Corpul trebuie iubit, nu îndulcit!


de Livia Dilă

Livia Dilă, invitata noastră specială pe probleme de nutriție, vorbește despre cât de important este să faci din ”pâinea noastră cea de toate zilele” un aliat și nu un inamic al sănătății, cum o distribui pe parcursul unei zile, cu ce o combini sau nu și cu ce o poți înlocui când e cazul.

“Ce mananci? Imi pun ceva, repede, pe paine, Imi fac un sandwich“. Cam aceste lucruri le putem spune, de multe ori, despre alimentatia noastra. Ba, mai spunem: “Mananc si nu-mi pot potoli foamea”. “Dar chiar n-am mancat mare lucru”. Asa este. Mineralele, vitaminele, fibrele lipsesc. În schimb, nimeni nu numara feliile de paine. Se poate consuma si o paine la masa, daca este proaspata, si nimeni nu baga de seama.

Paine multa cu orice – asa am fost obisnuiti de mici

Suntem obisnuiti sa mancam aproape toate felurile de mancare cu paine. Daca au sos, cu atat mai mult. Obisnuinta, lipsa unei traditii sanatoase ne-au dus in acest punct. Orice garnitura de legume – un piure de conopida, care se face foarte usor, pastai verzi, varza gatita etc. puse langa friptura sau peste inlocuiesc in mod sanatos painea.

Am vazut paine pusa alaturi de piure de cartofi, orez sau chiar paste. Pentru copii, dar nu numai pentru ei, acest lucru nu duce decat la imbolnavire, la supraponderalitate sau chiar obezitate. Incercati sa scoateti painea din alimentatie si veti vedea, dragi doamne care iubiti sa fiti suple, ca nu mai este asa de greu. O faza intermediara este sa o inlocuiti cu biscuiti de secara integrali.

Exista viata fara desert? Da, si chiar una mai sanatoasa!

Cine nu vrea desert? Cui nu-i place? Dar ganditi-va, ca pe langa paine, acesta adauga o cantitatea enorma de zahar in corp. Putem face o alegere? Da. Mai intai, fara paine. Apoi, daca perseverati, inlocuiti desertul cu un fruct. Si nu imediat dupa masa! Nu neaparat cu banane, struguri, prune, pere sau curmale. Sunt foarte dulci.

Un mar pe zi alunga doctorul, si nu e gluma. Este un fruct complet și complex. Reduce pofta de dulce, are fibre, contine antioxidanti, creste colesterolul bun. Sau alte fructe, in cantitati rezonabile. Nu e rau sa aveti un cantar de bucatarie. 100 de grame de prune inseamna 3 bucati, 150 de grame de portocala inseamna una de marime potrivita. Poate parea putin, dar daca mancati de trei ori pe zi puteti spune ca ati facut un lucru bun pentru voi, mult mai bine decat alegerea unei prajituri care poate fi mancata doar ocazional. Fructele si legumele, nu. La fiecare masa ar trebui sa fie o cantitate de 100 de grame de legume crude sau gatite, dupa preferinta. Adica jumatate de castravete, jumatate de rosie si jumatate de ardei. Este doar un exemplu. Creativitatea este permisa!

Asa ii vom determina pe copii sa adopte obiceiuri sanatoase. Nu vor fi prea incantati la inceput, dar mesele in familie si ce contineau ele le vor fi pentru totdeauna intiparite in minte. Si ei vor oferi salata copiilor lor!

Sursa foto: pixabay

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Loading...

EVA.RO
Recomandari
Doctorul Zilei
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Sanatate