Certificatul verde este insuficient dacă vrei să te întorci la muncă după infecția cu Covid-19. Iată ce document nou trebuie să prezinți

Întoarcerea angajaților la locul de muncă după infecția cu COVID-19 s-a făcut până acum la fel de simplu ca atunci când reveneau după un simplu concediu medical. În timp, regulile s-au modificat, astfel că acum cei care stau în izolare va trebui să prezinte un document special.

Un angajat care a stat în izolare două săptămâni din cauza infecției cu Covid-19 se putea întoarce la muncă fără a prezenta un document anume sau în funcție de regulamentul intern al fiecărui angajat se putea prezenta certificatul verde sau rezultatul negativ al unui test PCR.
Ei bine, în prezent lucrurile nu mai stau deloc așa, motiv pentru care o persoană care a fost infectată va trebui să ceară medicului de familie o adeverință care să ateste faptul că a trecut prin boală.

Deși pare absurdă această cerere a autorităților, acestea nu vor să renunțe și chiar este menționată în ultima hotărâre de guvern privind prelungirea stării de alertă. Cadrele medicale susțin, de asemenea, că acest document este inutil atât timp cât există certificatul verde din care reiese clar că o persoană a trecut prin boală.

Certificatul verde își va prelungi valabilitatea doar dacă cetățenii își vor face și doza booster, mai ales dacă au trecut nouă luni de la rapel. Imediat după ce doza a treia este făcută, certificatul se va actualiza direct din platforma oficială.

Datele publicate recent de Centrul European pentru Prevenirea și Controlul Bolilor (ECDC) arată că protecția împotriva vaccinului scade după primele șase luni și recomandă efectuarea unei vaccinări de rapel pentru a prelungi imunitatea dincolo de acest interval de timp.

Foto: 123RF

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Recomandari
Publicitate
Libertatea
VIVA!
Unica.ro
Retete
Baby
ELLE
CSID
Ego.ro
Descopera.ro
Diva Hair
TV Mania
Trending news
Mai multe din Stiri