Al doilea oraş din România care ar putea avea metrou în curând! Deja s-a stabilit care vor fi stațiile

În viitorul apropiat, este posibil ca Bucureștiul să nu mai fie singurul oraș care să aibă metrou. Astfel, în curând este posibil ca și în Timișoara să regăsim acest mijloc de transport, pentru că primarul orașului, Nicolae Robu, își dorește acest lucru.

Prin urmare, în bugetul primăriei pentru acest an, au fost alocati 137.000 de lei pentru studiul de prefezabilitate pentru reconfigurarea traseului de cale ferată în Timișoara prin introducerea liniilor in subteran. Astfel, pe traseul feroviar dintre Gara de Nord şi Aeroport pe care edilul îl vizează, acesta a stabilit deja şi care vor fi staţiile.

„Dacă le ducem în subteran şi ecartul între sine e la fel pentru garniturile de transport intră-urbane de tip metrou, ca şi pentru tren, este păcat să nu avem şi transport intra-urban dacă vrem să îi spunem de tip metrou. Dar nu o reţea complexă. Pentru că la mărimea de acum a Timişoarei nu se justifică, dar pe traseul liniilor actuale, prin subteran, am putea să avem şi, hai să îi zicem metrou, care să aibă staţii şi la Gara de Nord, în zona Iulius Mall, unde vom avea dezvoltarea cea mai tare din România, Openville, care este în curs de construcţie. O a treia staţie în zona Grădinii Zoologice, în partea de est a oraşului şi se poate face o deviere înspre aeroport. Aste e conceptul meu şi într-o bună zi vom avea aşa ceva”, a spus primarul Nicolae Robu, pentru opiniatimisoarei.ro.

Cum va arăta metroul din Timișoara?

Primarul Timișoarei a explicat şi de ce nu este adeptul mutării şinelor de cale ferată în afară oraşului.

„Într-o bună zi liniile trebuie duse în subteran pentru că asta e soluţia cea mai raţională, pentru că, dacă le ducem în afara oraşului, ce înseamnă acum în afara oraşului, peste 20 sau 30 de ani, nu va mai fi în afara oraşului. Când liniile de cale ferată au fost poziţionate unde sunt acum, locul era în afara oraşului, acum e în mijlocul oraşului. Noi deja gândim un proiect de dezvoltare intregrata Timişoara – Arad. Dacă ducem liniile cu 15 kilometri înspre Arad, peste 30 de ani, nu ştiu peste câţi, acolo va fi o zona centrală a viitoarei aglomerări urbane, Timişoara – Arad. Drept urmare soluţia cea mai raţională este să le ducem în subteran”, a mai precizat Nicolae Robu, pentru sursa citată.

Edilul a venit și cu o soluţie pentru ce se va întâmpla la suprafaţă după ce liniile de tren vor fi îngropate.

„La suprafaţă se poate amenaja un bulevard ultramodern, cu mai multe benzi, cu piste de biciclete, cu trotuare, cu şase rânduri de copaci din 4 în 4 metri, pe o distanţă de 10 kilometri. Noi ne putem închipui ce bulevard am avea în locul liniilor de cale ferată şi ce ar însemna el pentru traficul în Timişoara. Plus că, de o parte şi de alta, ar fi dezvoltări ultramoderne, construcţii ultra moderne, la doi paşi de centrul istoric. Câte oraşe din lume ar avea şansă de aşa ceva? Cred că le poţi numără pe degete. Noi, iată că avem această şansă, şi într-o bună zi, probabil că nu va fi Robu primar atunci, pentru că nu cred că îmi doresc să fiu primar aşa de mult timp. Din păcate, nu vom avea banii prea curând pentru acest proiect. Într-o bună zi, tot ce spun eu acum va fi o realitate a Timişoarei”, a declarat primarul.

Foto: Shutterstock.com

Mihaela Tudor

Citește și:

Cătălin Măruţă, plimbare alături de fiul său cu metroul! Cum a reacţionat David când s-a urcat în tren

Corporatiștii primesc o veste proastă! Când se închid staţiile de metrou Pipera şi Aurel Vlaicu

Din 26 aprilie se vor închide mai multe căi de acces din trei staţii de metrou

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Loading...

EVA.RO
Recomandari
Doctorul Zilei
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Stiri