Micșorarea stomacului fără operație

Datele furnizate de Organizația Mondială a Sănătății arată că în România una din două persoane adulte este supraponderală, iar una din patru obeză. Atunci când greutatea depășește limitele normalității, slăbitul nu mai este un moft, nici măcar un deziderat estetic, ci devine o problemă reală de sănătate.

Kilogramele în plus favo­ri­zeză apariția unor afecțiuni medicale grave cum ar fi diabetul zaharat, hipertensiunea arterială, colesterolul crescut, precum și tulburări psihologice, care vin la pachet cu lipsa încrederii în forțele proprii și chiar depresie. Pentru a reduce excesul ponderal și afecțiunile asociate, dar și pentru a preveni instalarea obezității, este important să acordăm o atenție sporită regimului alimentar însoțit de modificări privind stilul de viață.
Din fericire există câteva trucuri care te vor ajuta să reduci din calorii, fără ca acest lucru să îți afecteze senzația de sațietate.

Micșorarea stomacului fără operație

  1. Mănâncă într-un mod conștient
    Să fim conștienți de momentul prezent, Aici și Acum, mâncând astfel încât să fie posibil să simțim pace, bucurie, tihnă, în vreme ce ne hrănim!
    Vă propun un exercițiu foarte eficient pentru mâncatul conștient:
    Inspiră numărând până la 4, ține respirația 4 secunde, apoi expiră numărând până la 8. Pentru început conectează-te vizual cu alimentele. Observă culorile, formele și dimensiunile. În timp ce privești mâncarea, observă dorința de a începe să mănânci, este în regulă, lasă pofta să apară și să dispară, continuă să privești mâncarea.
    În continuare explorează mirosul hranei. Fii prezent în experiența de a mirosi.
    Înainte de mânca fă o mică pauză pentru a aprecia energia investită în producerea hranei. Oamenii au muncit pentru a cultiva alimentele, natura, ploaia, soarele au contribuit cu nutrienți. Poate că alimentele au fost gătite, curățate și ambalate de cineva. Gândește-te la diferitele surse de energie implicate în crearea acestui fel de mâncare. Du încet mâncarea la gură și concentrează-te asupra senzației de atingere a tacâmurilor. Cum este mâncarea – tare, moale, rece, caldă? Când introduci mâncarea în gură observă dorința de a mesteca și a înghiți rapid. Simte mai întâi temperatura alimentului. Când mesteci fii atentă la textura alimentului, se schimbă în timp ce mesteci? Ce simți când mâncarea alunecă pe gât? S-ar putea să observi dorința de a lua imediat încă o îmbucătură. Fii prezentă și respiră. Observă, observă, observă… mirosurile, gusturile, senzațiile și gândurile care apar. Când ai terminat de mâncat, dă-ți voie să simți RECUNOȘTINȚĂ față de mâncarea ce îți hrănește trupul. Lasă mintea să se relaxeze într-o stare de apreciere a energiei și a vieții.
  2. Consumă proteine la fiecare masă
    Studiile au demonstrat că proteinele cresc senzația de sațietate mai mult decât carbohidrații și grăsimile. Optează pentru proteine de calitate, cum ar fi cele de origine vegetală: lintea, mazărea, fasolea boabe, năutul, soia sau cele de origine animală în următoarele combinații:
     adaugă lapte de soia într-un smoothie la micul dejun.
     combină humusul cu pâinea integrală.
     adaugă un ou poșat în supa de legume.
     consumă la cină brânză cottage 2% grăsime împreună cu o salată de legume crude.
     adaugă mazăre, fasole boabe sau ou fiert în salatele de legume.
  3. Umple jumătate din farfurie cu legume
    Legumele (varză, broccoli, dovlecel, castraveți, conopidă, ciuperci, fasole verde, sparanghel, praz, spanac, etc.) conțin multă apă, fibre, minerale și vitamine, dar nu sunt bogate în calorii. Mărind cantitate de legume, mănânci la fel de mult, dar cu mai puține calorii, iar în felul acesta se menține crescut nivelul de sațietate.
  4. Folosește farfurii și tacâmuri mici
    Dimensiunea farfuriilor și a tacâmurilor folosite poate influența cantitatea de mâncare consumată. Te vor ajuta să ții sub control porțiile de hrană, păcălindu-ți creierul, făcându-l să creadă că mănânci mai mult.
  5. Bea apă înainte de fiecare masă
    Apa nu conține calorii și dă senzația de sațietate. Un pahar cu apă băut înainte de fiecare masă te poate ajuta să mănânci mai puțin. De asemenea dacă nu consumi suficientă apă, organismul își va refolosi rezervele existente pentru procesele meta­bolice, ceea ce va duce la supraîn­cărcarea apei cu toxine. Rămase în corp, în loc să fie eliminate pe căi naturale, aceste toxine pot provoca multe probleme de sănătate, printre care și creșterea în greutate. De aceea este foarte important ca o dată la fiecare schimbare de anotimp să optăm pentru o cură de detoxifiere a organismului, bine structurată de către un specialist, care să includă legume, fructe, cereale integrale, leguminoase, nuci și semințe. Nu consumați deloc alimente precum: sucuri carbogazoase, gogoși, prăjituri, patiserie, mezeluri, cereale îndulcite sau glazurate, înghețate, zahăr (nimic cu zahăr adăugat), miere, siropuri.
    În concluzie, obezitatea este o afecțiune medicală care ne poate pune în pericol viața. Din cauza sedentarismului, stresului sau ca urmare a unor dereglări hormonale ori a administrării anumitor medicamente, poate apărea suprapon­derabilitatea. Din fericire o alimentație nutritivă și echilibrată, alături de un stil de viață sănătos sunt de ajutor în prevenția și tratarea obezității.

Dr. Oana Bogdana Al-Zaben, nutriționist dietetician

Care sunt simptomele unei tumori pe creier?

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Urmărește-ne pe Google News
Recomandari
substantial.ro
Publicitate
CSID
Kudika
Descopera.ro
Unica.ro
Retete
Baby
Life.ro
Doctorul Zilei
VIVA!
ELLE
Diva Hair
Sfatul medicului
Sfatul parintilor
TV Mania
Shtiu.ro
Trending news
Mai multe din Sanatate