Alimentul care grăbește îmbătrânirea: îl consumăm aproape zilnic

Pro și contra consumului de lapte 

Laptele de vacă este un aliment de bază pentru mulți oameni și așa fost timp de milenii. Deși este încă un aliment extrem de popular, studii recente au scos la iveală faptul că laptele de vacă poate avea efecte dăunătoare asupra organismului. Cu toate acestea, alte cercetări subliniază beneficiile produselor lactate pentru sănătate. Să le luăm pe rând:

Deci, care este adevărul? Citiți mai departe pentru a afla mai multe despre avantajele și dezavantajele laptelui, precum și câteva alternative pe care poate doriți să le luați în considerare dacă nu puteți tolera laptele sau alegeți să nu-l beți.

Nutrienți din lapte

Laptele este considerat un aliment complet. Oferă 18 din cei 22 de nutrienți esențiali de care are nevoie organismul:

Cantitatea de nutrienți per 1 cană (220 ml) de lapte integral. 
Calciu 276 mg –  28% Procentul din cantitatea zilnică recomandată (DZR)
Folat 12 mcg  – 3% Procentul din cantitatea zilnică recomandată (DZR)
Magneziu 24 mg  – 7% Procentul din cantitatea zilnică recomandată (DZR)
Fosfor 205 mg –  24% Procentul din cantitatea zilnică recomandată (DZR)
Potasiu 322 mg – 10% Procentul din cantitatea zilnică recomandată (DZR)
Vitamina A 112 mcg – 12,5% Procentul din cantitatea zilnică recomandată (DZR)
Vitamina B-12 1,10 mcg – 18% Procentul din cantitatea zilnică recomandată (DZR)
Zinc 0,90 mg – 11% Procentul din cantitatea zilnică recomandată (DZR)
Proteine ​​7-8 grame (cazeină și zer) – 16% Procentul din cantitatea zilnică recomandată (DZR)

De asemenea, laptele oferă: fier, seleniu, vitamina B-6,vitamina E, vitamina K, niacină, tiamina, riboflavină.

Conținutul de grăsime variază. Laptele integral conține mai multe grăsimi

Beneficiile laptelui

  • Controlul apetitului
  • Consumul de lapte nu a fost legat de creșterea în greutate sau de obezitate și poate ajuta la reducerea poftei de mâncare. Un studiu din 2013 realizat pe 49 de persoane Sursă de încredere a arătat că lactatele au ajutat oamenii să se simtă mai plini și au redus cantitatea de grăsime pe care au consumat-o în general.
  • Unele studii sursă de încredere au arătat că aportul total de lapte cu grăsime este asociat cu o greutate corporală mai mică. Și unii au demonstrat că consumul de lactate, în general, poate preveni creșterea în greutate.
  • Dezvoltarea oaselor.
  • Laptele poate ajuta la îmbunătățirea greutății și densității osoase la copii, potrivit unui studiu din 2016. De asemenea, reduce riscul fracturilor din copilărie.
  • O ceașcă de lapte conține aproape 30% din necesarul zilnic de calciu pentru adulți. Laptele conține, de asemenea, potasiu și magneziu. Aceste minerale sunt importante pentru oase și dinți sănătoși.

Efecte secundare negative ale laptelui

Acnee
Un studiu din 2016 a constatat că adolescenții care au acnee au băut cantități mai mari de lapte. Produsele lactate pot declanșa, de asemenea, acnee și la adulți. Alte studii au legat acneea de laptele degresat și cu un conținut scăzut de grăsimi. Acest lucru se poate datora influenței laptelui asupra anumitor hormoni, inclusiv insulinei și factorului de creștere asemănător insulinei-1 (IGF-1).

Unele alimente pot agrava eczemele, inclusiv laptele și produsele lactate, conform unei analize clinice.

Produsele lactate pot fi, de asemenea, un aliment declanșator pentru unii adulți cu rozacee.

Unii experți estimează că până la 5% dintre copii au alergie la lapte. Această alergie poate provoca reacții ale pielii, cum ar fi eczeme, și simptome intestinale: colică, constipație, diaree.

Alte reacții grave includ: anafilaxie, respirație dificilă-șuierătoare, scaun cu sânge.
Consumul a trei sau mai multe pahare de lapte pe zi poate crește riscul fracturilor osoase la femei. S-a constatat că acest lucru se poate datora unei substanțe numite D-galactoză din lapte. Cu toate acestea, studiul a explicat că sunt necesare cercetări suplimentare înainte de a se face recomandări dietetice.

Un alt studiu a arătat că fracturile osoase la adulții în vârstă din cauza osteoporozei sunt cele mai mari în zonele de pe glob unde se consumă mai multe lactate, proteine ​​animale și calciu.

Excesul de calciu din lapte și din alte alimente poate crește riscul apariției cancerului de prostată. Zaharurile din lapte pot fi legate de un risc ușor mai mare de cancer ovarian.

Intoleranță la lactoză
Laptele de vacă are o cantitate mai mare de lactoză decât laptele de la alte animale. O recenzie din 2015, estimează că 65 până la 70% din populația lumii are o formă de intoleranță la lactoză. Majoritatea persoanelor cu această afecțiune pot adăuga cantități mici de lactate în dieta lor.

Alternative la lapte

Laptele pe bază de plante și nuci este potrivit pentru persoanele care sunt intolerante la lactoză.

Lapte de soia  – PRO: Conține o cantitate similară de proteine; jumătate din carbohidrații și grăsimile laptelui integral  – CONTRA: Conține estrogeni și hormoni din plante
Lapte de migdale – PRO: Slab în grăsimi; calciu ridicat (dacă este îmbogățit); vitamina E bogată în proteine ​​scăzute – CONTRA: Conține acid fitic (împiedică absorbția mineralelor)
Lapte de cocos  – PRO: Calorii și carbohidrații săraci; jumătate din grăsime  CONTRA: Fără proteine; grăsimi saturate ridicate
Lapte de ovăz – PRO: Mai scăzut în grăsimi; CONTRA: fibre bogate în carbohidrați; sărace în proteine
Lapte de caju – PRO: Calorii și grăsimi scăzute Proteine ​​reduse; CONTRA: mai puțini nutrienți
Lapte de cânepă – PRO: Calorii și carbohidrați săraci; acizi grași esențiali; CONTRA: conținut ridicat de proteine ​​(deși mai mult decât alte lapte pe bază de plante)
Lapte de orez  – PRO: Sărac în grăsimi, CONTRA: Sărac în proteine ​​și nutrienți; carbohidrați mari
Lapte de quinoa – PRO: conținut scăzut de grăsimi, calorii și carbohidrați, CONTRA: puține proteine
Foto: 123rf
Citeste și:
Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Recomandari
Publicitate
substantial.ro
Libertatea
CSID
Descopera.ro
Life.ro
Retete
Baby
Doctorul Zilei
VIVA!
ELLE
Diva Hair
Sfatul medicului
Sfatul parintilor
TV Mania
Shtiu.ro
Mai multe din Stiri