Shot, un spectacol de teatru despre condiția femeii

Spațiile neconvenționale câștigă teren în lumea teatrului. Devin, pe zi ce trece, tot mai obișnuite și tot mai propice unui anumit tip de spectacol, unul în care publicul este integrat. Shot, un spectacol de teatru despre condiția femeii, este conceput de ANDREEA BIBIRI special pentru sala de la Godot Cafe Teatru și este alcătuit din șase texte scrise de autori americani.

Shot, spectacol de teatru

Stânga, sus: Florina Gleznea și Andrei Ciopec. Dreapta, sus: Andrei Mateiu și Andrei Ciopec. Jos: Florina Glaznea, Andreea Mateiu și Andrei Mateiu.                  FOTO: MIHAELA PETRE

Dacă ai citi separat cele șase texte, nicio legătură nu ar părea evidentă. Puse, însă, împreună, reușesc să creeze o hartă cuprinzătoare a femeii și feminității. Muzica dintre cele șase acte evoluează și crește în gravitate, conducându-ne subtil pe un drum de la comic la dramatic, de la clișeele cotidiene vehiculate de bărbați despre femei, până la frustrările și disperările pe care le poate avea o femeie în calea ei către realizarea de sine.

Shot, un spectacol de teatru ca o călătorie

Traseul pornește de la nehotărârea și schimbările bruște de dispoziție, indescifrabile pentru bărbați. Trece prin neputința de a comunica, prin nedreptatea pe care o suportă femeia de a fi făcută responsabilă pentru comportamentul bărbatului și prin exasperarea care culminează cu procurarea unei arme și intenția de a o folosi. Toată această tensiune gata să explodeze este transmisă într-un mod convingător, dincolo de intenția comică, de Florina Gleznea.

Următoarea stație: discriminarea profesională de gen. Un dialog savuros între corporatistul misogin care ține atât de mult la tiparele lui de gândire și comportament încât neagă evidența (Andrei Mateiu) și celălalt corporatist, un „Yes man” căruia puțin îi pasă de altceva decât de interesul lui și de soluția lui în proiect, soluție pe care întrevede posibilitatea s-o ciupească de la altcineva, fără să-i pese de moralitatea contextului (Andrei Ciopec).

Momentul care începe cel mai savuros și anunță cea mai spumoasă porție de comedie îi aparține Andreei Mateiu, în rolul nevestei aparent aiurite și superficiale. Dar lucrurile tind să ia o turnură serioasă pe măsură ce decifrăm rezistența pe care o opune, așa cum se pricepe ea, pericolului care îi amenință fericirea fragilă de a avea ceea ce se numește „o familie  convențională” – „normală”, îi scapă ei la un moment dat, și rămâne de hotărât dacă a fost o gafă ori un atac intenționat.

Ajungem apoi într-un punct înalt, periculos, care pune în discuție ideea de moralitate a unei prostituate (interpretate tot de Andreea Mateiu). Această ocupație ingrată și periculoasă nu este, oare, una dintre cele mai generoase, una aflată la hotarul dintre plăcere și terapie?

Finalul îi reunește în scenă (de fapt, în sală, printre noi) pe cei patru actori care joacă în total 17 roluri în acest spectacol: Florina Gleznea, Andreea Mateiu, Andrei Ciopec și Andrei Mateiu, pentru a-și pune ultimele măști ale serii. Seamănă cu primele, dar au altă culoare, mai intensă. Iar bărbații dispar din peisaj atunci când femeile pe care le-au amușinat sau le-au respins după bunul plac se transformă, sub ochii noștri și ai lor, în militante și luptătoare.

Afis Shot

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Loading...

EVA.RO
Recomandari
Libertatea
Doctorul Zilei
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Diverse