoarea rosie a capacelor de chiulasa. S-au fabricat 36 de exemplare, din 1957.
 

 

13. Cugnot Fardier – 4.000.000 euro

Primul vehicul cu roti din lume care a renuntat la cal in favoarea aburului a fost construit de francezul Nicholas Cugnot in 1769.

Astazi, poate fi vazut la Conservatoire National des Arts et Metiers.
 

 

14. Auto Union Typ C – 4.000.000 euro

Duelurile pe care le-au dat Auto Union si Mercedes de-a lungul anilor ’30, in curse, sunt legendare.

Typ C avea motor V16 amplasat central, compresor si 520 CP. O masina a fost recuperata din Rusia.
 

15. Jaguar Type D – 3.400.000 euro

Efortul marcii britanice de a-si reabilita imaginea sportiva de-a lungul anilor ’50 a fost sustinut eroic de masinile de
curse Type D.

Acestea au castigat de trei ori titlul suprem in celebra cursa de anduranta de 24 h de la Le Mans. Modelul de strada Type E poarta inspiratia lor.
 

16. Rolls-Royce Phantom V ex John Lennon – 3.400.000 euro

Genialul muzician a ales sa sfideze opulenta cu propriile ei arme. Cum altfel sa privim mesajul acestui Rolls psihedelic?

 

 

 

 

17. Ford GT40 – 3.400.000 euro

Ford a produs de-a lungul istoriei sale de peste 100 de ani mai multe modele celebre, insa GT40 este emblematic pentru latura sportiv-elitista a marcii.

Coupé-urile GT40 au dat lectii greu de uitat masinilor Ferrari de-a lungul mai multor sezoane competitionale in anii ’60.
 

18. Aston Martin DBR1 – 3.100.000 euro

Au fost vremuri glorioase, cand aproape ca nimic nu te putea propulsa mai rapid in inalta societate a domeniului auto decat o victorie in cursa de 24 h de la Le Mans.

Nu degeaba Sir David Brown a insistat de-a lungul anilor ’50 ca marca sa sa se impuna in aceasta cursa.

Aston Martin DBR1 a iesit victorios in 1959, condus fiind de Carroll Shelby si Roy Salvadori, si nu oricum, ci cu un avans de 25 de ture de circuit!
 

 

 

 

 

19. Aston Martin DB5 „Bond” – 2.800.000 euro

Orice DB5 este identic pe dinafara cu cel folosit de agentul-personaj de film James Bond.

Practic, cunoscatorii sunt gata sa dea semnificativ mai mult pe exemplarele implicate in firmari.
 

20. Mini George Harrison – 2.300.000 euro

Acest Cooper din 1965, preparat de Radford, a fost pictat cu imagini din „Tantrum Art”.

Harrison l-a vandul lui Eric Clapton si apoi l-a cumparat iar. Acum, apartine celei de-a doua sotii, Olivia.

 

21. Itala 35/45 Borghese – 2.000.000 euro

Acest automobil poate fi considerat prima vedeta a raliurilor la nivel mondial.

Cu printul Borghese la volan, masina a castigat editia din 1907 a raliului Paris-Pekin. Masina este expusa la Torino.
 

22. Porsche 917 – 1.700.000 euro

Acest adevarat terminator al circuitelor de viteza si al curselor de anduranta a fost prezentat prntru prima oara cu 40 de ani in urma.

In prezent, mai exista opt exemplare. Trei apartin Companiei Porsche, fiind complet restaurate.
 

23. Elvis-Cadillac  Fleetwood – 1.700.000 euro

Aceasta este masina pe care, aflat in plina ascensiune, cantaretul Elvis Presley a daruit-o mamei sale in 1955.

Preferintele ei au determinat schimbarea culorii din albastru in roz.
 

24. Lincoln GG300 Continental – 1.400.000 euro

Mai precis, este vorba despre limuzina construita conform specificatiilor Casei Albe pentru presedintele J.F. Kennedy.

Dupa asasinarea lui, masina a continuat sa fie folosita de Nixon, Ford si Carter.
 

25. Lotus 49 Jim Clark – 1.100.000 euro

Pentru fanii Formulei 1, Lotus 49 are o aura divina. Cele cateva exemplare produse intre 1967 si 1970 au motoare V8 Cosworth DFV.

Exemplarul pilotat de Jim Clark apartine unei colectii particulare.
 

Verdict
Colectionarii de piese rare si foarte rare nu se pot orienta dupa niciun catalog pentru a aprecia ofertele si a decide daca sa faca sau nu o achizi- tie. Importanta afectiva a obiectului prevaleaza de obicei asupra valorii efective, ceea ce a si dus la escaladarea cotelor in destul de multe cazuri.

Este imposibil de spus pana la ce sume s-ar putea ajunge vreodata. Cat a costat masina cand era noua, iata un lucru prea putin relevant in lumea ofertelor exclusive. Un Mini vechi poate sa coste mai mult decat un Bugatti Veyron nou.
 

Mai multe informatii despre masini vezi pe www.auto-bild.ro
Foto: Auto Bild
 

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2

Recomandari
Publicitate
Libertatea
VIVA!
Unica.ro
Retete
Baby
ELLE
CSID
Ego.ro
Descopera.ro
Diva Hair
TV Mania
Trending news
Mai multe din Diverse