Cum scapi de gândurile negative. 3 trucuri care te ajută să vezi partea frumoasă a lucrurilor

Cum scapi de gândurile negative
De gândurile negative nu scapă nimeni, oricât de pozitivi și de optimiști am fi. Dar diferența dintre cel care poate alunga cu ușurință gândurile negative și cel care ajunge în pragul depresiei din cauza acestora este modul în care se raportează la aceste gânduri. 

Gândurile negative și impactul lor asupra sănătății

Legătura dintre minte și corp este mult mai puternică decât ne-am putea imagina. Gândurile noastre pot stimula producerea anumitor substanțe care ne pot afecta sănătatea fizică.

Spre exemplu, serotonina și dopamina sunt 2 hormoni pe care creierul îi secretă atunci când suntem fericiți. Dar ei sunt produși și atunci când suntem copleșiți de gânduri negative, însă, în acest caz, în loc să facă bine organismului, cei doi hormoni generează durere și un disconfort accentuat.

Tristeţea, frica, mânia, dar și bucuria sau surpriza sunt tot atâtea emoții care au un impact direct asupra noastră. Dacă e să ne oprim doar asupra emoțiilor negative, negestionate corect acestea pot determina apariția unor probleme de sănătate precum hipertensiune sau indigestie.

Cum scapi de gândurile negative în trei pași

Dana Predu, expert în mindfulness, te învață cum să scapi de gândurile negative în doar trei pași. Nu-ți imagina că e chiar floare la ureche, dar nici nu este un deziderat imposibil de atins. Specialista te sfătuiește să faci aceste trei lucruri:

  1. Analizează-ți gândul, observă direcția în care o ia gândul. Notează-ți această direcție și tiparul gțndului repsectiv.
  2. Nu încerca să suprimi gândul, doar observă-l.
  3. Provoacă gândul cu întrebări de tipul: Chiar îmi determină viitorul acest gând?,  A fost chiar atât de rău sau memoria mă înşală?, “Ce rezolv exact dacă tot aduc gândurile negative în prezent?'

Cultivă-ți abilitatea de a alege un gând în detrimentul altuia

Atunci când suntem puși într-o situație supărătoare, care ne creează un stres major, tot ce trebuie să facem este să alegem un alt gând decât cel care ne vine în minte în acel moment.
Ideal ar fi să reacționăm calm, și nu într-o manieră care să conducă la o luptă inutilă. Dana predu ne sugerează următoarea tehnică: în timp ce-ți observi gândurile negative, încearcă să te concentrezi pe respirație. “De fiecare dată când observi că te blochezi, readuci atenția la respirație și continui să observi până trece“, ne sfătuiește specialista.

Sursa foto: shutterstock

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Recomandari
Libertatea
Retete
Baby
Doctorul Zilei
Sfatul parintilor
Mai multe din Psihologie