Cinci motive pentru care ești deshidratată și după ce ai băut multă apă

motive pentru care ești deshidratată

Auzi des îndemnul de a consuma opt pahare de apă pe zi pentru a fi hidratată. Însă hidratarea nu e așa de simplă pe cât pare. Este posibil să bei și tot să nu fie suficient. Iată cinci motive pentru care ești deshidratată și după ce ai băut multă apă.

Hidratarea este esențială pentru sănătatea generală. Multe persoane ajung la deshidratare cronică, ceea ce înseamnă că au băut mai puțin decât e necesar pentru o perioadă lungă de timp. Când se întâmplă acest lucru, rehidratarea trebuie să aiba loc lent.

Semnele deshidratării includ lipsa transpirației, piele uscată, respirație urât mirositoare, mai puțin de șase urinări într-o zi și urină închisă la culoare. Și pot fi prezente deși bei suficientă apă. Asta pentru că apa potabilă nu e tot ce are nevoie organismul pentru a rămâne hidratat.

Cinci motive pentru care ești deshidratată și după ce ai băut multă apă

Motive pentru care s-ar putea să fii deshidratată în ciuda unui aport de apă aparent adecvat:

1. Îți lipsesc electroliții

S-ar putea să bei suficientă apă dar totuși să prezinți simptome de deshidratare dacă ai un dezechilibru electrolitic. Electroliți precum sodiul, magneziul și potasiul sunt necesari pentru a furniza lichide celulelor. Un consum exagerat de apă poate elimina electroliții. În mod similar, transpirația excesivă de la exerciții fizice intense provoacă o astfel de pierdere. Poate fi compensată prin consum de fructe și legume.

2. Nu bei apă suficient de des

Dacă bei un litru de apă o dată, când te îngenunchează setea, nu înseamnă că te hidratezi. Atunci deja te afli în punctul critic al deshidratării. Apa se bea des, în cantități mici, pe tot parcursul zilei. Folosește o aplicație care să-ți reamintească să bei dacă altfel nu se poate.

3. E posibil să suferi de diabet

Dacă te simți în mod constant însetată și urinezi excesiv, poate fi primul semn al diabetului. Deoarece corpul încearcă să scape de zahăr, persoanele cu diabet urinează des, ceea ce le poate deshidrata. O testare a glicemiei este utilă.

4. Consumi lichide deshidratante

Chiar dacă bei multă apă, consumul de cafea și băuturi racoritoare carbogazoase poate anula hidratarea. Cofeina funcționează ca un diuretic, ceea ce înseamnă că te poate determina să pierzi mai rapid lichide din corp. Alege băuturi bogate în electroliți și apă plata dacă îți simți gura uscată.

5. Mănânci prea sărat

Sodiul este una dintre acele substanțe duale: și prea multă, și prea puțăna, creează dificultăți. Dacă ai un aport prea scazut, corpul încetează să mai rețina apă pentru organe, ceea ce duce la o rată mai mare de deshidratare. Daca aportul este prea ridicat, sarea te poate face să bei mai multă apă și să urinezi mai mult. Ceea ce, de asemenea, te poate deshidratata. Echilibrul este soluția.

Foto: 123rf

Citeste și:

Abdomen plat: 5 serii de exerciții fizice care te ajută să arzi grăsimea de pe burtă

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Recomandari
Libertatea
Publicitate
Huff
VIVA!
Retete
Baby
TV Mania
Sfatul parintilor
Mai multe din Sanatate