Cum să-ţi îmbunătăţeşti postura – trucuri utile

 

Acordă mai multă importanță poziției corpului tău. Astfel vei crea o serie de reflexe datorită cărora îți vei analiza și corecta postura fără a mai conștientiza acest lucru.

Fă exerciții fizice. Pilatesul este, potrivit specialiștilor, sportul care te ajută cel mai mult să îți întărești musculatura abdominală, din zona lombară, a feselor și coapselor.

Toate aceste zone formează centrul de forță al organismului, direct implicat în întărirea și menținerea corectă a poziției coloanei și spatelui.

Mușchii abdomenului și pelvisului reduc stresul și presiunea din coloana vertebrală, preluând o bună parte din greutatea corporală. Două alte sporturi benefice sunt yoga și aerobicul.

Optează pentru o dietă echilibrată din care să nu lipsească vitamina D. Pe lângă alte beneficii aduse organismului uman, vitamina D este extrem de importantă pentru sănătatea oaselor și a mușchilor.

Vitamina D ajuta la fixarea calciului în oase, indicat fiind ca cele două să fie luate împreună.

Poți crește aportul de vitamina D prin modificarea dietei tale. Alimente bogate în vitamina D:

somonul, sardinele, heringul, uleiul din ficat de cod, tonul, scoicile, creveții, gălbenușul de ou sau ciupercile.

Cum să-ţi îmbunătăţeşti postura – trucuri utile

Alege o pereche de încălțări potrivite. Optează pentru o pereche de încălțăminte care să îți ofere sprijin adecvat pentru întreg corpul, astfel încât genunchii, bazinul și coloana să aibă parte de o bază solidă.

La birou:

  • Controlează-ţi poziţia capului. Pentru o postură corectă, urechile şi umerii tăi trebuie să formeze o linie dreaptă.
  • Evită poziția picior peste picior. Modalitatea corectă de a sta pe scaun presupune aşezarea ambelor picioare pe podea, într-un unghi de 90 de grade. Orice altă poziţie afectează coloana vertebrală, cu precădere zona lombară.
  • După maxim o oră, ridică-te de pe scaun și fă câțiva pași. Lipsa de activitate încetineşte circulaţia, slăbeşte musculatura şi degradează sistemul osos.

Ține telefonul în fața ta la un unghi potrivit care să nu te oblige să apleci capul în jos.

Foto: Shutterstock

Citește și: 

Strugurii îngrașă sau nu? Ce spun nutriționiștii despre unele dintre cele mai gustoase fructe ale toamnei

Cel mai nesănătos aliment din lume. Majoritatea românilor îl consumă în fiecare zi fără să ştie

9 beneficii ale pepenelui galben. Fructul-minune pe care trebuie să îl consumi toată vara!

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Recomandari
Libertatea
Retete
Baby
Doctorul Zilei
Sfatul parintilor
Mai multe din Video