Copiii și tinerii din România merită în școli și licee profesioniști în educație

coaliția pentru educație

Auzim despre tot mai multe asociații de părinți care se înființează în școli pentru a lua atitudine față de derapajele educaționale care există în școli. Poate că e momentul ca toate aceste asociații să își unească vocile pentru ca mesajul lor să fie auzit.

Federația Coaliția pentru Educație este una dintre organizațiile care militează pentru educația de calitate în școli. Membrii federației fac apel către autorităţi, universităţi şi parteneri să-şi unească eforturile şi să mobilizeze resurse suplimentare pentru îmbunătăţirea programelor de formare inițială și continuă a profesorilor. Poate că e momentul ca părinții să știe că există această instituție căreia ar putea să i se adreseze.

Federația „Coaliția pentru Educație” face apel la toate instituțiile și părțile interesate, dar mai ales la Ministerul Educației Naționale, în dubla sa calitate de angajator și finanțator al programelor de formare, să prioritizeze patru acțiuni concrete care să conducă la îmbunătățirea formării inițiale a profesorilor pe termen scurt, mediu și lung:
1. Construirea participativă a unui profil de competențe al profesorilor
2. Alinierea actorilor-cheie din educație în jurul unor principii de construcție a programelor de formare inițială și continuă a profesorilor
3. Pilotarea unor modele îmbunătățite de formare inițială a profesorilor, termen: 2017-2022 (susținere financiară din proiectele cu finanțare publică, națională și/sau europeană);
4. Recunoașterea și finanțarea activității de cercetare în științele educației a profesorilor, ca alternativă de evoluție în carieră și ca resursă de cunoaștere necesară schimbărilor din educație

Coaliția pentru educație consideră că, la finalul anului 2017, există progres dacă sunt cunoscute și agreate de toți actorii din educație, răspunsurile la întrebările:

Cum arată profesorul care suține învățarea vizibilă? Ce competențe are? Ce este important în construcţia programelor de formare iniţială a profesorilor?

Au nevoie elevii din România de profesori debutanţi autonomi în învăţare și capabili să deruleze cercetări empirice pentru ameliorarea rezultatelor la clasă (profesorul – reflexiv, profesorul – cercetător)? Dar preocupaţi şi capabili să-și identifice și depășească propriile prejudecăţi care privesc orice fel de diferențe între elevi și între elevi și propria persoană, inclusiv prejudecăți pe bază de etnie, religie, orientare sexuală, statut socio-ecomonic etc.?

Au nevoie profesorii din România de pregătire diferențiată (conținut și durată) până la nivelul de profesionalizare a cadrelor didactice, în funcție de vârsta preșcolarului/elevului? Dar de specializare dublă? Dar de mai mulţi ani de studiu, un stagiu de practică plătit şi un echilibru mai bun între pregătirea psihopedagogică și didactică în raport cu pregătirea de specialitate?

Cine și ce responsabilități concrete îşi asumă pentru ca profesorul, cât mai bine pregătit, să fie prezent cât mai repede în sălile de clasă?

Federația „Coaliția pentru Educație” propune instituțiilor din domeniul educației să adapteze actualul cadru de reglementare astfel încât să poată fi pilotate legal programe îmbunătățite de calificare și de integrare a profesorilor din învățământul obligatoriu, inclusiv cel preșcolar. Anul 2016 ne-a arătat că există un blocaj în domeniu, însă, consecvenți mesajului de încredere transmis către universități, am așteptat primăvara anului 2017 pentru acreditarea de programe îmbunătățite de formare inițială a profesorilor.

Coaliția pentru Educație își concentrează eforturile de advocacy pe susținerea celor mai potrivite măsuri de politici publice în următoarele direcții strategice:
1) participare și echitatea educației;
2) calitatea resurselor umane;
3) descentralizare;
4) curriculum și evaluare
5) finanțare și bună guvernanță.

Considerăm că școlile performante depind de resurse umane performante care reușesc să adauge valoare învățării și contribuie la formarea caracterului fiecărui elev, în contextul socio-economic în care funcționează. De aceea am susţinut, în mod repetat, că resursele umane pot determina, într-o măsură mult mai mare decât cheltuielile materiale, creșterea rezultatelor elevilor din România.

Foto: pixabay.com

Citește și:

Emoții pentru elevii de clasa a IV-a. Mâine încep evaluările naționale

E oficial! Profesorii pot ajunge la închisoare pentru luare de mită. Ce a decis ICCJ în cazul unei profesoare care a cerut bani elevilor

Cum e să mergi la olimpiada națională?

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Loading...

EVA.RO
Recomandari
Doctorul Zilei
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Educatie