Tendintele in moda pentru sezonul primavara-vara 2009

Tendintele in moda pentru sezonul primavara-vara 2009

La fel ca si economia globala, moda a inregistrat in acest sezon mutatii fara precedent. Pentru ceea ce ieri era valabil si clar, astazi cautam noi explicatii si reguli de functionare.

Ca o Pythia moderna, Moda, cel mai sensibil barometru al umanitatii, a lansat in sezoanele trecute cateva semnale de alarma despre ceea ce se va intampla.

La nivelul tendintelor exista o confuzie generata atat de infinitele surse de inspiratie cat si de ritmul artificial impus (majoritatea designerilor trebuiau sa gandeasca si sa produca 6 colectii pe an).

Moda devenise Babilonul modern in care singura regula care se mai aplica era "mai mult, mai repede, mai scump."

Se simtea nevoia unei schimbari, in primul rand de mentalitate, iar turbulentele economice au fortat Moda sa isi regandeasca planurile de viitor, pornind de la aparent simpla intrebare "ce ii mai poate determina pe oameni sa cumpere?" cele doua variante de raspuns reflecta exact noile directii ale modei in acest sezon.

Varianta "soft" – o temperare evidenta a colectiilor, o simplificare si o abordare mult mai pragmatica a acestora fata de sezoanele trecute.

Notele baroce si liniile avangardiste, tinutele vestimentare ce pareau destinate mai degraba unui ipotetic spectacol, au fost inlocuite de colectii care sa nu genereze respingere din partea potentialilor cumparatori.

Cel mai bun exemplu – Alber Elbaz, designerul Lanvin, una dintre cele mai de succes si respectate marci de moda a ultimilor ani.

El a decis sa pastreze ceea ce l-a impus in lumea modei: o noua abordare a ideii de chic declinata in tinute extrem de feminine. De data aceasta Elbaz isi tempereaza vizibil apetitul pentru volumele exagerate.

Varianta "creativitate maxima" – infuzie de idei si tehnici surprinzatoare de executie care transforma fiecare piesa vestimentara intr-o demonstratie de virtuozitate, adevarate opere de arta in fata carora cu greu poti sa rezisti sa nu le cumperi.

Alexander McQueen crede ca aceasta este varianta corecta de a (mai) vinde moda. Pentru noua colectie el isi continua experimentele creative, regandind intr-o nota hi-tech imprimeurile, inventand tipare pentru a obtine cele mai creative tinute ale sezonului de primavara-vara.

In cazul ambelor directii creative exista totusi cateva lucruri comune: un optimism debordant tradus in culori puternice si vesele, desprinse direct de pe podiumurile de moda ale anilor `80 (o alta perioada turbulenta din punct de vedere economic), variatiuni pe tema smokingului sau a saharienei, precum si rochii de o eleganta atemporala – omagii aduse ultimului couturier, Yves Saint Laurent, disparut anul trecut dintre noi.

Ceea ce mai ramane valabil din sezonul trecut este inspiratia din arhitectura (Gianfranco Ferre, Calvin Klein si Balenciaga – de data aceasta Nicolas Ghesquiere realizeaza un adevarat studiu despre cum se reflecta lumina pe diferite suprafete), imprimeurile (Dries Van Noten, Marni, Miu Miu) si apetitul pentru bijuteriile XXL (Chanel, Lanvin).

Primavara-vara 2009 – teme, culori , accesorii

Teme

Safari Trip – moda isi continua calatoriile exotice. De data aceasta ea decide sa porneasca intr-un safari glamour.

Couture Club – omagiu adus couturierilor parizieni prin tinute gandite si executate ca niste adevarate bijuterii.

`80 – o decada care a schimbat integral garderoba femeii moderne, citata intens in acest sezon. Pantaloni, camasi barbatesti si sacouri prezentate intr-o noua cheie stilistica.

Abis – o tendinta cheie a noului sezon in care accentul se pune pe elementele naturii, in special apa. Tonuri de albastru, topaz, azur, albastru electric, safir.

In curand si celelalte tendinte in moda…

Informatii furnizate de P&G Beauty. Foto: P&G, Gucci, Galliano, Feretti, Dolce&Gabbana

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2

Recomandari
Libertatea
Publicitate
Huff
VIVA!
Retete
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Tendinte