Simulare Evaluare Națională 2019. Ce subiecte au primit la limba română elevii claselor a VII-a și a VIII-a. Bareme de corectare

Simulare Evaluare Națională 2019

Simularea Evaluării Naționale 2019, pentru elevii clasei a VIII-a (la care participă, în premieră, şi elevii clasei a VII-a), se desfășoară în perioada 11 – 13 martie 2019, la nivel naţional.  

Calendarul simulării este:

11 martie – Limba şi literatura română

12 martie – Matematică

13 martie – Limba şi literatura maternă

22 martie – Comunicarea rezultatelor

Cum se desfășoară simularea Evaluării Naționale 2019

Fiecare probă începe la ora 9.00, accesul elevilor fiind permis în clase până la ora 8.30. Elevii au la dispoziție 2 ore pentru rezolvarea subiectelor. Conform www.mediafax.ro, subiectele sunt elaborate de către specialiştii Centrului Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE) şi sunt concepute astfel încât tratarea lor să valorifice capacitatea elevilor de a se exprima pe temele din programa de examen, parcurse până la această dată.

Corectarea lucrărilor se face de către doi profesori din școlile în care elevii susţin simularea, în baza unor bareme. Rezultatele vor fi, apoi, discutate atât cu fiecare elev în parte, cât și la nivelul clasei, în ședințe cu părinții şi în consiliul profesoral în scopul adoptării măsurilor adecvate pentru îmbunătăţirea performanţelor şcolare. Notele obținute la simulare vor fi trecute în cataloage doar la solicitarea scrisă a elevului sau a părintelui/tutorelui.

Simularea Evaluării Naționale 2019 urmărește familiarizarea elevilor cu rigorile examenului, stabilirea nivelului real de pregătire a elevului, optimizarea pregătirii în scopul obţinerii unor rezultate satisfăcătoare la probele din luna iunie.

Ce subiecte au primit la limba română elevii claselor a VII-a

Subiectele primite la limba română de elevii claselor a VII-a sunt structurate pe două cerinţe: realizarea unui rezumat, respectiv o compunere liberă. Astfel, la subiectul 1 elevii au trebuit:

  • să rezume, în 100-180 de cuvinte, un fragment dat din basmul Făt-Frumos;
  • să identifice câte un sinonim pentru cuvintele: faima, trist;
  • să menționeze rolul virgulei din enunţul: “– Ştii ce, tată?”
  • să explice modul de formare a unor cuvinte subliniate;
  • să identifice două cuvinte care conţin diftong din fraza: A doua zi, se duse-n herghelie şi se uită la toţi caii;
  • să ilustreze, cu exemple din text, două trăsături ale genului epic;
  • să precizeze un motiv pentru care craiul este trist şi plânge.

La subiectul 2, elevii de clasa a VII-a au primit un text la prima vedere și să răspundă la cerințe precum:

  • să menționeze modul și timpul unor verbe subliniate
  • să precizeze funcția sintactică a unor cuvinte subliniate
  • să determine numărul propozițiilor dintr-o frază
  • să alcătuiască o propoziție în care substantivul film să aibă funcție de nume predicativ.

Bareme de corectare la clasa a VII-a

Subiectul 1 a fost notat cu 40 de puncte, cel de-al doilea – cu 36 de puncte. Elevii au mai primit 14 puncte pentru redactarea întregii lucrări – unitatea compoziției, coerență, stilul și vocabularul adecvate conținutului, respectarea normelor de ortografie și de punctuație, așezarea corectă a textului în pagină. 10 puncte s-au acordat din oficiu.

 

Simulare Evaluare Națională 2019

Simulare Evaluare Națională 2019

Ce subiecte au primit la limba română elevii claselor a VIII-a

Elevii de clasa a VIII-a au avut de rezolvat subiecte structurate pe două cerințe: la primul subiect, elevii au trebuit să rezolve cerințe pe baza unui fragment la prima vedere din poezia Stai și-asculți sub ramuri…' de Ștefan Octavian Iosif.

Astfel, elevii au trebuit

  • să precizeze sinonimele potrivite cuvintelor pustii și se preschimbă
  • să menționeze rolul virgulei din versul Ah, nu-s valuri de zăpadă
  • să găsească 4 cuvinte din familia lexicală a cuvântului suflet
  • să despartă în silabe cuvintele asculți, mirositoare, fioros, iubește
  • să transcrie două cuvinte cu sens figurat
  • să explice utilizarea adverbului iară
  • să redacteze o compunere de 15 de cuvinte în care să motiveze apartenența la genul liric a poeziei Stai și-asculți sub ramuri…'

La subiectul 2, elevii au primit un text jurnalistic și următoarele cerințe

  • să menționeze conjugarea și modul verbelor subliniate
  • să menționeze ce părți de vorbire sunt și ce funcții sintactice au cuvintele subliniate
  • să identifice tipul unei subordonate dintr-o frază
  • să construiască o frază alcătuită din două propoziții, în care să existe o subordonată completivă directă introdusă prin adjectivul pronominal relativ care
  • să redacteze o narațiune de 150-300 de cuvinte în care să prezinte o întâmplare petrecută într-un muzeu.

Bareme de corectare la clasa a VIII-a

Primul subiect a fost notat cu 40 de puncte, cel de-al doilea – cu 36 de puncte, iar 14 puncte au fost acordate pentru redactarea întregii lucrări. 10 puncte s-au acordat din oficiu.

Simulare Evaluare Națională 2019

Simulare Evaluare Națională 2019

Surse foto: libertatea, subiecte.edu.ro/2019/

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Recomandari
Libertatea
Retete
Baby
Doctorul Zilei
Sfatul parintilor
Mai multe din Educatie