Cum poți să adormi repede? Iată trucul care te va adormi în 10 secunde

Un expert în somnologie a dezvăluit dacă trucurile care pretind că te fac să adormi în cinci minute sau mai puțin vor funcționa cu adevărat.

Social media este inundată de sfaturi și trucuri pentru a ajuta cea mai comună problemă de somn – să adormi mai repede. Număratul oilor nu este suficient pentru majoritatea oamenilor, care pot sta treji ore întregi.

Dave Gibson, un specialist în somnologie, este familiarizat cu mulțimea de videoclipuri de pe platforme precum TikTok, care promit să dețină cheia pentru un somn mai bun.

El a făcut o analiză detaliată pentru a afla dacă cele mai vizualizate vor funcționa cu adevărat și cum să le îmbunătățești.

Cum să adormi în zece secunde? Tehnica militară

Cu un număr impresionant de 11 milioane de vizualizări, această tehnică militară de somn ar fi fost formulată de Școala de Pre-Filaj a Marinei Statelor Unite pentru a-i ajuta pe piloți să adoarmă în două minute sau mai puțin.

Funcționează prin relaxarea fiecărei părți a corpului, de la mușchii faciali până la degetele de la picioare.

Odată ce corpul este relaxat, trebuie să îți eliberezi mintea gândindu-te la o scenă relaxantă sau, dacă nu funcționează, repetând “nu te gândi” timp de zece secunde. În zece secunde ar trebui să adormi.

Specialistul în somnologie a declarat că tehnica are sens până la un anumit punct, deoarece relaxarea corpului te ajută să adormi.

“Tehnica recomandă utilizarea imaginilor, ceea ce tinde să fie o modalitate bună de concentrare a minții departe de stresul zilei. Cu toate acestea, dacă acest lucru nu funcționează, următorul sfat este să repeți termenul nu gândi, care nu va funcționa pentru toată lumea.

De ce? Pentru că oprirea minții și încercarea activă de a nu gândi poate fi dificilă și nu este ceva ce se poate face cu ușurință. Ideea de a repeta nu gândi pare, de asemenea, contraproductivă, deoarece, spunând-o, mintea ta va face probabil contrariul din cauza presiunii de a încerca să nu o faci”, a declarat Dave Gibson, potrivit The Sun.

Pe lângă faptul că este contraproductiv, Dave a spus că acest sfat poate funcționa în zece secunde este puțin prea optimistă.

„Dacă doriți să încercați acest truc, sfatul meu cel mai bun ar fi să adaptezi tehnica inspirând mai mult decât expirând, deoarece ajută la încetinirea ritmului cardiac și la relaxarea sistemului nervos”, a spus Dave.

Această modalitate are un număr impresionant de 5,5 milioane de vizualizări pe TikTok și presupune să stai întins în pat și să numești în cap cât mai multe lucruri la întâmplare.

De exemplu, cuvintele „scaun, pasăre, pătură, pantofi” îți pot apărea în minte. Cu cât mai aleatoriu, cu atât mai bine.

Potrivit videoclipului foarte vizionat, acest truc ar trebui să te facă să ațipești în mai puțin de cinci minute.

„Aș asemăna această tactică cu vechiul „numărătoarea oilor”. Este o sarcină banală care, în cele din urmă, îți obosește mintea până la punctul în care se oprește și astfel adormi. În cazul acestei tehnici, în special, acțiunea de a selecta cuvinte total aleatorii îți zăpăcește mintea, afectându-i capacitatea de a da un sens deplin lucrurilor, ceea ce ar trebui să elimine presiunea de a adormi. Din nou, cred că această tactică poate funcționa, dar sub cinci minute mi se pare ușor optimist”, a mai adăugat specilistul în somnologie.

Foto: 123RF

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Urmărește-ne pe Google News
Recomandari
substantial.ro
Publicitate
CSID
Kudika
Descopera.ro
Unica.ro
Retete
Baby
Life.ro
Doctorul Zilei
VIVA!
ELLE
Diva Hair
Sfatul medicului
Sfatul parintilor
TV Mania
Shtiu.ro
Trending news
Mai multe din Sanatate