Educaţia românească a rămas corijentă

Profesoara

În zilele noastre, corijenta Educaţie este un subiect intens dezbătut de către toţi. Însă momentan s-a rămas doar cu vorbitul.

Despre acest aspect a vorbit şi Mircea Dumitru, actualul ministru al “pârâtei” de faţă – Educaţia. Acesta a recunoscut că pregătirea de azi a cadrelor didactice din învăţământul preuniversitar este precară. Tot dânsul a afirmat că este nevoie de introducerea unor noi module de formare a viitorilor profesori, pentru ca România să beneficieze de un sistem educaţional de calitate.

“Deşi avem un modul de pregătire psihopedagogică în momentul acesta, pregătirea iniţială a celor care vor să devină profesori este precară. Toţi spunem că vom avea în viitor probleme serioase cu ocuparea, cu locurile pentru profesori, cu şcolile din România dacă nu insistăm asupra unei pregătiri adecvate şi pentru o formare adecvată pentru viitorii profesori. Aici este cheia dezvoltării şi a progresului şi a obţinerii unei şcoli de calitate în România”, a spus Mircea Dumitru, în cadrul evenimentului organizat de Coaliţia pentru Educaţie.

Audiere publică pentru educaţie

Aceasta din urmă, a demarat o audiere publică, chemând specialişti în Educaţie. Scopul a fost întocmirea unui raport naţional ce ar trebui să stabilească dacă pregătirea iniţială a profesorilor ar trebui făcută sub forma unui program de masterat didactic, ori sub forma unui modul psihopedagogic care ar avea o durată mai mare decât cea de acum.

Ministrul Educaţiei a concluzionat că amândouă variantele ar fi necesare în clipa actuală, însă aşteaptă să vadă întâi rezultatele raportului, pentru a lua decizia corectă.

“E o discuţie de mai mulţi ani, avem nevoie de o clarificare din partea celor care se ocupă de formarea iniţială a profesorilor. Discuţia e axată pe următoarea întrebare: vom organiza formarea iniţială a profesorilor pe baza unui masterat, sau o structură de model psiho-pedagogică pe o perioadă mai lungă de timp? Ambele propuneri sunt bune, dar trebuie să vede care sunt concuziile raportului. Apoi o să fie o perioadă de tranziţie, până când se vor stabiliza chestiunile acestea şi sub o formulă juridică adecvată, o perioadă de tranziţie în care să poată fi acceptate aceste formule alternative”, a argumentat ministrul.

Citeşte şi Elevii învață fără manuale

Românii nu mai vor să lucreze în învăţământ

Pe tema acestui subiect, Ligia Deca, consilier de stat din Departamentul de Educaţie al Administraţiei Prezidenţiale a confirmat că în ultimii ani sunt tot mai puţine persoane care aleg să lucreze ca profesori.

“Concurenţa pentru a deveni profesor nu a fost extraordinară în ultima vreme, de aceea, formarea trebuie să fie un sprijin pentru creşterea acestei concurenţe în a intra în sistemul didactic, nu o formă de a opri şi puţinii candidaţi pe care îi avem în acest moment”, a spus Ligia Deca.

Aşadar se pare că viitoarele politici şi programe de formare iniţială a cadrelor didactice trebuie constituite în aşa fel încât să asigure următoarele lucruri:

  • dubla specializare
  • stagiile de practică în şcoli
  • pregătire specializată ţinând cont de vârstele elevilor cărora urmează să le predea profesorul
  • programele de pregătire să fie finanţate de la bugetul de stat, luând în calcul nevoia de resurse umane estimată în sistemul preuniversitar

Citeşte şi De cine depinde educatia copiilor nostri?

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Loading...
Recomandari
Libertatea
Retete
Baby
Doctorul Zilei
Sfatul parintilor
Mai multe din Educatie