Elevii unei şcoli din Piteşti au discriminat un coleg cu ADHD

Protest ADHD

Pentru discriminarea unui coleg cu ADHD, elevilor şcolii din Piteşti li s-a scăzut nota la purtare.

Iată un caz emoţionant al unui copil cu dizabilitate, elev la o şcoală din Piteşti, care are de suferit din cauza colegilor săi de clasă. Din păcate, cei care i-au susţinut pe elevii protestatari au fost chiar părinţii lor, învăţându-i că un copil bolnav de ADHD e ca o paria a societăţii, deci trebuie blamat, sabotat, ocolit. Autorii morali de fapt sunt părinţii, nu copiii.

Citeşte şi Copilul cu ADHD nu este doar un copil obraznic

De ce se fac vinovaţi elevii?

Trei zile la rând, elevii clasei a 7-a B ai Şcolii “I.L. Caragiale” din Piteşti au refuzat să participe la ore, motivând revoltaţi că refuză să mai înveţe în aceeaşi sală de clasă cu colegul suferind de ADHD, afecţiune tradusă prin tulburarea de hiperactivitate cu deficit de atenţie. Tot aceştia s-au plâns că au fost agresaţi verbal şi fizic de către el şi ameninţaţi cu moartea.

În toate aceste trei zile în care au lipsit de la ore, elevii protestatari au fost acompaniaţi de către părinţi, protestul având loc în holul de la intrarea în şcoală. Aceştia au avut asupra lor pancarte pe care scria să fie lăsaţi să studieze şi se cerea transferul colegului cu ADHD.

Reîntoarcerea elevilor la ore

Dumitru Tudosoiu, inspectorul şcolar general al ISJ Argeş, a declarat că joi, elevii au intrat la ore, iar elevul “reclamat” beneficiază de scutire medicală până când va ajunge la o clinică bucureşteană, la care are programare pentru o evaluare medicală.

De asemenea, dânsul s-a arătat destul de deranjat în legătură cu acest subiect: “Consider că deja acest protest a depăşit orice limită”, continuând cu: “Aşteptăm rezultatele evaluării medicale pe care sper ca familia să ni le pună la dispoziţie şi, în urma acestei evaluări, părinţii să agreeze ideea de a merge către un învăţământ special, asta dacă recomandarea medicului este în sensul acesta sau către învăţământ la domiciliu.

Facem eforturi pentru integrarea copilului şi respectarea drepturilor lui, dar şi pentru respectarea drepturilor celorlalţi copii din clasă. Cred că factorul determinant care va lua o decizie este până la urmă familia copilului, iar dacă vor asculta sfatul nostru, s-ar putea să ajungem la concluzia că cel mai bine pentru copil este să meargă în altă unitate de învăţământ”, a declarat inspectorul şcolar general, Dumitru Tudosoiu.

Scăderea notei la purtare

Deşi a înţeles strigătul părinţilor, Dl. Inspector Teodosiu a spus că faptul că elevii au absentat nemotivat trei zile va avea repercusiuni asupra lor, numărul de absenţe ducând, conform regulilor, la scăderea notei la purtare.

“Noi am înţeles semnalul de alarmă pe care părinţii l-au tras şi am acţionat ca atare şi cu toate mijloacele legale. Părinţii trebuie să înţeleagă că, pe un principiu corect al acţiunii şi interacţiunii, există şi această chestiune a numărării absenţelor şi a scăderii notei la purtare. Acest protest nu avut o bază legală şi a produs bulversare la nivelul clasei şi la nivelul şcolii.

Trebuie să înţeleagă, de asemenea, că este nevoie de consiliere pentru toţi cei 29 de copii afectaţi emoţional de acest subiect, au protestat împotriva unui coleg de-al lor, lucru care pentru vârsta lor nu ştiu cât de mult le face bine, iar eforturile acestea trebuie să le facem din nou împreună, scoală şi familie, pentru bunul mers al şcolii şi copiilor”, a relatat Dumitru Tudosoiu.

Întâlniri cu părinţii elevilor şi ale copilului cu ADHD

Pentru a aplana şi rezolva conflictul creat, ISJ Argeş a organizat întâlniri cu părinţii elevului cu probleme de sănătate, părinţii colectivului clasei a-VII-a B, în prezenţa directorului şi colectivul cadrelor didactice de la şcoală. La aceste întâlni au participat şi inspectorului teritorial, cu reprezentanţi ai Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţie a Copilului Argeş, psihologul şcolar şi un psiholog desemnat de DGASPC Argeş.

“În cadrul acestor întâlniri i-am invitat pe părinţii şi profesorii care predau la acea clasă să asigure un climat propice derulării activităţii instructiv-educative, să-şi manifeste disponibilitatea şi deschiderea spre promovarea interesului superior al minorului dar şi al celorlalţi minori participanţi la actul educaţional.

În acest sens, am recomandat părinţilor şi psihologului să însoţească minorul în timpul programului şcolar, am discutat şi am obţinut acordul părinţilor celorlalţi elevi de a accepta prezenţa minorului însoţit la orele de curs, am invitat părinţii celorlalţi elevi din clasă la toleranţă, considerând că s-au făcut eforturi din partea tuturor celor implicaţi pentru integrarea elevului.

De asemenea, recomandarea noastră către familia minorului a fost pentru o nouă reevaluare medicală, iar din discuţiile purtate recent am aflat că, deşi familia şi-a luat această obligaţie, respectivul lucru nu s-a petrecut până în acest moment, urmând a se face în cursul săptămânii viitoare. Până la această evaluare, elevul este scutit medical la domiciliu”, menţionează ISJ Argeş.

Studenţii sar în sprijinul copilului cu ADHD

Uniunea Naţională a Studenţilor din România a trimis un comunicat prin care le solicită părinţilor şi elevilor clasei a 7-a B, de la şcoala I.L. Caragiale din Piteşti, să înceteze protestul şi să permită elevului cu dizabilităţi să participe la ore.

Aceştia susţin că dreptul la educaţie este prevăzut prin articolul 32 din  Constituţia României: ”Dreptul la învăţătură este asigurat prin învăţământul general obligatoriu, prin învăţământul liceal şi cel profesional, prin învăţământul superior, precum şi prin alte forme de instrucţie şi de perfecţionare”.

ADHD – Egalitatea de şanse

În comunicat, studenţii militează pentru egalitatea de şanse, prin urmare şi elevii cu dizabilităţi au acelaşi drept la învăţătură, ca şi copiii fără probleme medicale. De aceea, autorităţile publice cât şi ceilalţi cetăţeni ar trebui să-i trateze nediferenţial.

“Atragem astfel atenţia celor 29 de elevi ai clasei a 7 –a B de la Şcoala I.L. Caragiale din Piteşti, care, sprijiniţi de părinţii lor printr-o decizie a Comitetului de părinţi, au refuzat să participe la ore luni, 18.10.2016 şi marţi, 19.10.2016, având ca principal motiv faptul că în componenţa clasei a 7 –a B se află şi un elev cu dizabilităţi.

Recomandăm elevilor, comitetului de părinţi şi conducerii instituţiei de învăţământ să înceteze imediat acest protest şi să ofere acces la educaţie acelui elev, indiferent de dizabilitatea pe care o are. Şcoala I.L Caragiale din Piteşti, prin drepturile instituţionale pe care le deţine, poate şi ar trebui să medieze acest conflict de îndată”, au punctat cei de la Uniunea Studenţilor.

Citeşte şi Persoane cu dizabilitati: Cum sa nu ramai un simplu pion

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Loading...

EVA.RO
Recomandari
Doctorul Zilei
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Educatie