În perioada vacanţelor, elevii din învăţământul primar şi gimnazial nu ar trebui să primească teme pentru acasă

teme-pentru-acasa

Organizare învățământului românesc a reprezentat mereu o problemă importantă pentru toți cetățenii și intens discutată, întrucât de educația celor mici depinde viitorul țării. În ultima perioadă, autoritățile s-au preocupat foarte mult de problema temelor pentru acasă pe care le primesc elevii la școală. Astfel, s-a stabilit că durata acestora nu ar fi trebuit să fie mai mare de două ore în fiecare zi. Cu toate acestea, această regulă nu prea este respectată de anumiți profesori.

„Dacă acesta ar fi genul de demers pedagogic rational unde, dincolo de cele cinci-șase ore pe care elevul le stă la școală, trebuie să mai lucreze acasă încă șase ore, atunci ar trebui sa fim primii la testele PISA. Suntem acolo?”, s-a întrebat retoric, miercuri, ministrul Educației, Mircea Dumitru, scrie republica.ro.

Ordinul care reglementează volumul temelor, contextul în care aceasta trebuie date și rolul lor în procesul educațional a fost semnat pe data de 28 noiembrie.

Potrivit acestei reglementări, elevii pot petrece cel mult două ore lucrând la temel pentru acasă, astfel încât timpul total pe care îl dedică activităților școlare să nu treacă de cinci-opt ore pe zi, în funcție de ciclul de învățământ în care se află. La clasa pregătitoare, în general, nu se dau teme, în timp ce timpul alocat acestora nu trebuie să treacă de o oră în învățământul primar.

În plus, ordinul mai prevede că „în perioada vacanţelor, de regulă, nu se vor da teme pentru acasă elevilor din învăţământul primar şi gimnazial”.

Este interzisă, de asemenea și folosirea temelor pentru acasă ca instrument de pedeapsă (cantitate mare de teme, exerciții repetitive) sau ca o modalitate prin care elevii să își însușească pe cont propriu noțiuni ce ar trebui predate de fapt în clasă. Cu toate acestea, se va pune accentul pe tehnicile de învăţare independentă, respectiv vor fi exersate modalităţi de rezolvare independentă a unor sarcini de lucru, astfel încât aceste deprinderi să fie transferabile şi în efectuarea temelor pentru acasă.

Mai mult decât atât, actul normativ face diferența dintre tema obligatorie, pentru toți elevii clasei, care trebuie să aibă nivel mediu de dificultate, și tema suplimentară, individuală și diferențiată. Este important de menționat și faptul că tema suplimentară nu are caracter permanent, folosită în activități de recuperare sau în activități de pregătire pentru concursuri.

În stabilirea temelor pentru acasă se va evita apariția unor efecte negative precum pierderea interesului elevului pentru învățare, oboseala fizică și emoțională, reducerea timpului liber pentru activități recreative sau sportive sau adâncirea diferențelor dintre elevii performanți și cei aflați în dificultate.

De asemenea, legea mai prevede și faptul că „directorii unităților de învățământ și diriginții colaborează cu părinții și elevii în vederea raționalizării temelor pentru acasă”.

Foto: 123rf.com

Citește și:

Lupta de a fi cel mai bun părinte – Competiţia părinţilor

Este benefică credinţa în Moş Nicolae şi Moş Crăciun?

Ce mai înțeleg copiii din serbările de iarnă

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Loading...

EVA.RO
Recomandari
Libertatea
Doctorul Zilei
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Educatie