6 trucuri care îmbunătățesc calitatea somnului

6 trucuri care îți îmbunătățesc somnul

Somnul reprezintă o problemă pentru foarte multe persoane, multe dintre acestea suferind din cauza faptului că nu se odihnesc suficient. 

Problema somnului a devenit din ce în ce mai frecventă, motiv pentru care medicii  încearcă să îi facă pe oameni să ia în serios acestă afecțiune și să găsească soluții care să ducă la rezolvarea acesteia. Lipsa somnului poate duce la apariția unor probleme grave de sănătate. Chiar dacă își doresc să se odihnească, multe persoane întâmpină dificultăți, motiv pentru care ar trebui luate în calcul câteva trucuri simple care îmbunătățesc calitatea somnului, potrivit time.com.

1.  Realizează de cât somn ai nevoie

Organismul uman este diferit pentru fiecare persoană în parte. Astfel, fiecare dintre noi are nevoie de un timp mai scurt sau mai lung pentru odihnă. Pentru a vedea exact de cât somn ai nevoie, poți face un test simplu. Dacă obișnuiești să dormi în jur de 7 ore pe noapte, însă atunci când ești în vacanță dormi mult mai mult decât atât, acesta este un semn că trebuie să te odihnești mai mult. Poți spune că dormi suficient în momentul în care nu simți nevoia să te trezești mai târziu, chiar și atunci când ai timp liber.

2. Respectă un program strict

Pentru a avea un somn de calitate este foarte important să respecți un program strict. Mai exact, trebuie să îți stabilești o oră de mers la culcare și o oră de trezire. Acest lucru te va ajuta să te odihnești mult mai bine.

3. Apelează la tehnologie

Tehnologia nu este întotdeauna principalul inamic al somnului, de multe ori ea chiar ajutându-ne să ne relaxăm. Astfel, cercetătorii au ajuns la concluzia că folosirea telefonului mobil sau a altor dispozitive nu afectează calitatea somnului, atât timp cât sunt folosite în scopul relaxării.

4. Fă ceva ce te relaxează

Specialiștii sunt de părere că înainte de a merge la culcare trebuie să ne relaxăm complet. Astfel, trebuie să facem acele lucruri care ne fac să ne simțim bine și vom obține un somn liniștit.

5.  Renunță la alcool

Chiar dacă la cină se potrivește perfect un pahar de vin, cel mai bine ar fi să renunțăm la el dacă ne dorim un somn odihnitor. Specialiștii sunt de părere că alcoolul fragmentează somnul și din cauza acestuia se produc trezirile pe timpul nopții.

6. Ia în calcul dormitul în spații separate

Foarte multe persoane obișnuiesc să doarmă alături de partenerul de viață, iar acest lucru poate afecta calitatea somnului. Studiile au arătat că cei care dorm singuri se odihnesc mult mai bine, motiv pentru care ar fi bine să iei în calcul dormitul în spații separate. Acest lucru nu trebuie să afecteze viața de cuplu, atât timp cât este discutat cu atenție.

Bianca Hriscu

Foto: pixabay.com

Citește și:

5 plante pe care să le ai în dormitor dacă îți dorești un somn liniștit

Ceaiul de levănțică alungă insomnia

Cel mai eficient remediu naturist împotriva insomniei: ceaiul de banane

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Loading...

EVA.RO
Recomandari
Doctorul Zilei
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Diverse