SERIA Mărturii după educația alternativă: Vorbitul în public, Episodul 2

 

Microfon

Citiţi mai jos mărturia unei absolvente de educaţie alternativă despre vorbitul în public şi cât de bun este acesta în viaţă.

Denisa Liliana Moşincat , 23 de ani, Promoţia Step by Step 1998-2002 a Liceului Teologic Greco-Catolic din Oradea

Educaţia alternativă – Vorbitul în public

”Superputerea dobândită la Step by Step: să vorbesc în public”

Alături de faptul că acolo am aflat că se poate învăța descoperind, am fost încurajată să îmi exprim părerea. Am învăţat că este în regulă să avem păreri diferite şi că acestea trebuie acceptate.

Am avut libertatea de a aprecia lucrările celorlalţi colegi într-un mod critic dar pozitiv, identificând aspecte pozitive dar şi negative într-un mod sincer, fără interesul de a submina în vreun fel viziunea sau creativitatea celorlalţi.

O astfel de abordare dezvoltă mult creativitatea copilului, dorinţa lui de a evolua, pentru că nu există o opinie greşită sau corectă, ci doar diferită. Actul creaţiei în sine nu este bun sau rău, ci diferit, unic într-un fel.

Citeşte şi SERIA Mărturii după educația alternativă. Episodul 1

Cum am ajuns reprezentantul studenților

  • Un alt aspect extrem de important care este prea puţin dezvoltat în sistemul tradiţional de învăţământ este vorbitul în public. Teama de a vorbi în public este un impediment care deseori poate face diferenţa într-un moment cheie al vieţii unui om.
  • În timpul întâlnirilor de dimineaţă, la secţiunea „noutăţi”, 3 dintre noi aveau ocazia de a vorbi liber câteva minute în faţa celorlalţi, despre întâmplarile sau noutăţile personale petrecute în ultima vreme. Deşi pare uşor, în primele zile nu s-a înghesuit aproape nimeni la rubrica „noutăţi”.
  • Copiii sunt emotivi, se tem de critică, se tem de reacţiile celorlalţi, se tem de faptul de a fi judecaţi, se tem de privirile aţintite şi de atenţia şi liniştea apăsătoare atunci când se află în postura de vorbitor. Cu multă muncă, încurajare şi răbdare din partea învăţătoarelor, fiecare din noi a învăţat să vorbească liber câteva minute, despre sine, despre reuşitele sale, despre eşecurile sale.
  • A învăţat să fie amuzant, să captiveze atenţia celorlalţi, a învăţat să-şi stăpânească emoţiile dar şi ticurile şi să îşi susţină propria părere sau poveste, într-un mod plăcut şi lipsit de presiune sau stres. Într-un timp foarte scurt, la rubrica noutăţi era înghesuială, teama de a vorbi în faţa celorlalţi dispăruse.
  • Am fost uimită să întâlnesc în facultate tineri care până atunci nu vorbiseră niciodată în public. La examenele orale sau la susţinerea lucrărilor, majoritatea erau gâtuiţi de emoţii, se pierdeau de la început, cu toate că erau studenţi de nota 10 care, la un examen scris, ar fi făcut o lucrare impecabilă.
  • Acest atu pe care l-am dobândit de mică, din clasele primare, m-a ajutat să mă diferenţiez.
  • Colegii mă ascultau cu interes, motiv pentru care am fost aleasă prin vot, reprezentantul de an al studenţilor în Consiliul facultăţii şi în Senatul universităţii cu toate că ceilalţi contracandidaţi erau la fel de bine pregătiţi ca şi mine sau poate chiar mai bine, însă niciunul nu a putut să îşi susţină discursul suficient de coerent şi de convingător ca mine.

Citeşte şi Cum ajung oamenii de la frică la fobie şi angoasă

Sursa foto: pixabay.com

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Loading...
Recomandari
Libertatea
Doctorul Zilei
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Educatie