Drepturile unui copil cu ADHD

Copil cu ADHD

 

Copil cu ADHD

Drepturile unui copil cu ADHD sunt aceleaşi cu ale unui copil normal, însă societatea tinde să discrimineze tot ceea ce nu cunoaşte.

Părinţii elevilor de la şcoala din Piteşti sunt autorii morali ai cazului copilului cu ADHD. Ei se fac vinovaţi de instigare la ură împotriva unui copil cu dizabilităţi, în speţă cu ADHD.

Citeşte şi Elevii unei şcoli din Piteşti au discriminat un coleg cu ADHD

ADHD-ul la copii, Specialistul răspunde

Referitor la cazul copilului din Pitești, am cerut părerea unei persoane avizate.

Aceasta este Mădălina Turza, președinta Centrului European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilităţi, mama unui copil cu sindrom Down, laureata trofeului Femeia anului 2013, acordat de revista Avantaje pentru Apărarea și promovarea drepturilor copilului.

Madalina Turza, Daniela Palade Teodorescu

'Ionuț are 14 ani și este elev în clasa a VII a. Azi este încă elev. Mâine nu va mai fi. Pentru că așa au decis o mână de adulți fără discernământ. Cazul lui Ionuț din Județul Argeș este o oglindă. Este oglinda societății în care trăim. Este oglinda vieții celor peste 70.000 de copii cu dizabilități din România.

Sunt liderul unei organizații neguvernamentale, Centrul European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilități (CEDCD) și mama unei fetițe cu Sindrom Down.

Cazul lui Ionuţ, copilul cu ADHD

Ionuț este doar unul din sutele de cazuri pentru care eu și echipa mea luptăm pe cale administrativă și în instanță. Din fericire sau din păcate, puține cazuri escaladează suficient de mult pentru a capta atenția publicului larg.

De data aceasta, drama lui Ionuț a pus pe tapet o rană ascunsă cu muncă ticluită de funcționarii publici abili în disimulare, care ține în întuneric și tăcere drama a zeci de mii de copii cu dizabilități din România.

Da, aceasta este realitatea în care trăiesc și învață' copiii noștri. Ce este diferit în acest caz? NIMIC. Este vorba doar de dimensiunea urii și a pilelor' părinților de copii tipici, care s-au unit într-un efort coagulat să anihileze un copil. Pe Ionuț.

De ce? Pentru că este DIFERIT. Pentru că are nevoie de AJUTOR.

Povestea lui Ionuţ, cel vinovat' de ADHD

Vreți să știți cine este monstrul' împotriva căruia s-au revărsat o haită de adulți în goana lor absurdă către o perfecțiune pe care nu o vor atinge niciodată?

Ionuț este un copil adoptat. Și nu cred că trebuie să explic mai mult acest fapt pentru că știm ce inseamnă abandonul și orfelinatele din România. Ionuț este un copil cu tulburări emoționale și nevoi speciale de învățare și socializare. Ionuț are toată documentația necesară ca el sa învețe în școala de masă.

De mult timp, Ionuț este victima unei forme extrem de agresive de bullying și marginalizare din partea colegilor și a părinților acestora. Au strâns din dinți zi după zi și el și mama lui având credința fermă că locul lui este la școală.

Zilele acestea însă, colegii lui și părinții acestora au făcut grevă pentru că îl vor exclus. Exclus din ȘCOALĂ. Exclus din VIAȚĂ. Pentru că deranjează, pentru că este DIFERIT.

Au urlat cu nemărginită ură despre agresivitatea și pericolul pe care îl reprezintă Ionuț, aratând cu degetul acuzator către o mamă terifiată şi un copil traumatizat. Pentru că ei vor o clasă de olimpici. Uită, însă, un adevăr fundamental: Ionuț este o VICTIMĂ.

Ionuț este victima urii pe care ei au picurat-o zilnic în mintea copiilor. El este copilul pus la colț în clasă, scuipat, arătat cu degetul, strigat în toate felurile pământului. Ionuț este victima unui sistem mut și surd la nevoile lui.

Lui Ionuţ nu i se respectă drepturile

Ionuț nu are consilier psihologic, nu face terapie, nu primește servicii de recuperare sau mediere școlară. Ionuț nu primește nimic din ceea ce i se cuvine prin lege. Ionuț are doar doi părinți epuizați de lupta nesfârșită pe care o duc cu oamenii din jur și cu autoritățile.

Pentru că ştiu cum e să ai un copil cu dizabilităţi, nu admit și nu voi admite niciodată o astfel de luptă inegală, dincolo de demersurile administrative pe care CEDCD le-a făcut de luni de zile pe lângă ISJ Argeș, părinții instigatori vor suferi consecințele legii penale. Pentru că a instiga la ură și discriminare este o faptă prevăzută și pedepsită de Codul Penal.'

Copiii cu dizabilități au dreptul să învețe la școala de masă

Iar autoritățile au obligația să facă acest lucru posibil. CEDCD depune plângere penală în cazul părinților din Pitești care își transformă copiii în instrumente de ură.

Am depus ieri plângere la Parchetul de pe lângă Judecătoria Pitești, pentru infracțiunile de șantaj și incitare la ură sau discriminare, conform prevederilor Codului Penal împotriva a patru părinți care au înțeles să își folosească propriii copii și colegii acestora ca instrumente de ură împotriva unui copil cu dizabilități.

Filmul evenimentelor

Începând cu data de 17.10.2016, Ionuț, un copil din clasa a VII-a din Pitești, diagnosticat cu deficiență de tip somatic (simptome fizice inexplicabile din punct de vedere medical, boli ale corpului de origine psihologică), a venit la școală să învețe despre ură.

A fost singur în clasă. Colegii săi erau pe hol, protestau împotriva lui, împotriva faptului că el are o dizabilitate. El se face „vinovat' că are ADHD şi că învață în aceeași clasă ca ei și îndrăznește să spere la normalitate și integrare.

Pe pancartele afișate, era scris: „Vreau să îmi împlinesc visele', „Vreau să învăţ', „Vreau să mi se respecte drepturile', „Vreau respect.'

Copilul privea mesajele și nu înțelegea ce legătură au cu el. Apoi a venit presa și l-a filmat.

În toată agitația în care părinții propriilor colegi țipau pe hol, iar colegii se adunaseră împotriva lui, tatăl lui Ionuţ era luat la întrebări legate de copilul pe care, alături de soție, îl adoptase cu iubire cu ani buni în urmă.

Acesta a declarat emoționat despre ce le-a povestit afectat copilul: „Am greșit și eu față de ei, dar colegul mă înjura de părinți și, în plus, eu am făcut toate astea…. Nu din suflet le ziceam….doar ca să îl sperii în ideea să nu mă mai amenințe, să nu mă mai înjure.'

Şantaj emoţional

Scenariul s-a repetat în următoarele două zile, până când s-a decis unilateral într-o ședință a autorităților locale: Prefectura, Inspectoratul Şcolar Judeţean (inspectorul şcolar general, inspectorul şcolar adjunct, inspectorul teritorial), DGASPC (directorul adjunct, psihologul de caz al elevului R.I.), Centrul Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională (directorul centrului), Şcoala Generală I.L. Caragiale' (directorul, psihologul şcolii, medicul şcolii), şi medicul de familie al elevului ca acesta să fie evaluat medical pentru a se stabili ce formă de învățământ îi este potrivită, deși certificatul de orientare școlară emis în 2015 îl orientează către învățământul de masă.

În data de 20.10.2016, copilul nu a mai fost la școală. Colegii săi s-au întors la ore, iar părinții acestora au crezut că au răzbit prin șantaj.

29 de adulți împotriva unui copil cu ADHD?! 

După victoria împotriva destinului de a fi abandonat la naștere, fiind ulterior adoptat de părinți iubitori, după victoria împotriva cancerului sistemului limfatic, luptă în care i s-au dat 1% șanse de viață, Ionuț se întreabă cum va reuși să iasă din acest hățiș traumatic.

Probabil că aceste amintiri dureroase nu i se vor șterge niciodată, dar cei care le-au orchestrat vor trebui să plătească pentru aceste tratamente degradante.

A consemnat Daniela Palade Teodorescu

Citeşte şi Parteneriatul Scoala – Sanatate pentru ADHD

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2 3

Recomandari
Publicitate
ziareonline.ro
Libertatea
Retete
Baby
VIVA!
ELLE
Diva Hair
Huff
Sfatul parintilor
TV Mania
Shtiu.ro
Mai multe din Educatie