Nu impuneți copiilor voștri un anumit tip de gândire! Nu trebuie să le stați în cale

diferentele-dintre-generatii

Toată lumea a auzit despre conflictul dintre generații, pentru că acesta, apare uneori aproape inevitabil, în anumite situații. În orice caz, interesant este faptul că specialiști au realizat o clasificare a acestor generații în funcție de anul nașterii.

Astfel, există trei categorii, conform unui studiu citat de republica.ro.

Generația X: Ani de naștere: 1966-1976

Generația Y (Millennials): Ani de naștere: 1977-1994

Generația Z: Ani de naștere: 1995-2012

Ilinca Păun face parte din generația X și a vorbit cu sinceritate pentru sursa citată despre felul în care ea își privește activitatea sa la locul de muncă și se declară a fi ”workaholic”. Ea deține o poziție importantă în cadrul unei corporații de la noi și descris felul în care îi privește ea pe cei din generația Z.

Conform unui studiu, oamenii născuți înainte de anul 1963 sunt mai productivi, mai muncitori, sunt pricepuți când vine vorba despre lucrul în echipă și pot fi considerați niște mentori foarte buni. Cu toate acestea, ei și au și câteva defecte când vine vorba despre activitățile la locul de muncă, mai exact, ei se adaptează mai greu știu și colaborează mai puțin cu cei din jur.

Generația X se poate lăuda cu abilități bune manageriale și au o capacitate mai mare de a rezolva problemele mai ușor. Ca și defecte când vine vorba despre activitatea la muncă a acestei categorii de vârstă, se poate spune despre ele că nu sunt prea rentabile în ceea ce privește salariile pe care le doresc în raport cu munca pe care o prestează.

Generația Y se poate lăuda cu mai multe calități și anume faptul că au mai mult entuziasm, învață lucruri noi foarte repede, sunt buni antreprenori și profită foarte bine de oportunități. În schimb, uneori sunt mai leneși, neproducti și obesedați de propria persoană.

Am ajuns și la generația Z care au acum 10-20 ani, și vor ajunge la maturitate în 2025-2035. Ei sunt născuți și educați de generația X spre disperarea lor, căci visele lor sunt foarte diferite.

Iată trăsăturile lor principale și cum se traduc ele în antreprenoriat, potrivit sursei citate.

1. Pun la îndoială tot! – dacă zice mama nu înseamnă că și e adevărat. Această atitudine aduce cu sine inovație și creativitate, challenge de status quo și cel mai de ajutor este că nu va crede când cineva o să spună „acest lucru nu e posibil”.

2. Îmi ajunge ideea, nu îmi da informație prea mult, am eu sursele mele. Antreprenorii de succes prind din zbor ideea, sunt eficienți și nu le place să piardă vremea în detalii.

3. E doar o greșeală. Ce mare lucru? Perfecționismul generației X a fost urcat la nivel de virtute, apoi tot noi l-am coborât de pe piedestal când generația Y a devenit simbol al inovației, iar conceptual de “trial and error” și apoi “agile” a devenit motto-ul modelului de inovație în tehnologie. Ca antreprenor, această atitudine se traduce că fiind despre „e ok să greșesc, important este să învăț din greșeli și să o transform într-o lecție”.

4. Eu sunt chill, voi vă agitați și vă stresați prea mult pentru orice prostii. Așa se naște capacitatea de a trata cu detașare și rațiune momentele de criză, precum și abilitatea de a nu dramatiza situațiile cu însemnătate măruntă.

5. Lasă-mă pe mine să iau decizia, nu mă forța în direcția în care vrei tu. Independența față de cei din jur și capacitatea de a lua decizii pe cont propriu este poate cea mai de valoare trăsătură a adolescenților. Iar libertatea este valoarea principală a unui antreprenor.

6. Mă plictisesc repede de un proiect. Vor căuta să lucreze și să testeze mai multe proiecte, situație optimă pentru a găsi care proiect este fezabil și merită urmărit, din punct de vedere potențial de profit.

7. Sunt superficial, dar multitasking. În timp ce generația X e blocată în „analysis paralysis’” tinerii sunt eficienți în a face „activity hopping’” având capacitatea de a schimba focusul ușor de pe un aspect pe altul, abilitate ce în contextul antreprenorial aduce cu sine viteză de decizie și atitudinea de a „mișca” lucrurile înainte.

8. De ce nu? Adică hai să încercam și asta, pare cool. Generația Y întreabă „de ce?”, iar generația Z întreabă „de ce nu?”. Adică pot, sunt confortabili în ideea de „trial and error’” fără avea un perfecționism ce blochează de multe ori generația X.

9. Cel mai important lucru din lume e să fii. Se numește autenticitate, unii spun e din capacitatea de a fi conștient despre propriile comportamente, puncte forte și puncte slabe. De ce e un ingredient de succes în antreprenoriat? Pentru că a convinge un investitor să îți fie partener la început de drum, când ideea este doar la stadiu de business plan, ai nevoie să îi transmiți cu foarte multă încredere și pasiune care este visul tău și cum ai de gând să îl transformi în realitate. Iar autenticitatea este cel mai bun instrument de convingere.

10. Vreau să schimb lumea. Cele mai de succes afaceri încep să fie, deja din zilele noastre, dedicate unei lumi mai bune, au deseori o componentă socială, sau își propun să rezolve o problemă a societății sau a mediului în care trăim. Surpriza cea mai mare și fapt de neconceput astăzi este că aceste afaceri sociale vor fi chiar sustenabile și vor genera și venituri atractive pentru fondatorii lor.

Foto: 123rf.com

Citește și:

Când părinții nu au curaj să (își) recunoască anumite lucruri…

Cât de mult mai contează scrisul de mână și caligrafia școlarilor

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Loading...

EVA.RO
Recomandari
Libertatea
Doctorul Zilei
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Educatie