5 obiceiuri sănătoase ale mamelor cu adevărat fericite

O mămică fericită nu numai că reușește să își îngrijească mai bine copilul, dar îi dă un exemplu pozitiv pentru toată viața și este un adevărat model pentru copiii săi. Însă „meseria” de mămică vine cu numeroase responsabilități și griji, care te pot demoraliza sau lăsa lipsită de energie. Din acest motiv, este important să îți creezi niște obiceiuri sănătoase și să îți faci timp pentru tine, astfel încât să nu lași stresul să te pună la pământ.

Rămâi activă. Există mai multe beneficii ale activităților fizice. Acestea nu numai că te mențin în formă și îți protejează sănătatea, dar te pot ajuta și să reduci stresul, potrivit studiilor Asociației Americane de Psihologie. Chiar și o plimbare de 20 de minute este suficientă pentru a beneficia de o reducere a cortizonului din sânge, numit și „hormonul stresului”.

Nu mai pierde timpul la coadă. Obișnuiește-te să îți plătești facturile și să îți faci cumpărăturile online, dacă vrei să salvezi timp prețios și să nu mai stai cu orele prin hipermarketurile aglomerate. În plus, ai mari șanse să găsești aceleași produse la reduceri sau la prețuri mult mai mici decât în magazinele obișnuite. Un astfel de exemplu este acest site de care multe mămici au aflat deja și pe care noi am găsit numeroase produse de calitate pentru copii, la prețuri avantajoase. Este o alternativă foarte bună pentru mămicile care vor să câștige timp, dar se tem să își comande produse de oriunde, întrucât aici ai garanția că produsele sunt originale și de calitate.

Nu sări peste micul dejun. Dimineața este cea mai aglomerată parte a zilei pentru mămici. Ele trebuie să îi pregătească pe cei mici pentru grădiniță sau școală, să le prepare micul dejun, să se asigure că nu și-au uitat nimic acasă și, în același timp, să se pregătească și ele pentru serviciu. De aceea, multe mame uită să mai ia micul dejun, iar acest lucru se resimte pe parcursul zilei, când le scade nivelul de energie și se simt slăbite.

Odihnește-te suficient. Oboseala ne afectează nivelul de stres, puterea de concentrare, coordonarea, apetitul și starea de spirit. Chiar dacă ai un bebeluș care te ține trează noaptea, încearcă să adormi și tu atunci când doarme el, astfel încât să te odihnești cel puțin 6-7 ore pe zi. Chiar dacă îți dorești puțin timp liber pentru tine atunci când adoarme copilul, nu pierde orele din noapte pentru a încerca să recuperezi timpul pierdut pe zi. Bagă-te în pat și citește o carte înainte să adormi, însă renunță la smartphone sau laptop înainte de culcare, întrucât acestea te fac să adormi mult mai greu.

Ai grijă de tine. Să ai grijă de tine presupune mult mai mult decât să te preocupe aspectul fizic, înseamnă și să nu renunți la activitățile care îți fac plăcere, la hobby-uri, la vacanțe și la micile tale răsfățuri. Nu renunța la ieșirile în oraș cu prietenele tale, rupe-ți o zi pe lună pentru a te relaxa la un SPA, fă-ți timp pentru a citi o carte, o revistă sau pentru a te uita la serialul tău preferat, caută noi destinații de vacanță în care să poți merge cu toată familia anul viitor și nu ezita să îți faci uneori planuri doar pentru tine.

O mama care se respectă, se simte bine în pielea ei și nu are frustrări sau complexe va reuși să fie un model de urmat pentru copiii ei, să își găsească mereu calmul sau răbdarea de care are nevoie în relația cu cel mic și să nu renunțe la visurile ei. Dacă îți însușești aceste obiceiuri, cu siguranță vei simți o îmbunătățire în viața ta, oricât de ocupată ai fi.

Sursă foto: Shutterstock/Copyright: Yuganov Konstantin

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Loading...

EVA.RO
Recomandari
Doctorul Zilei
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Diverse