Profesorii cer salarii mai mari pentru că muncesc mult. Dar muncesc ei pentru nevoile copiilor?

Profesorii cer salarii mai mari

Problema salariilor din sistemul de învățământ a fost întoarsă pe toate părțile, profesorii find nemulțumiți de sumele care li se oferă pentru activitatea depusă. Pe lângă autoritățile competente, diverși specialiști sau oameni care activează în zona educațională au dezbătut acest subiect. Oana Moraru, fondatoarea platformei “Vocea părinților”, a oferit un punct de vedere referitor la această situație.

 Avem noi, românii, o chestie legată de oftica asta să nu muncim ca fraierii mai mult decât altul. O fi vreun reflex sădit în celule după 50 de ani de panouri cu fruntași la muncă sau la învățătură. Dacă e mult, e bine.

Nu știu dacă munca e valoare sau scop în sine. Poate eficiența ei. Unii muncesc mai puțin și dau rezultate mai bune. Alții, mult și prost. Principiul naturii este al minimului efort. Să faci cât mai mult consumând cât mai puțină energie. Adică să muncești deștept.

M-am uitat ieri pe forumurile profilor. Toți vor salarii pentru că muncesc mult. E atâta vehemență acolo, sunt atâtea sofisme și accidente logice, că mi-e și milă.

Eu nu îi contrazic. Sigur că oamenii au nevoie de bani. Sigur ca profii români muncesc, corectează, fac parte din comisii mâncătoare de timp și energie, trag din greu cu tot felul de copii, lipsuri și absurde cerințe birocratice. Ce nu fac dascălii români e măsurarea eficienței personale raportată la nevoile fiecărui copil. Acolo e muncă.

Am lucrat în privat cu mulți profi de la stat. Multe învățătoare bune mi-au mărturisit că abia după 2-3 ani în alt sistem decât au fost obișnuite au înțeles ce înseamnă muncă și învățământ centrat pe elev. Multe pleacă dupa o vreme pentru că aleg – declarat – să nu-și mai bată capul cu fiecare. Să nu mai aibă presiunea asta a răspunderii individuale. Care nu există în sistem public, decât la nivel birocratic.

Nu arăt cu degetul. Nici nu generalizez. Sunt și oameni minunați și responsabili. Dar am fost la sute de întâlniri metodice și programe de formare. Se muncește în gol, se muncește de formă, se muncește deconectat de la nevoile copilului. Dar se muncește. Adică oamenii obosesc. Și cred că au muncit. Deci că li se cuvine plată mai multă.

Dați-le bani profesorilor! Cu toții avem nevoie de bani! Numai că și altă definiție pentru muncă trebuie dată odată cu plata. Una care să nu-i împovăreze, ci să îi ajute. Nu banii or să le liniștească ura, frustrarea și suferința. Munca făcută cu sens, da. Aprecierile autentice, da. Măsurătorile de impact, da.

Nu cred că profesorii sunt de vină pentru sistemul ăsta care încurajează munca degeaba, munca pentru oboseală. Ei au doar vina oricărui pretins intelectual care nu știe să-și definească termenii… Și care joacă în horă, fără optimism, fără leadership, cu mentalitate de cerșetor și puțină demnitate sau curaj în a spune lucrurilor pe nume.

De Oana Moraru

Foto: 123rf.com

Citește și:

5 lucruri pe care să le faci împreună cu copilul tău în 2017

Bacalaureat 2017. Ce trebuie să știe elevii despre acest examen

Emoții pentru olimpici. Examenul de Bacalaureat continuă cu proba la alegere a profilului

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Loading...
Recomandari
Libertatea
Retete
Baby
Doctorul Zilei
Sfatul parintilor
Mai multe din Educatie