Lista alimentelor bogate în substanțe naturale. Trebuie să le incluzi în meniul tău

naturale

După o perioadă lungă de iarnă, organismul are nevoie de o atenție sporită și putem începe prin a-i oferi alimente bogate în substanțe naturale. Este foarte important să ne alcătuim meniul zilnic ținând cont de ce are nevoie corpul nostru în această perioadă pentru a funcționa la capacitate maximă.

Primăvara trebuie să ajutăm organismul să se pună în funcțiune și acest lucru se poate rezolva foarte ușor prin alegerea alimentelor bogate în substanțe naturale. Nu este nevoie să luăm vitamine, dacă reușim să consumăm alimente care ne oferă necesarul de substanțe benefice pentru organism. Uite ce alimente ar trebui să consumi pentru a te încărca cu cele mai importante substanțe naturale:

Alimente bogate în substanțe proteice

Proteinele sunt foarte importante pentru sănătatea noastră și e bine să știm de unde le putem extrage în mod natural. Alimente ca peștele, carnea, laptele, ouăle, ciupercile, orezul, fasolea uscată, mazărea, porumbul, nucile, alunele sau migdalele fac minuni pentru noi și e bine să le consumăm ori de câte ori aveam ocazia, având grijă cum le combinăm.

Alimente bogate în calciu

Calciul este esențial pentru o bună funcționare a organismului. Cele mai bogate alimente în calciu sunt: smochinele, migdalele, pătrunjelul, ovăzul, curmalele, varza, spanacul și produsele lactate.

Alimente bogate în fier

Dacă vrei să te asiguri că rezervele de fier sunt în limitele normale, atunci trebuie să incluzi în masa ta zilnică spanacul, murele, coacăzele negre, pătrunjelul, fasolea și porumbul.

Alimente bogate în magneziu

Se întâmplă de foarte multe ori ca primăvara să ne simțim obosiți, fără vlagă și lipsiți de energie, iar principala cauza este lipsa de magneziu din corp. Înainte de a da fuga la farmacie, încearcă să consumi alimente care să îți ofere necesarul de magneziu de care are nevoie corpul tău. Poți găsi magneziu în cătină, ciuperci, lapte, ouă și varză.

Alimente bogate în fosfor

Fosforul este responsabil de duritatea dinților și a oaselor și este vital pentru organsimul uman. Dacă suferi de deficiență de fosfor, include în meniul tău peștele și asta pentru că este un aliment foarte bogat în acest mineral, ciupiercile, smochinele, mazărea, fasolea, porumbul, laptele și dovleacul.

Alimente bogate în glucide

Glucidele sunt deseori responsabile de kilogramele în plus cu care ne confruntăm. Cu toate astea, ele trebuie incluse în dieta noastră, în cantiăți moderate, având rolul de a ne oferi doza de energie de care are nevoie organismul pentru a funcționa în perfectă stare. Alimentele bogate în glucide sunt: mierea, făina, bananele, porumbul, cartofii, ananasul, arahidele, mazărea, fasolea, prunele și strugurii.

Bianca Hriscu

Foto: 123rf.com

Citește și:

6 alimente pe care trebuie să le eviți dacă ai probleme cu tiroida

Cum îți menții tinerețea prin alimentație: cele mai bune 4 alimente anti-aging

Top 5 alimente cancerigene pe care le consumi frecvent

 

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Loading...

EVA.RO
Recomandari
Libertatea
Doctorul Zilei
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Avantaje.ro