Ce să mănânci pentru a avea un ficat sănătos?

cum sa ai un ficat sanatos

Se ştie că alimentaţia joacă un rol extrem de important când vine vorba despre ficat. Trebuie evitate alimentele prăjite, condimentele foarte puternice şi cantităţile mari de alcool.

Dincolo de aceste recomandări generale există însă şi o listă de alimente care primesc punctaj maxim în relaţia lor cu ficatul şi pe care ar fi bine să le incluzi în meniurile de zi cu zi, dacă vrei să-ţi ajuţi organismul să funcţioneze mai bine.

Grapefruitul şi ficatul

La categoria fructe, alături de fructele de pădure şi struguri, grapefruitul ocupă un rol important. Acesta conţine antioxidanţi naturali care contribuie la protejarea ficatului şi la reducerea inflamaţiei.

Citeşte şi: Mit sau realitate? Grapefruitul anulează efectul anumitor pastile?

Legumele crucifere

Varza, varza de Bruxelles, broccoli, muştarul, măcrişul – sunt numeroase legume incluse în această categorie, cu beneficii evidente asupra sănătăţii ficatului. Studiile centrate pe acest subiect au arătat că un consum regulat de legume crucifere ajută scăderea nivelului de stres oxidativ şi la creşterea enzimelor din celulele hepatice, semn că ficatul este sănătos.

Nucile

La finalul unui studiu realizat pe parcursul a şase luni, persoanele cu afecţiuni hepatice care au inclus în alimentaţia lor nuci au primit veşti bune. S-a constatat că şi în acest caz nivelul enzimelor din celulele hepatice a cunoscut îmbunătăţiri.

Citeşte şi: Cum îmbunătăţesc nucile funcţionarea creierului?

 

Cafeaua

Dacă în trecut, cafeaua era trecută pe lista neagră a alimentelor, în ultimii ani lucrurile au căpătat o nouă perspectivă. Un raport recent al Institutului American pentru Cercetarea Cancerului arată contrariul.  În cadrul acestuia se precizează că un consum moderat de cafea, în fiecare zi, poate reduce riscul de apariţie a cancerului la ficat. Acest lucru este posibil datorită substanţelor naturale din cafea, care s-a dovedit că au proprietăţi anticancerigene.

Uleiul de măsline

Alături de peştii cu conţinut ridicat de grăsimi Omega 3, uleiul de măsline este o parte importantă a unei diete echilibrate şi sănătoase. În ceea ce priveşte sănătatea ficatului, uleiul de măsline are  un rol important în diminuarea cantităţii de grăsimi acumulate în ficat care este unul dintre primele semne ale apariţiei steatozei hepatice (ficatul gras).

Citeşte şi: 5 utilizări mai puţin cunoscute ale uleiului de măsline

Cătălina Chiricheş
Foto: Shutterstock

 

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Recomandari
Libertatea
Retete
Baby
Doctorul Zilei
Sfatul parintilor
Mai multe din Avantaje.ro