Frigul favorizează anxietatea, depresia și atacurile de panică

femeie deprimata

Unele senzații corporale cauzate de frig sunt asemănătoare cu cele din momentele de spaimă: respirația accelerată, mușchii încordați și sângele care circulă mai repede sunt menite să mobilizeze corpul atât pentru a se proteja de frig cât și pentru a acționa în caz de pericol. 

Învață să îți asculți corpul și inima ca să te poți înțelege mai bine.

Frici peste frici = atacuri de panică

Dacă nu suntem destul de atenți la senzațiile și reacțiile fine ale corpului nostru pentru a le interpreta corect, mintea asociază cele două stări și reactivează emoțiile din momentele în care corpul nostru reacționa la fel din motive de teamă. Nemaiținând minte obiectul temerilor de atunci – noi, oamenii având nevoie să dăm sens lucrurilor – fie ne inventăm niște motive sau le căutăm în viața de zi cu zi: “ne ajung banii?”, “ne iubește partenerul?”, “copiii învață destul?” etc, fie nu găsim motive și atunci ne speriem de faptul că ne speriem și, dacă punem frici peste frici, apar atacurile de panică.

Respiră, respiră, respiră!

Dacă simțiți anxietate, vă recomand să vă opriți pentru câteva momente din ceea ce faceți și să vă îndreptați atenția spre respirație, deveniți atenți la ceea ce simțiți în corp, doar fiți atenți, fără să judecați ceea ce observați și găsiți moduri în care să vă simțiți cât mai confortabil. Și așteptați, cu răbdare, să treacă “valul”.

Atacurile de panică apar dacă în loc să acceptăm frica inițială și – dacă nu are motiv și nu necesită acțiune imediată – să o așteptăm să treacă (de obicei trece în maxim câteva minute), ne speriem de ea si ne gândim cum sa scăpăm mai repede – e ca atunci când, dacă ai căzut în nisip mișcător, te zbați și asta face să te afunzi si mai mult.

Frica vorbește despre nevoile tale

Frica si anxietatea sunt firești si ne sunt necesare în anumite situații și cu intensitate potrivită. În aceste condiții ele ne furnizează informații, ne mobilizează și ne pun in contact cu nevoile noastre.

Când ele sunt deranjante, blocante sau greu de gestionat, e nevoie să ne întoarcem atenția asupra noastră și eventual să apelăm la ajutor pentru a înțelege mai bine cum putem face emoțiile să lucreze nu împotriva ci in favoarea noastră.

Vă doresc o iarnă cu liniște și împăcare!

Vistiana Long
Psihoterapeut

Sursa foto: shutterstock.com

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Loading...

EVA.RO
Recomandari
Doctorul Zilei
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Sanatate