DOSAR SPECIAL: NUTRIȚIA EXTERNĂ – frumusețea care pornește din interior

Nutriția înseamnă să îți hrănești corpul cu alimentele și substanțele potrivite. Uneori însă uităm că și pielea și părul au nevoie de hrană adecvată pentru că ele, la rândul lor, joacă un rol important în sănătatea și starea noastră de bine.

Așa-numita „nutriție externă' reprezintă asigurarea sănătății pielii și a părului cu substanțele nutritive potrivite pentru a-și putea îndeplini funcțiile: protecție, reglare termică, percepție senzorială, secreție.

Atenție la lipsa nutrițională

Dieta poate afecta structura pielii și a părului și poate influența evoluția multor afecțiuni dermatologice. O dietă echilibrată duce la o bună funcționare a tuturor celulelor pielii, unghiilor și părului. Orice lipsă din alimentație a unor nutrienți implicați în creșterea și hrănirea firelor de păr sau conservarea fibrelor de colagen și elastină, poate avea ca rezultat degradarea mai rapidă a acestor elemente. Starea pielii și a părului este afectată, de asemenea, și de îmbătrânire sau de condițiile climatice, dar aceștia sunt factori pe care nu îi poți controla, însă îți poți gestiona alimentația astfel încât să îți menții sănătatea pielii și a părului. Majoritatea știm deja că factorii dietetici au un rol deosebit în prezența și evoluția unei serii de afecțiuni ale pielii și părului, acest fapt subliniind importanța unei alimentații echilibrate, ca și faptul că scopul unei diete ar trebui să fie mai degrabă dobândirea unor obiceiuri alimentare sănătoase.

Alimente cu rol nutritiv pentru piele și păr

Pielea, cel mai mare organ al corpului, este prima barieră în calea agenților patogeni din mediu. La fel cum părul asigură protecție termică și ne protejează împotriva radiațiilor ultraviolete. Cu toate că țesutul epidermic este alcătuit în proporție de 30% din apă, acesta are și funcția de protecție împotriva pierderilor de lichide din interiorul organismului, astfel că este necesar să îl hrănim, să îl protejăm împotriva razelor ultraviolete și să nu omitem să consumăm multe lichide pentru a evita uscarea și deshidrataea sa. Putem vorbi despre afecțiuni dermatologice care au ca bază o componentă alimentară, dar există și probleme ale epidermei ce depind în mare măsură de alimentele pe care le consumăm zilnic, așa cum sunt produsele cu mult zahăr, care pot genera probleme acneice (este deja demonstrat științific faptul că un consum de alimente cu indice glicemic ridicat poate agrava acneea), dar și aditivii, conservanții ori alimentele bogate în histamină (alune, roșii, căpșune) ce pot cauza urticarie. Principalii nutrienți responsabili de sănătatea cutanată și a fanerelor (anexele pielii: părul și unghiile) sunt: vitamina C, E, A, D, zinc, seleniu, biotina, acizi grași Omega 3.

Prevenirea alimentară a stresului oxidativ

Dieta modernă săracă în antioxidanți și care conține o sumedenie de alimente procesate, prăjite, bogate în zahăr contribuie serios la accelerarea îmbătrânirii cutanate prin producerea de produși de glicozilare avansată care de asemenea contribuie la inflamații și apariția stresului oxidativ, adică a dezechilibrului dintre oxidanţi și antioxidanţi. Drept urmare, zaharurile din piele se leagă de fibrele de colagen și elastină, iar acestea își pierd structura flexibilă și devin rigide, dând pielii aspectul îmbătrânit. Se știe că organismul uman produce constant radicali liberi care pot deteriora ADN-ul celular, dacă ajung în exces și, de asemenea, că expunere excesivă la soare, alături de alți factori (consumul excesiv de alcool, fumatul, dulciurile în exces) poate crește numărul radicalilor liberi din organism, accelerează îmbătrânirea pielii și dezvoltarea tumorilor cutanate. Consumul de alimente bogate în antioxidanți previne stresul oxidativ și deci previne îmbătrânirea cutanată și deteriorarea structurii fibrelor de colagen și elastină. Astfel, hidratarea corectă, atât din interior, cât și din exterior, hrănirea permanentă a organismului cu surse de antioxidanți, evitarea excesului de alcool, a fumatului pot fi factori protectori, care mențin aspectul tânăr al pielii.

Grăsimi sănătoase și bacterii probiotice

De asemenea, multe femei nu știu că producția de colagen scade odată cu vârsta și că alimentația (alimente bogate în vitamina C și vitamina A) are un rol esențial în stimularea corpului de a sintetiza mai mult colagen și elastină, diminuând apariția ridurilor și a celulitei. Celulele epidermice sunt într-o continuă regenerare și au nevoie de nutrienți pentru a favoriza înlocuirea celulară. Consumul de fructe și legume bogate în antioxidanți, grăsimi sănătoase din pește gras și nuci și o dietă variată și echilibrată – care oferă un aport suplimentar de substanțe nutritive ideale pentru pielea radiantă, inclusiv beta caroten, vitaminele C și E, zinc și seleniu – sunt indicate pentru a păstra sănătatea pielii. Pentru aceasta, dieta ar trebui să conțină grăsimi sănătoase, carbohidrați complecși și bacterii pre- și probiotice și ar fi ideal să evite alimentele bogate în sodiu (carnea semipreparată, slănina și brânzeturile) care provoacă retenție de apă, dar și alimentele care conțin excesiv de mult zahăr procesat, deoarece zahărul accelerează dispariția colagenului și poate duce și la o secreție crescută de sebum.

O alimentație sănătoasă pentru o piele sănătoasă

Iată câteva indicații alimentare care te pot ajuta să îți îmbunătățești sănătatea pielii și a părului și pe care specialiștii în educație nutrițională din cadrul Herbalife Nutrition le recomandă pentru o piele și un păr care să radieze de sănătate și strălucire: include în alimentație proteine (carne de pui, alte tipuri de carne, pește, soia sau tofu) pentru repararea celulară sau folosește sursele alternative de proteine de calitate cum sunt shake-urile proteice de la Herbalife Nutrition pentru înlocuirea meselor, o modalitate excelentă pentru a crește aportul de proteine. Suplimentează dieta cu vitamine cu proprietăți antioxidante: vitamina A din fructe și legume bogate în pigmenți galbeni și legumele cu frunze verzi; vitamina C din citrice, ardei, căpșune, broccoli și kale și vitamina E din migdale, arahide, dovleac și ardei gras roșu. Sau alege un supliment cu multivitamine, care te asigură că pielea ta primește zilnic micronutrienții de care are nevoie pentru un aspect sănătos. Încearcă alimentele bogate în colagen cum sunt legumele cu frunze verzi, legumele roșii și galbene, fructele de pădure, citricele, peștele, carnea de pui, albușul de ou, avocado, soia, fasolea și ceaiul alb, sau suplimentele alimentare ce conțin colagen hidrolizat care acționează din interior spre exterior și contribuie la creșterea elasticității și densității pielii, netezind astfel epiderma și reducând ridurile. Pentru aceste efecte alternativa perfectă este „băutura pentru înfrumusețare' Collagen Skin Booster, un supliment alimentar cu aromă de căpșune și lămâie, ce poate deveni cheia rutinei tale zinice de îngrijire a pielii. Collagen Skin Booster este bogat în vitamine și minerale cheie care sprijină sănătatea pielii, a părului și a unghiilor și conține Verisol® P, peptide de colagen de înaltă calitate, care sunt dovedite științific că îmbunătățesc elasticitatea pielii și reduc ridurile de expresie din jurul ochilor după patru săptămâni de utilizare, și de asemenea reduc semnele vizibile de celulită, după trei luni de consum regulat.

Nu uita de hidratare

Evită băuturile cu zahăr și cele carbogazoase, care pot crește senzația de sete și alege apa plată în care poți adăuga câteva fructe proaspete care îi conferă aromă, încurajându-te să consumi mai multă apă.
Poți încerca și băutura concentrată AloeMax de la Herbalife Nutrition care nu conține coloranți, îndulcitori sau arome și îndeplinește standardele înalte stabilite de IASC (International Aloe Science Council).

Vara, folosește zilnic, în timpul expunerii obișnuite, creme de protecție solară cu spectru larg, cu valoare SPF de minim 15, aplicate cu 30 de minute înainte de ieșirea din casă, așa cum este Crema hidratantă protectoare din gama Herbalife SKIN, o cremă cu efect puternic hidratant de lungă durată, cu protecție SPF 30 special gândită pentru a lăsa tenul neted şi catifelat, asigurând în același timp protecție UVA/UVB. Produsele Herbalife Nutrition sunt disponibile prin intermediul Distribuitorilor Independenți Herbalife Nutrition, care pot fi contactați completând formularul de contact de pe herbalife.ro. Distribuitorul va deveni consultantul tău în nutriție care te va ajuta să stabiliți un plan alimentar dar și de mișcare, care să corespundă nevoilor și obiectivelor tale.

Foto: Herbalife

Citeste și:

Conf. dr. Corina Zugravu: Eu cred o să ajungem să mâncăm carne sau brânză făcute în laborator'

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Urmărește-ne pe Google News
Recomandari
substantial.ro
Publicitate
CSID
Descopera.ro
Unica.ro
Retete
Baby
Life.ro
Doctorul Zilei
VIVA!
ELLE
Diva Hair
Sfatul medicului
Sfatul parintilor
TV Mania
Shtiu.ro
Trending news
Mai multe din Frumusete