Elevii români merg trei ani și jumătate degeaba la școală

elevii români merg degeaba la școală

Elevii români merg trei ani și jumătate degeaba la școală, asta este concluzia unui raport al Băncii Mondiale, după ce experții au suprapus rezultatele la testările internaţionale pentru literaţie şi ştiinţe exacte, la care România participă încă din anul 2000, peste durata perioadei şcolare, până la împlinirea vârstei de 18 ani.

Conform www.adevarul.ro, elevii pierd cel mai mult timp între ultimii ani ai ciclului gimnazial și liceu, perioadă în care le sunt predate noțiuni de care nu au nevoie în viitor. „În această perioadă, elevii au de-a face cu integrale, derivate sau tot felul de termeni greoi de care sunt conştienţi că nu vor avea nevoie în viitor, deci nu învaţă aceste concepte. Tinerii se focusează să înveţe doar la cele câteva materii pentru examenele naţionale (Evaluarea Naţională şi Bacalaureatul) pentru că de acestea depind admiterea la liceu, respectiv la facultate.

Citește și Fără cadouri pentru profesori! Ce prevede noul Cod de etică pentru profesorii din învăţământul preuniversitar

Conţinutul celor mai multe discipline este mult prea stufos, plictisitor şi paralel cu realitatea adolescenţilor de azi. Este important să realizăm că trebuie să avem un sistem eficient şi adecvat nevoilor elevilor, cu profesori bine pregătiţi şi plătiţi în funcţie de rezultatele şi performanţele muncii“, explică Ştefan Vlaston, preşedintele asociaţiei Edu CER, pentru sursa citată.

Elevii români merg degeaba la școală mare parte din timp. Li se predau prea multe informații lipsite de aplicabilitate

Tincuţa Apăteanu, preşedintele Asociaţiei Edusfera, evidențiază pentru adevarul.ro că datele Băncii Mondiale arată că sistemul educaţional românesc este paradoxal: „Deşi programele şcolare sunt încărcate şi deşi cantitatea de materie care ar trebui să fie asimilată este în general mare, rezultatele învăţării elevilor români sunt scăzute comparativ cu cele ale colegilor europeni. Aglomerăm programele cu informaţii teoretice lipsite de aplicabilitate, cu un grad mare de abstractizare şi ne concentrăm prea puţin pe aplicabilitatea noţiunilor în practică şi pe consolidarea cunoştinţelor“.

Citește și Un nou studiu scoate la iveală inutilitatea învățării derivatelor şi integralelor în liceu

Ce soluție există pentru ca elevii să nu mai învețe mult și prost

Aceasta vine și cu o soluție pentru a depăși o dată pentru totdeauna această etapă a învățatului mult și prost. Tincuţa Apăteanu spune că, pentru început, ar trebui ca programele școlare să fie regândite, astfel încât să se renunțe la “balast”: “Este necesară adaptarea acestora la nevoile secolului XXI cu focusare pe dezvoltarea gândirii critice şi creativităţii. Apoi, trebuie transformat modul în care este predată ştiinţă în şcoli, prin includerea transdisciplinarităţii şi a unor metode moderne, interactive, cât şi utilizarea noilor tehnologii. De asemenea, este obligatorie pregătirea iniţială şi pregătirea continuă a cadrelor didactice“, propune Tincuța Apăteanu.

Citește și Cum împiedici educaţia copilului tău fără să realizezi?

Sursa foto: pixabay

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Loading...
Recomandari
Libertatea
Retete
Baby
Doctorul Zilei
Sfatul parintilor
Mai multe din Educatie