5 alimente care nu sunt atât de sănătoase pe cât crezi

Unele alimente, foarte mult și foarte des folosite în bucătăriile noastre, nu sunt chiar atât de sănătoase pe cât am vrea să credem. Jurnalistul de investigații Nina Teicholz a urmărit îndeaproape toate aceste produse alimentare și a descoperit care sunt cu adevărat bune și care nu.

Uleiul de măsline

Uleiul de măsline este sănătos, mai ales datorită grăsimilor mononesaturate, însă nu există studii care să ateste faptul că acest ulei te poate ajuta în tratarea bolilor cardiovasculare. Mai mult chiar, Nina a descoperit că uleiul de măsline a fost folosit în bucătăria greacă și italiană mult mai târziu și inițial a fost folosit ca unguent pentru corp. Uleiul de măsline aduce numeroase proprietăți pielii și părului, însă pentru gătit nu este alegerea cea mai bună, pentru că oxidează ușor la temperaturi înalte.

ulei-masline

Uleiurile vegetale

Despre uleiul de floarea soarelui în special, dar și  cel de porumb, de soia sau de alune, se știe deja că nu sunt cele mai bune alegeri când vine vorba de gătit. Motivul este că la temperaturi înalte, pentru perioade mai lungi de timp, acestea produc oxidanți toxici. În plus, aceste uleiuri vegetale conțin grăsimi saturate, care au fost legate în unele cazuri de riscul crescut de cancer. Alegerile mai bune sunt cel de cocos (pentru gătit) sau clasicul unt.

Laptele degresat

Calciul și vitaminele A, D, K ori E  nu pot fi absorbite de organism dacă nu sunt și însoțite de grăsimi, iar laptele degresat este lipsit de acele grăsimi necesare. De aceea, tot cel mai bine este să consumi laptele integral, scrie Nina Teicholz în cartea sa, ”The Big Fat Surprise” (Marea surpriză a grăsimilor – n.r.).

Cerealele integrale

Chiar dacă sunt carbohidrați complecși și mulți ar spune că nu îngrașă la fel de mult ca cerealele procesate, se pare că adevărul este undeva la mijloc. Cerealele integrale sunt tot carbohidrați, ce se descompun în organism în glucoză, iar glucoza determină eliberarea de insulină, ce stimulează creșterea în kilograme. Mai mult de atât, cerealele conțin acid fitic, ce inhibă absorbția de minerale și enzime necesare oaselor. Unele studii arată că excesul de acid fitic poate duce la osteoporoză.

carne-rosie

Carnea roșie este bună

Preferăm carnea de pui sau de curcan în detrimentul celei roșii, pentru că sunt destul de mulți oameni ce susțin că nu este sănătoasă carnea roșie. Puiul sau curcanul nu sunt la fel de bogați în nutrienți, în timp ce carnea roșie conține fier, seleniu, numeroase vitamine B. Nu există dovezi științifice că grăsimile sau colesterolul din carnea roșie pot determina apariția bolilor cardiovasculare, însă trebuie luat în considerare un factor foarte important: locul de proveniență a cărnii. Cea organică este mai sănătoasă decât cea pe care o cumperi de la fabrică, pentru că animalele nu sunt tratate cu antibiotice și hormoni de creștere.

Foto 1: Shutterstock

Foto 2: Shutterstock

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Sanatate