Cele mai bune uleiuri alimentare

ulei ptr gatit

Unele dintre ele previn bolile cardiovasculare, încetinesc procesul de îmbătrânire, îți dau energie. Uleiurile au numeroase beneficii pentru sănătate și, în plus, dau un gust special mâncării. Află cu ajutorul acestui test care sunt cele mai bune uleiuri alimentare.

Fă testul nostru: ADEVĂRAT SAU FALS?

  1. Dacă vrei să ai un abdomen plat, trebuie să excluzi din alimentație uleiurile.  A / F
  2. Dressingurile adăugate în salate pot crește imunitatea corpului. A / F
  3. Uleiul de cocos îți asigură un nivel ridicat de energie. A / F
  4. Temperatura de ardere a uleiului afectează calitatea nutrienților pe care îi conține. A / F
  5. Uleiul de măsline are cele mai multe beneficii pentru sănătate. A / F

RĂSPUNSURI:

  1. FALS. Nutriționiștii recomandă uleiurile și chiar administrarea de suplimente cu ulei (găsești o gamă variate de astfel de capsule în farmacii). Astfel, cel din semințe de in și de măsline este recomandat pentru prepararea salatelor; cel din șofrănaș, floarea soarelui sau soia pentru copt; iar uleiul din semințe de susan, măsline sau arahide e ideal pentru baițuri și marinade.
  2. ADEVĂRAT. Grăsimile din dressinguri ajută la absorbția nutrienților din legume (printre care se numără și carotenoizii-antioxidanți ce cresc imunitatea). Este indicat uleiul de măsline sau de alune. Sau prepară chiar tu un dressing. Iată 2 rețete: amestecă două linguri de ulei de măsline extravirgin și o lingură de oțet balsamic. Dacă vrei să prepari o mâncare cu aromă asiatică combină 3 linguri de ulei de susan cu o lingură de oțet din orez.
  3. ADEVĂRAT. Puținele calorii pe care conține sunt transformate în energie, crescând rezistența organismului și vitalitatea. În plus, uleiul de cocos încetinește procesul de îmbătrânire.
  4. ADEVĂRAT. Punctul de ardere este temperatura la care uleiul începe să-și schimbe aroma, structura moleculară și valoarea nutrițională. Tot atunci uleiul încins formează substanțe cancerigene. Uleiurile de floarea soarelui, soia și șofrănaș au cel mai ridicat punct de ardere fiind indicate pentru prepararea mâncării la foc mare. Printre produsele cu punct de ardere scăzut se află untul și untura, motiv pentru care trebuie să eviți să le prăjești.
  5. FALS. Atunci când este expus la temperaturi ridicate, uleiul de măsline își schimbă compoziția transformând grăsimile bune în grăsimi rele. Cel din semințe de struguri, floarea soarelui sau rapiță au un punct de ardere mai mare și sunt ideale pentru prepararea mâncărurilor la foc mare. Adaugă ulei de măsline în salate sau când gătești la temperatură mică.

Foto: Shutterstock

Citește și:

3 rețete de limonadă cu fructe de care te vei îndrăgosti vara asta. Uite cât de simplu le prepari

Prăjitura care nu îți pune silueta în pericol. Poți să o consumi fără restricții!

Secretul orezului pufos, dezvăluit de un celebru bucătar. Trebuie să faci doar un singur lucru pentru a-l găti perfect

 

 

 

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Loading...

EVA.RO
Recomandari
Libertatea
Doctorul Zilei
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Avantaje.ro