Cum să-ți păstrezi calmul în perioadele foarte stresante?

În teorie, e ușor să spui cuiva să se calmeze, să se liniștească atunci când trece printr-o situație stresantă. În practică însă e nevoie de multe discuții cu sine pentru a ști exact ce e de făcut în momentele-limită.

În ultima vreme, stresul, anxietatea sunt cuvinte la ordinea zilei. Suprasolicitarea profesională, dublată de nesiguranța zilelor care urmează, problemele familiale, toate își pun amprenta asupra sănătății noastre mintale. De asemenea, modul în care fiecare dintre noi alege să-și consume acest stres contează. Unii sunt mai extrovertiți, mai deschiși în ceea ce privește sentimentele lor. Alții, dimpotrivă, se consumă în interior, fără însă a discuta despre problemele lor.

Calmul, o situație  imposibilă?

Există nenumărate cărți, articole, dezbateri, discursuri motivaționale care susțin nevoia găsirii unor metode eficiente de a combate stresul, adică de a-l elimina într-un mod pașnic, care să nu-i afecteze sau să-i încarce pe cei din jur.

Iar toate acestea au un punct comun: necesitatea persoanei de a-și cunoaște propriul organism și de a ști ce trebuie să-i ofere în momentele stresante.

Una dintre cele mai utile și mai eficiente metode antistres, demonstrată științific, este arta. Indiferent de forma pe care o are, muzică, dans, pictură, arta are un impact enorm asupra stării mintale. Dar cum o integrăm în viețile noastre, astfel încât să ne ajute în combaterea stresului?

1. Începe diminețile cu muzică. În loc să dai drumul la TV, pentru noutăți, sau la radio, pornește telefonul sau cd-player-ul cu muzica preferată. Mai exact, cea menită să te bine-dispună. Dacă este și ritmată, cu atât mai bine. Încărcată cu o energie bună, vei avea o atitudine mai relaxată atunci când te vei confrunta cu o situație neplăcută. Și vei avea și o altă perspectivă asupra lucrurilor.

2. Dansul este extrem de eficient în combaterea unui stres cronic, acumulat în timp. Nu trebuie să fii expertă la dans. Important este ca pentru 10-15 minute să te lași în voia muzicii, fără nicio altă distragere.

3. Organizarea programului este un alt element-cheie. Rutina, faptul că știi ce ai de făcut are un impact uriaș în momentele în care imprevizibilul intervine.

Citește și: Cum reacționează Mihai Petre când este nervos?

Foto: 123rf.com

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Recomandari
Publicitate
substantial.ro
Libertatea
CSID
Descopera.ro
Life.ro
Retete
Baby
Doctorul Zilei
VIVA!
ELLE
Diva Hair
Sfatul medicului
Sfatul parintilor
TV Mania
Shtiu.ro
Mai multe din Sanatate