(P) Webdesk Agency vorbește despre importanța CXO în magazine online pe timp de pandemie
Având în vedere restricțiile impuse de pandemia actuală, magazinele online sunt cele mai vizate de către consumatori în ultimele luni de zile, deoarece le oferă acestora mult mai multă siguranță în procesul de cumpărare. Astfel, pentru a putea crește numărul de clienți și rata de conversie, este fundamental ca magazinele online să ofere clienților o bună experiență pe website (navigare, comandă).
Webdesk Agency, una dintre cele mai vizate agenții specializate în crearea de magazine online, pune accent pe CXO – customer experience optimization (optimizarea experienței clienților) atunci când vine vorba despre performanțele unui magazin online pe timp de pandemie.
„Magazinele online moderne dețin sute, chiar mii de pagini de produse diferite, numeroase variante ale aceleiași pagini și elemente dinamice. Acum, pe timp de pandemie, magazinele online se luptă mai mult ca niciodată să fie clasate pe prima pagină din Google, deoarece acest lucru aduce mai mult trafic, crește gradul de conștientizare a mărcii, a încrederii clienților, ceea ce poate duce la sporirea vânzărilor. Cu toate acestea, procesul actual de optimizare SEO nu se referă doar la includerea cuvintelor cheie potrivite și la crearea de backlinks puternice către magazinul online, ci este strâns legat de oferirea unei experiențe excelente pentru utilizator sau client (CX). Fără oferirea unei bune experiențe în procesele de navigare și comandă, clienții nu vor rămâne mult timp pe site-ul magazinului.' – declară un reprezentant Webdesk Agency.
Webdesk Agency – „Sunt câteva metode prin care magazinele online pot să își îmbunătățească CXO pentru a atrage cu adevărat clienții'
Google este un motor de căutare atât de vast, iar strategia de optimizare SEO este un proces dinamic și trebuie adaptat constant. Este necesar ca fiecare magazin online să țină pasul cu noile schimbări dacă își dorește mai mulți clienți potențiali pe care să îi transforme în clienți efectivi.
Îmbunătățirea experienței clienților se poate realiza apelând la câteva metode și tehnici care sunt de maximă importanță în anul 2020.
„Magazinele online trebuie să fie privite precum magazinele fizice. Dacă magazinul nu arată bine în interior, numărul de clienți este redus, la fel se întâmplă și într-un magazin online: dacă designul site-ului nu este atractiv, atunci utilizatorii o să părăsească imediat pagina web. Dacă personalul dintr-un magazin fizic nu este prietenos, nu este cooperant, clientela este redusă – în cazul magazinului online, dacă nu oferi informații despre produs, despre companie și dacă nu ai un customer service bine pus la punct, clienții nu vor cumpăra. Dacă personalul se mișcă foarte lent, răbdarea clienților scade și aceștia vor alege până la urmă să plece – dacă paginile web ale magazinul se încarcă greu, atunci clienții vor părăsi site-ul. Și exemplele pot continua. Dar, la fel ca în viața reală, există strategii care pot duce la remedierea acestor probleme.' – declară un reprezentant Webdesk Agency.
Design modern și atractiv
Designul este un aspect care prezintă o importanță covârșitoare în arena online, în special în e-commerce. La fel ca în viața reală, în comerțul electronic prima impresie este importantă.
Designul este la fel de important precum prezentarea de produse atractive, o campanie de marketing eficientă sau un serviciu excelent de customer – service. Acesta trebuie să facă parte din strategia globală a companiei, deoarece prin design se crește gradul de încredere al clienților, dar și experiența acestora.
„Designul site-ului web trebuie gândit atât din punct de vedere al culturii și scopului organizației, cât și din punct de vedere al nevoilor și profilului clientului. Designul trebuie să inspire încredere, tema generală a magazinului online și segmentul de clienți ales. Atunci când se alege designul, un rol important îl deține și gama de culori aleasă – culorile creează emoții, stârnesc dorințe sau comportamente. Același lucru este valabil pentru imaginile și elementele grafice alese. De asemenea, este foarte important designul meniului – acesta trebuie să fie intuitiv și să includă punctele de interes ale clienților' – declară un reprezentant Webdesk Agency.
Spre exemplu, magazinul online Pufulino.ro, care se ocupă cu comercializarea de lenjerii de pat, perne, pilote, halate și prosoape de baie, deține un design adecvat cu tema produselor, numele magazinului și filosofia brandului. După cum se poate observa, numele nu este ales la întâmplare. Pufulino amintește de obiecte fine, delicate și pufoase, iar mascota este chiar un urs panda. Culoarea dominantă a site-ului este albastru, culoare asociată cu aspecte și trăsături precum calm și spiritualitate.
Bara de meniu este foarte intuitivă. Clienții găsesc produsele comercializate bine definite pe categorii pentru a facilita căutarea. De asemenea, se pune la dispoziție bara de search, care permite introducerea de cuvinte cheie pentru găsirea produsului dorit mult mai ușor.
Viteza de încărcare
Viteza de încărcare a paginii este unul dintre cei mai importanți factori care pot duce la îmbunătățirea CXO. În anul 2020, majoritatea utilizatorilor nu au răbdare să aștepte mai mult de trei-cinci secunde pentru ca site-ul să se încarce și nu se vor gândi de două ori înainte de a ieși de pe pagină pentru a alege un alt magazin online.
„Viteza site-ului este un factor oficial de clasare Google din 2010. Astfel, optimizarea vitezei de încărcare a magazinelor online este esențială atât pentru clasamentul de căutare, cât și pentru CXO. Acestea fiind spuse, numărul mare de imagini și elemente dinamice din magazin pot îngreuna viteza de încărcare.'
Conținut unic, actualizat și atractiv
Google vizează conținut unic și de înaltă calitate pe fiecare adresă URL a magazinului online pentru a oferi expunere organică. Pe lângă conținutul unic, este important ca acesta să fie foarte atractiv pentru clienți, nu doar pentru motoarele de căutare.
Clienții au nevoie să citească despre produsele comercializate pentru a putea să își formeze o mai bună părere despre acestea.
„Cuvintele folosite și limbajul trebuie să fie pe înțelesul clienților cărora vă adresați și în concordanță cu produsele oferite – un client care nu înțelege anumite cuvinte sau fraze folosite va fi frustrat și este posibil să nu se mai întoarcă pe site.' – declară un reprezentant Webdesk Agency.
Ca exemplu, fiecare categorie de produse din magazinul Pufulino.ro deține propria descriere în care sunt explicate produsele, scopul acestora, dimensiunile, modul de îngrijire – informații importante care ajută în procesul decizional.
Experiența pe mobil
Cumpărăturile online pe smartphone-uri și tablete au devenit activități obișnuite, mai ales pe timp de pandemie.
„Astăzi, în situația actuală, mobilul este dispozitivul vizat pentru achizițiile online. Este foarte important ca magazinele online să dețină un design responsive, un design care să se muleze în funcție de dispozitivul folosit și să ofere aceeași experiență înaltă.' – declară un reprezentant Webdesk Agency.
SEO și CXO – două fețe ale aceleiași monede
Clientul modern nu se va mulțumi cu nimic mai puțin decât cu o experiență de cumpărături online facilă, care începe de la găsirea magazinului online pe prima pagină a rezultatelor până la accesarea unui magazin online cu o viteză de încărcare optimă, design atractiv, conținut atractiv, actualizat constant.