Cum adică nu ai chef de sport? Atenție! Parcurgerea acestui text vă poate îmbunătăți voința

Nu ai chef de sport

Sigur că vrei să arăți trăznet, dar dacă se poate cu ajutorul unei baghete magice… a unui inel fermecat. Sau eventual printr-un descântec. Pentru că tu nu ai chef de sport, nu-i așa? Stai liniștită: avem noi răspunsurile pentru toate lamentările și scuzele tale.

Ce spui tu:

„Nu am timp… Sincer!

Ce spunem noi:

Toată lumea găsește timp atunci când îl caută cu adevărat. Sigur că avem o mulțime de lucruri de făcut pe lângă job-ul care și-așa ne mânâncă ziua. Spălăm și facem curățenie. Stăm de vorbă cu copiii și gătim. Dar ce zici de pierderea aia de timp în mod inutil când stai inertă cu telecomanda în mână în fața televizorului, butonând în neștire de pe un canal pe altul, căutând, nici tu nu știi exact ce… De regulă aceste momente au loc seara. Nici diminețile nu sunt foarte bine organizate, nu-i așa? De câte ori n-ai mai zăbovit în pat încă zece minute, și-apoi încă cinci, la care se adaugă încă șapte până să te decizi să te ridici mintenaș din așternuturi? Iată cât timp pierdut. Timp pe care ai fi putut să-l folosești mai eficient. Dacă vrei cu adevărat să arăți trăznet, terzește-te cu 15 minute mai devreme. Stabilește-ți o rutină de exerciții, la început ușoare, fă-ți un playlist cu melodii nemuritoare și organizează-te întotdeauna în ziua precedentă. Atunci când te duci la culcare să ai setat în cortex programul pe ziua următoare.

Ce spui tu:

“Mi-e cam jenă, la vârsta mea, să mai fac sport…”

Ce spunem noi:

Aceasta este o mentalitate care trebuie depășită. Nu doar la 20 de ani facem fitness. Și nu ești singura femeie cu aceste temeri. Bine-ai venit în club! Nu uita că o femeie puternică și încrezătoare este ca un tsunami: nimeni și nimic nu-i stă în cale. Nu te simți în largul tău să faci sport alături de alte persoane? Caută pe google “exerciții de fitness” și organizează ad-hoc propria sală de gimnastică pe un perimetru mic, dar de mare încredere. Pune la punct un calendar: care sunt zilele de sport obligatoriu, orele de la care nu trebuie să faci rabat și tipul de exerciții plus grupele de mușchi vizate.

Ce spui tu:

‘’E prea scump. Mai bine fac altceva cu banii ăia…”

Ce spunem noi:

Să-ți miști corpul nu te costă nici un șfanț. Alergatul în parc e gratis. Mersul cu bicicleta nu implică nicio taxă. Cumpără-ți o coardă și sari în parc la umbră. Pe You Tube găsești atât de multe programe de exerciții pentru toate vârstele și siluetele încât n-o să te mai gândești la antrenor personal, aparate de fitness costisitoare sau echipament de firmă. Și dacă chiar vrei să faci sport într-un cadru organizat, vânează efectiv promoțiile sălilor de fitness. Periodic se găsesc oferte avantajoase!

Ce spui TU:

“Sportul mă plictisește la culme…”

Ce spunem noi:

Pur și simplu n-ai găsit tipul de exercițiu fizic care să ți se potrivească și care să-ți facă plăcere. Când un anume sport te prinde, intri în competiție cu tine însăți. Încearcă, pe rând să le faci pe toate. Ai o mulțime de opțiuni, nu trebuie să sari nimic din schemă:  exercițiile de mare intensitate, bicicleta, alergarea pe bandă, boxul thailandez, krav maga, aqua gym, kangoo jump, zumba, fusion yoga, passion dance, tonifiere, posture control… Și mai sunt atâtea altele! Dacă ești genul care se plictisește ușor și repede, schimbă-le între ele. Alege ca în fiecare săptămână să faci altceva. Cu cât o să te țină în priză, cu atât vei renunța mai greu. Nu uita că la sala de fitness întâlnești oameni noi, poți lega noi prietenii, îți mărești cercul de cunoștințe, amici sau prieteni. Socializarea poate fi punctul tău forte. Și când se creează o gașcă tare, faci de drag sport! Și… hai să-ți mai spunem un secret: imediat ce începe să-ți placă, o să-ți spui: cum am trăit fără asta?

Ce spui TU:

“Sunt prea obosită”

Ce spunem noi:

Exercițiile fizice îți dau energie. Este demonstrat științific că un antrenament eficient eliberează în corp endorfine, aceste declanșatoare minune ale stării de bine. Când alegi să fii sedentar te transformi într-o persoană morocănoasă, letargică, negativistă și pesimistă. Ieși în parc și mergi în pas alegător. Poți face două trei ture, nu e necesar să alergi până simți că nu mai poți. Și cel mai important, nu renunța ușor. Chiar dacă organismul te trădează și se revoltă și se plânge că nu mai poate și te îndeamnă spre tolăneală… tu fii stăpână pe situație, și arată-i cine-i șeful. Cu timpul vei descoperi că ai o adevărată pasiune pentru jogging. Și nu o faci ca să slăbești. O faci ca să te simți mai bine.

Ce spui tu:

„Să faci sport e demodat. Dacă vrei să slăbești ține o dietă…”

Ce spunem noi:

Beneficiile sportului nu sunt doar legate de slăbit. Și doar pentru că cineva este slab nu înseamnă că nu are nevoie de sport. Corpul omenesc a fost construit pentru mișcare, iar oamenii  de știință au demonstrat cu teze și argumente că exercițiul fizic luptă contra balaurului numit depresie. Sistemul imunitar se îmbunătățește, se elimină stările anxioase, iar organismul are puterea să lupte cu virusurile și virozele. Poți avea o siluetă siflidă, care n-ar avea nevoie nicicând de cure de slăbire, dar de sport ai nevoie pentru beneficiile pe care le aduce: starea de bine, tonusul, optimismul, o viață sexuală echilibrată și satisfăcătoare. Acestea și atâtea altele vin la pachet cu exercițiul fizic.

Florentina Mușat

foto: Shutterstock

Citește și:

Masajul care te ajută să arăți mai tânără în doar 10 zile. Transformarea este uimitoare și ai nevoie doar de o linguriță

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Loading...
Recomandari
Libertatea
Retete
Baby
Doctorul Zilei
Sfatul parintilor
Mai multe din Diverse