În ce condiții a face sport înseamnă a-ți face rău?

Mișcarea ar trebui să fie o parte importantă a vieții noastre de zi cu zi. A face sport poate însă echivala, în unele situații, cu a face mai mult rău organismului. Cum ne putem da seama de asta?

Sedentarismul este o realitate nedorită. Mai mult decât atât, medicii încep să-l privească drept o boală în sine, care, netratată, provoacă apariția altora. Sedentarismul poate duce la tulburarea echilibrului metabolic, la îmbătrânirea prematură, la apariția cancerului sau la afecțiuni ce țin de sfera sistemului osos și muscular sau obezitate. Și, nu în ultimul rând, influențează, în mod direct, aparatul cardiovascular.

În acest context, a face sport este una dintre soluții. Mai exact, recomandarea experților este ca fiecare persoană să facă cel puțin 30 de minute de mișcare în fiecare zi. Sportul practicat cu regularitate previne apariția obezității, antrenează musculatura și oferă și un tonus mental mai bun. Și totuși…

Prea mult sport, un pericol?

Înainte de orice demers sportiv, este recomandat un consult de specialitate. Conform site-ului Asociației Cardiogen, persoanele cu boli cardiace ereditare pot prezenta un risc mai mare de tulburări de ritm, în timpul sportului, care pot duce la atac de cord. Tocmai de aceea, ghidurile medicale țin să precizeze că mișcarea e benefică pentru toate persoanele cu afecțiuni cardiace, însă individualizată, în funcție de istoricul medical.

Sportul poate fi un pericol și atunci când se practică fără o minimă informare asupra echipamentului sportiv și a mișcărilor de bază. Sunt frecvente accidentările cauzate de un echipament nepotrivit – în special încălțăminte inadecvată -, chiar și în cazul unei simple „ieșiri la alergat'.

De aceea, înaintea oricărei dorințe de a face sport, documentează-te despre ce presupune acesta.

În plus:

  • începe mereu antrenamentul cu mișcări de încălzire – încălzirea înseamnă că temperatura corpului și a mușchilor trebuie să crească, pentru a face față mișcărilor. A începe un sport fără încălzire poate duce la accidetări, întinderi musculare;
  • antrenamentele trebuie să fie progresive, mărind durata de timp cu câteva minute în plus, în fiecare zi;
  • hidratarea este importantă după mișcare;
  • la început, dacă alegi să mergi la sală, optează pentru câteva antrenamente alături de un antrenor.
  • fii mereu atent/atentă la semnalele de alarmă ale organismului. Nu-l forța mai mult decât este cazul, doar pentru că vrei rezultate pe termen scurt.

Citește și: Menstruația și efectele asupra somnului

Foto: Shutterstock

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Urmărește-ne pe Google News
Recomandari
substantial.ro
Publicitate
CSID
Descopera.ro
Unica.ro
Retete
Baby
Life.ro
Doctorul Zilei
VIVA!
ELLE
Diva Hair
Sfatul medicului
Sfatul parintilor
TV Mania
Shtiu.ro
Trending news
Mai multe din Sanatate