Visezi la un post mai bun – cum il obtii?

Ai trecut de 35 de ani
Majoritatea angajatorilor prefera forta de munca tanara si, oricate sanctiuni ar aplica Consiliul National pentru Combaterea Discriminarii, inca mai vedem prin ziare anunturi care impun o anumita limita de varsta, in general persoane pana in 35 de ani. Si ce te faci daca, printr-o conjunctura cu totul independenta de tine, ai ramas fara serviciu sau daca vrei sa-ti schimbi locul de munca si ai depasit limita de varsta agreata?

Maria Suciu, PR manager Neogen SA, sustine ca pentru aceste persoane referintele sunt o mina de aur: "Un CV bine slefuit poate asigura interviul. Abilitatile asigura locul intai pe lista angajatorului. Dar nu e gata totul. Pentru a trece peste obstacolele de varsta, trebuie etalate referintele. Ele fac diferenta intre o oferta de angajare si un refuz".

Cine poate da referinte. Fosti sefi, clienti sau colegi de birou, pentru ca ei au cele mai complete cunostinte privitoare la performantele profesionale ale candidatului. Trebuie evitate persoanele care ii cunosc pe candidati de mai putin de un an; de asemenea, familia si prietenii. O referinta buna confirma si imbogateste datele din CV.

Eugen Dumbrava, senior consultant la HR Romania, este de parere ca varsta nu reprezinta nicidecum un handicap daca omul este valoros: "Exista angajatori care prefera pentru joburi de top oameni trecuti de 35 sau 40 de ani, datorita valorii acumulate in timp, notorietatii sau altor atuuri personale. Insa daca persoana nu are un profil valoros, nu-i va fi usor sa gaseasca un job convenabil. Ar face bine sa mearga la un consilier in cariera".

Arunca o privire in "curtea" angajatorului
Salariul si beneficiile sunt doar o parte mica din tabloul general pe care trebuie sa-l iei in considerare atunci cand aplici pentru un loc de munca, sustine PR managerul de la Neogen SA. Trebuie sa te interesezi despre cultura organizationala, pozitia financiara si reputatia companiei, astfel incat sa fii sigura ca ai luat o decizie corecta.

Cultura organizationala poate fi greu de determinat. Este esential modul in care lucreaza personalul intr-o companie: cum lucreaza impreuna, cum interactioneaza unii cu altii, cum se face comunicarea ierarhica si programul pe care-l au.

Pentru a-ti putea face o impresie despre aceste aspecte, in timpul interviului fii atenta la intrebarile si la tinuta intervievatorului. Adreseaza intrebari de genul: "Cum se iau deciziile?" si "Care este modul de organizare a muncii, se lucreaza in echipe sau individual?". Poti intreba, de asemenea, despre valorile companiei. Nu uita sa intrebi intervievatorul cum ar descrie compania si munca in cadrul acesteia. Dupa interviu, mai viziteaza o data site-ul companiei si verifica descrierea valorilor si a misiunii, pentru a-ti face o ultima impresie.

Satisfactia profesionala Nu subestima niciodata importanta mediului de lucru. Acesta determina un procent mare din satisfactia profesionala. Fa o vizita la birou, pe cat posibil intr-o ora de varf. De asemenea, la interviu poti sa studiezi cladirea timp de cateva minute, ca sa vezi cum arata birourile si spatiul in care vei lucra. Este un spatiu mare sau o cladire mica? Vei munci intr-un birou patrat, izolat sau intr-o camera mai mare, un spatiu semideschis? Compania este dotata cu o mica bucatarie sau un bufet, unde sa poti petrece pauza de masa?

E o afacere stabila? Viitorul financiar al companiei este un factor crucial in decizia ta de a accepta sau nu oferta de angajare. Trebuie sa afli daca este o companie stabila si daca sta bine la capitolul longevitate. Poti verifica si online care este situatia financiara pe site-urile oficiale ale institutiilor publice din domeniu (Ministerul de Finante, de exemplu). Daca jobul este in domeniul public, atunci poti sa cauti raportul anual al activitatii.

Atentie si la gura lumii… Reputatia angajatorului te poate afecta nu numai in prezent, ci poate avea repercusiuni si asupra viitorului carierei tale in domeniu. Fa putina cercetare asupra reputatiei companiei. Afla care este imaginea acesteia in industria aferenta activitatii sale. Ar fi de preferat sa afli si activitatile caritabile in care a fost implicata, conexiuni politice – daca e cazul. Intreaba-te: "Faptul ca sunt angajata acestei companii ma va ajuta pe viitor, incariera mea?" si "Voi fi mandra ca lucrez aici?".

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2 3 4 5 6

Recomandari
Libertatea
Retete
Baby
Doctorul Zilei
Sfatul parintilor
Mai multe din Cariera