(P) Ce este dieta ketogenică și cum funcționează

Regimul ketogenic, recunoscut de asemenea ca “dieta keto”, este un nou trend alimentar care pare să atragă din ce în ce mai mulți adepți. Aceasta se bazează pe principiul că putem slăbi într-un mod diferit, adică prin înlocuirea sursei clasice din care organismul capătă energie – anume carbohidrații – cu grăsimi.

Dacă ești preocupat de menținerea unui stil alimentar sănătos, atunci probabil că ar trebui să încerci dieta ketogenică. Înainte de asta, este important, însă, să afli mai multe detalii despre această nouă găselniță a nutriționiștilor.

Ce este dieta ketogenică?

Keto dieta reprezintă un plan alimentar care se axează, în proporție de până la 80%, pe consumul de grăsimi și evitarea, pe cât posibil, a carbohidraților. În mod obișnuit, în timpul digestiei, carbohidrații se sintetizează în molecule de fructoză, galactoză,  și, nu în ultimul rând, glucoza. Așa cum probabil știi deja, glucoza este substanța responsabilă de furnizarea energiei necesare organismului. Însă, ce se întâmplă atunci când organismul nu poate obține cantitatea optimă de glucoză din carbohidrați, pentru că aceștia au fost eliminați complet din dietă sau pentru că au fost consumați în cantitate foarte mică? În acest moment, organismul trece printr-o  stare de cetoză, care presupune ca grăsimea eliberată din celule să fie transformată în cetone. De fapt, dieta keto ar putea fi supranumită planul B al organismului, pentru producerea de energie.

Dieta keto își are originea în lumea medicală, cu un secol în urmă. În jurul anilor 1920, cercetările care au studiat cauzele și tratamentul epilepsiei, au descoperit că nivelurile crescute de cetone la pacienții lor au condus la o scădere a numărului de convulsii, iar beneficiile acestea sunt confirmate și de studiile medicinei moderne. Există, de asemenea, unele dovezi că dieta ketogenică are un potențial terapeutic crescut, care se aplică pentru o gamă largă de afecțiuni și boli, printre care: cancer, sindromul ovarelor polichistice, afecțiuni neurologice, diabet și chiar acnee.

Alimente permise și alimente interzise în dieta keto

Dieta ketogenică are câteva limitări în ceea ce privește consumul anumitor alimente. Rețineți că scopul dietei ketogenice este de a-ți induce starea de cetoză în organism, iar acest lucru este posibil prin reducerea consumului de carbohidrați. În aceste condiții, este necesar să știi care sunt alimente permise și care sunt cele interzise, atunci când urmezi această dietă.

Ce să mănânci în dieta ketogenică:

  • Carne – pește, vită, miel, păsări de curte;
  • Leguminoase – conopidă, broccoli;
  • Brânză bogată în grăsimi – unt, brânză tartinabilă etc;
  • Nuci și semințe – semințe de floarea-soarelui, nuci, migdale, alune;
  • Fructe de pădure – mure, zmeură etc;
  • Îndulcitori – ștevia, eritritol, îndulcitori cu conținut scăzut de carbohidrați;
  • Verdețuri – spanac;
  • Avocado;
  • Alte tipuri de grăsimi: ulei de cocos, dressing-uri pentru salate bogate în grăsimi, alimente care conțin grăsimi saturate;

Ce să NU mănânci în dieta keto:

  • Cereale – grâu, porumb, orez etc;
  • Zahăr și produse derivate – miere, agave, sirop de arțar;
  • Fructe – mere, banane, portocale;
  • Cartofi;
Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Loading...

EVA.RO
Recomandari
Libertatea
Doctorul Zilei
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Timp Liber