Iată cum scazi nivelul de colesterol din sânge

cum scazi nivelul de colesterol din sange

Nivelul crescut al colestrolului „rău' este una dintre problemele de sănătate cu care se confruntă cele mai multe persoane. Unele fără ca măcar să știe acest lucru, din nefericire. O valoare ridicată a colesterolului reprezintă un risc mai mare pentru boli ale inimii. Iată cum scazi nivelul de colesterol din sânge:

Există însă și o veste bună: riscul poate fi controlat. Nivelul colesterolului “rău” poate fi scăzut, iar al colesterolului “bun” poate fi crescut. Sunt suficiente niște mici schimbări în stilul de viață, și după doar șase săptămâni se pot observa îmbunătățirile. Chiar și în cazul persoanelor care urmează un tratament în vederea scăderii lui, modificarea stilului de viață poate aduce îmbunătățiri în sensul că dozele de medicamente vor putea fi ajustate. Iată cam ce ar trebui să schimbi în viața ta:

Iată cum scazi nivelul de colesterol din sânge

Să eviți grăsimile trans

Acest tip de grăsimi este foarte periculos, pentru că poate crește nivelul colesterolului 'rău' (LDL) și îl poate scădea pe cel al colesterolului 'bun' (HDL). Astfel, crește implicit și riscul apariției bolilor de inimă și a accidentului vascular cerebral. Grăsimile trans se găsesc în foarte multe alimente prăjite, produse de cofetărie, pizza congelată, biscuiți și margarină. Citește cu atenție etichetele produselor înainte de a le cumpăra. Dacă vezi inscripționat, la ingrediente, 'ulei parțial hidrogenat', renunță să îl mai cumperi. Sunt exact acele grăsimi trans.

Să (mai) slăbești

Bineînțeles că mai multe kilograme date jos înseamnă mai mulți pași înainte pentru sănătate. Dar nu zice nimeni că trebuie să o faci la cel mai drastic mod. Reține acest aspect: zece kilograme date jos înseamnă o reducere a colestrolului „rău' cu 8%.

Să începi să faci mișcare

Ți-ai promis asta de mai multe ori, nu-i așa? Dar ai rămas la stadiul de promisiune, recunoaște! Hai, gata, a venit vremea să treci la fapte. Sunt suficiente două ore și jumătate de mișcare pe săptămână pentru a îmbunătăți nivelul de colesterol și trigliceride. Alege o formă de mișcare plăcută pentru tine. Fie că e vorba despre mersul pe jos în pas alert, fie că este vorba de exerciții pe care le poți face acasă.

Să consumi mai multe fibre

Fulgii de ovăz, merele, prunele și fasolea sunt bogate în fibre solubile, care împiedică organismul să absoarbă colesterolul. Cercetările arată că persoanele care au mâncat mai mult cu  5 – 10 grame de fibre zilnic au constatat o scădere a LDL. Unde mai pui că te ajută și să slăbești, pentru că 'umflă stomacul'.

Foto: 123rf

Citeste și:

Apele minerale terapeutice, recomandate în tratamentul bolilor posturale și al bolilor reumatice

Arome afrodisiace care îți îmbată simțurile

Natura poate fi răspunsul la problemele noastre de sănătate

 

 

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Recomandari
VIVA!
Libertatea
Retete
Baby
Doctorul Zilei
Sfatul parintilor
Mai multe din Sanatate