Rezoluții de Anul Nou pentru o viață sănătoasă și fericită. 15 sfaturi pentru un 2023 plin de energie

Ajunul Anului Nou pare mai vesel și mai promițător decât în mulți ani, o adevărată sărbătoare, deoarece viitorul ne oferă speranță în 2023. Rezoluțiile de Anul Nou nu au fost niciodată mai cruciale și reprezintă o modalitate de a face un bilanț a ceea ce este cu adevărat important în viața ta.

Dacă trăirea unei pandemii globale ne-a învățat ceva, este faptul că nu trebuie să luăm sănătatea și bunăstarea ca fiind de la sine înțelese. În 2023, să te concentrezi asupra corpului, minții și sufletului tău este o modalitate excelentă de a-ți organiza obiectivele pe termen lung pentru noul an. Iar concentrarea asupra sănătății și bunăstării nu se traduce întotdeauna printr-o nouă dietă sau un nou plan de antrenament.

Setează-ți noi obiective privind sănătatea mintală, optimizând în sfârșit o rutină de somn mai bună sau o bună organizare a spațiului. Creează o listă de rezoluții de Anul Nou realizabile, care să îți permită să faci modificări mai sănătoase ale stilului de viață în fiecare zi. Potrivit Good House Keeping, iată câteva idei pe care le poți bifa.

Obiective de Anul Nou pentru o viață sănătoasă

Oricare dintre obiectivele de mai jos te vor ajuta să te liniștești, atenuând stresul și anxietatea, în timp ce domolești fluxul și refluxul nebunesc al vieții de zi cu zi.

  1. Concepe un buget mai bun. Dacă există o rezoluție de Anul Nou care te va ajuta cel mai mult pe termen lung, aceasta este să îți promiți să economisești mai mulți bani. Înainte de a reveni la birou în ianuarie, elaborează un buget aproximativ care să funcționeze pentru tine și fă un plan pentru modul în care te vei ține de el. Ai grijă la cumpărături, regândind când și cum cumpărați lucruri pentru casă și familie. Astfel, vei reuși să economisești.
  2. Fă exerciții de mindfulness. Anxietatea poate să ne bântuie pe toți în orice anotimp, în toate părțile vieții și poate fi ușor să lăsăm ideea de viitor sau experiențele din trecut să ne influențeze realitatea prezentului. Practicarea exercițiilor de mindfulness înseamnă să faci tot ce poți pentru a fi recunoscător pentru ceea ce ai în acest moment.
  3. Gătește ceva nou în fiecare săptămână. Toată lumea vrea să mănânce mai sănătos în noul an, dar ar trebui să încerci să mănânci și alimente mai diverse. La urma urmei, varietatea este condimentul vieții. În acest an, alege o rețetă ușoară de cină pe care nu ai mai încercat-o până acum, cel puțin o dată pe săptămână.
  4. Citește mai multe cărți. Ianuarie este perioada perfectă a anului pentru a te cuibări cu o carte nouă. Și mai antrenant este să îți îndemni prietenii să facă același lucru pentru a putea organiza seri de lectură sau de a împărtăși ceea ce ați lecturat.
  5. Creează un program de curățenie pe care să-l respecți. Să îți păstrezi casa ordonată fără să faci o curățenie în profunzime în fiecare săptămână poate părea o sarcină prea mare. Este adevărat că este posibil să nu cureți suficient de mult în unele locuri dificile, dar este la fel de adevărat și că este posibil să exagerezi în alte locuri.
  6. Bea mai puțin alcool. Știi deja că nu trebuie să bei pentru a te distra, așa că de ce să nu faci din acest an unul în care să reduci consumul. Făcând acest lucru te poate ajuta să îți îmbunătățești starea de spirit, somnul, pielea și sistemul imunitar. În plus, te va ajuta să economisești bani pe termen lung.
  7. Fă-ți o rutină de somn mai sănătoasă. Atât de multe probleme pot fi puse pe seama unui somn prost. Și totuși, există atât de multe alte lucruri pe care putem încerca să le îmbunătățim dincolo de o oră rezonabilă de culcare. Crearea unui plan pentru a îți îmbunătăți igiena somnului poate arăta diferit pentru fiecare, deoarece depinde de momentul în care trebuie să fii activ și să lucrezi pe parcursul zilei. De fapt, creierul tău se bazează pe indicii pentru a-ți regla ritmul circadian intern, iar alegerile pe care le faci pe parcursul zilei pot interfera cu acestea.
  8. Înscrie-te într-un club. Să începi un nou hobby este un lucru, dar aderarea la un club te va ajuta să cunoști oameni noi în acest proces. Există site-uri care te pot ajuta să găsești un grup de persoane cu interese similare și poți lucra la crearea de întâlniri digitale cu noi prieteni în acest proces.
  9. Renunță la fumat. Țigările sunt extrem de dăunătoare pentru sănătate, în special pentru plămâni – dar produsele din tutun în general (inclusiv vaporii!) reprezintă o amenințare serioasă. Dacă ai mai încercat și nu ai reușit singur, poți apela la specialiști pentru a te sprijini în acest nou proces.
  10. Acordă prioritate analizelor anuale de sănătate. Deschide aplicația de calendar (sau planificatorul!) și fă-ți programările pentru tot anul într-o singură ședință – nu numai că vei scăpa de această problemă care îți provoacă anxietate, dar va fi mai puțin probabil ca analizele să fie scăpate din vedere când viața devine agitată. Mergi la medicul de familie și întreabă-l ce analize trebuie să faci.
  11. Urcă scările. Ia-ți 10 minute pentru a alerga pe scările din biroul sau casa ta. Un studiu publicat în revista Physiology & Behavior a constatat că femeile obosite care au urcat scările timp de 10 minute au primit un impuls de energie mai mare decât cele care au consumat echivalentul în cofeină al unei cutii de suc sau a unei cafea (și au ars și calorii!).
  12. Planifică o vacanță. Femeile care își fac vacanța de cel puțin două ori pe an au un risc mai mic de atac de cord decât cele care fac acest lucru rar. Iar cercetătorii au descoperit că până și gândul la o călătorie viitoare poate stimula fericirea timp de câteva săptămâni.
  13. Mergi la SPA. Este timpul să te răsfeți – și pe bună dreptate. Cercetările indică faptul că serviciile de spa, în special masajele intensive, sunt eficiente în gestionarea nivelului de cortizol legat de stres și, în același timp, stimulează serotonina, permițând persoanelor să regleze sentimentele de anxietate sau tristețe. Un serviciu spa poate satisface nevoia de contact uman, mai ales sub masca unui tehnician spa licențiat și calificat sau a unui terapeut de masaj. O zi la spa nu necesită o vacanță costisitoare.
  14. Nu mai amâna decizile dificile. Stresul din jurul unei decizii majore în viață îi face adesea pe oameni să se blocheze. Se știe că capacitatea mentală este redusă de stres și anxietate, dar o schimbare majoră necesită o cantitate destul de mare de putere cerebrală pentru a o parcurge. Aspectul ironic al acestei situații este că prelungirea a ceea ce trebuie făcut poate exacerba și mai mult stresul – și reîncepe cercul vicios. Dă-ți puterea de a începe să iei decizii dificile în acest an.
  15. Fă o schimbare de look. Să lucrezi la look-ul tău este la fel de revigorant ca și cum ai întoarce o nouă pagină pe plan intern. Dacă dai jos câțiva centimetri, te poți simți (la propriu și la figurat) mult mai ușoară în noul an. Chiar și un simplu stil nou sau o nouă culoare de păr ar putea să îți înveselească zilele și să îți pună din nou energie în 2023.

Foto: 123RF

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Urmărește-ne pe Google News
Recomandari
substantial.ro
Publicitate
CSID
Kudika
Descopera.ro
Unica.ro
Retete
Baby
Life.ro
Doctorul Zilei
VIVA!
ELLE
Diva Hair
Sfatul medicului
Sfatul parintilor
TV Mania
Shtiu.ro
Trending news
Mai multe din Timp Liber