Eu sunt MM

mihaela munteanu

mihaela munteanu

Mihaela Munteanu are 44 de ani, o familie reușită și o carieră de 20 de ani în industria frumuseții, atât în domeniul cosmeticelor, cât și în cel al revistelor de profil. 

Lucrezi de aproape 20 de ani în industria de frumusețe. La început a fost media – Avantaje, prima revistă glossy. Ce îți mai amintești?

Eram beauty editor şi PR la casa de modă Janine când am aplicat pentru revista Avantaje. Aici am venit ca beauty editor, iar după jumătate de an am preluat şi secţiunea de fashion. Era singura revistă din România, totul era nou, învăţam în fiecare zi cum trebuie făcute lucrurile.

Îmi aduc aminte cum lucram paginile… Fotograful făcea pozele produselor şi ne trimitea filmele, noi tăiam diapozitivele care ne plăceau, se scanau, se pagina totul, dădeam cam trei printuri pentru corectură, apoi BT-ul. Veneau doi domni la corectură, erau profesori universitari. Câte discuţii aveam pe texte, cum scriem, cum ne exprimăm corect. Cred că de atunci sunt obsedată de gramatică…

Cum se vedea lumea frumuseții din perspectiva unui redactor de modă și frumusețe?

Se vedea de la număr la număr, de la o şedinţă de redacţie la alta. Căutam subiecte interesante, încercam să nu ne repetăm. Cred că nimic nu era diferit de ceea  ce se întamplă azi, doar că resursele erau extrem de limitate.

Luam haine din magazine, le fotografiam şi apoi le returnam. Lucram cu două luni înainte, de aceea când apărea revista pe piaţă hainele nu mai erau în magazine. Azi ştiu că fiecare brand care se respectă trimite un link de unde redactorii îşi descarcă imaginile profi ale produselor… Ca să nu mai vorbim despre multitudinea de branduri.

Atunci primeam scrisori de la cititoare… trimise în plicuri cu timbru. Mai există timbre azi? Mai trimite cineva scrisori? Uneori am senzaţia că vorbesc despre ceva ce a fost acum 100 de ani.

Ai trecut de partea cealaltă a baricadei și ai intrat în miezul lucrurilor – industria de beauty la ea acasă. Lucrezi de 10 ani pentru un gigant al industriei cosmetice – LOréal. Cum e să fii în interiorul unei lumi care din afară pare fascinantă?

E la fel de fascinantă şi vazută din interior. Nu ai cum să te plictiseşti. Unele dintre cele mai interesante momente sunt acelea când primim mostrele viitoarelor lansări, le încercăm şi ne spunem părerea.

Suntem practic primii consumatori din România care au ocazia să încerce anumite produse. Eu ţin legătura cu presa şi cu influencerii. Îmi e destul de uşor pentru că, practic, lucrez cu foarte mulţi foşti colegi şi am un avantaj clar de care sunt conştientă.

Ai lucrat pentru o vreme si în lumea revistelor glossy. Care domeniu ți s-a părut mai solicitant și mai provocator?

În fiecare moment mi-am iubit enorm jobul. Când eram la revistă eram îndrăgostită iremediabil de ceea ce făceam. În momentul acela nu aş fi făcut altceva. După Avantaje am lucrat tot pentru beauty şi fashion la Cosmopolitan, apoi Beau Monde, după care apoi am fost redactor-şef la revista Look!

A fost o perioadă pe care nu o voi putea uita: intensă şi plină ochi de momente superbe. Am venit la LOréal, iar acesta a fost un pas nu ştiu dacă firesc, dar după presă vine un moment în care te gândeşti cum ar fi să lucrezi pentru clientul de publicitate. Și din nou nu am niciun regret pentru că îmi place enorm ce fac şi nu am timp să mă plictisesc nici dacă aş vrea.

Solicitante şi provocatoare ambele domenii, diferite şi totuşi similare… Este greu să le compari pentru că vorbim despre alte momente din viaţa mea profesională.

Citește continuarea pe pagina următoare

Ce s-a schimbat în lumea media și a industriei cosmetice? Cum influențează internetul și social media comportamentele de înfrumusețare, de consum al serviciilor de beauty?

Totul se schimbă cu o viteză uluitoare. Cum arăta industria media acum 10 ani când am venit la LOréal nu are nicio legătură cu ce este astăzi. Lucram cu două site-uri, bloggurile nu existau încă… Apoi, an după an totul a explodat. Internetul şi social media nu influenţează, ci mai degrabă aş zice că dictează comportamentul de cumpărare.

Aproape fiecare dintre noi când vrea să cumpere ceva intră pe internet ca să se informeze despre un produs. Dacă are un blogger favorit îl ascultă orbeşte şi investeşte în produsul respectiv. Cred cu toată convingerea că un influencer trebuie să fie extrem de atent, de selectiv şi de sincer în review-uri, pentru că altfel îşi pierde credibilitatea în faţa comunităţii sale şi, odată pierdută… aşa rămâne.

Nu cred că un blogger poate vorbi de bine despre toate produsele, la fel cum nu cred că trebuie să facă o tocăniţă din toate.

Cum ai evoluat tu în tot acest timp? Profesional și personal?

Sper că am evoluat odată cu piaţa. Profesional, am învăţat incredibil de multe lucruri pentru că tot ce trăiesc la birou e parte dintr-un proces continuu de învăţare. Am învăţat mult din greşeli, din ale mele, dar şi din ale altora. Personal… nu ştiu când au trecut anii.

Ai o căsnicie longevivă, de aproape 20 de ani, și doi băieți reușiți. Cum de „ți-au ieșit' toate?

sotul Stefan si baietii Bogdan si Mihnea

Soțul Ștefan și băieții Bogdan și Mihnea

Primul răspuns care mi-a venit în minte a fost „cu orez, ciocolată şi înţelegere'. Explic expresia pe scurt: când Bogdan avea 4 ani, a văzut pe stradă o doamnă care o trăgea pe fiica ei de codiţe şi o certa foarte rău. El a fugit spre doamna respectivă, a luat-o de mână şi i-a spus: «Doamnă, nu aşa faceţi treabă, ci cu orez, ciocolată şi înţelegere'.

Nu mă întreba de unde până unde şi ce legătură aveau unele cu altele că nu ştiu, dar m-a topit şi am ţinut minte expresia în toţi aceşti ani. Dacă la reţeta asta mai adaugi şi iubire, toleranţă şi răbdare, e probabil răspunsul la întrebarea ta. Ah, mai cred că sunt în a 7-a viaţă, cum a scris Rebreanu în „Adam şi Eva'. Sunt fericită pentru că mi-am găsit în viaţa asta un suflet care să fie totul, tot ce sunt şi ce nu sunt eu şi care mă completează perfect.

Familia este absolut totul pentru mine: şi refugiu, şi linişte şi… totul.

Definește brandul „Mihaela Munteanu' sau MM

Brandul MM e o poreclă apărută dintr-o necesitate. Când m-am angajat, eram trei Mihaela în birou şi pentru că atunci când cineva striga „Mihaela' reacționam toate, colegii au fost nevoiţi să găsească fiecăreia câte un apelativ.

Fiind cea mai nouă şi pentru că „se dăduseră' deja Mihaela şi Miki, am devenit MM. Ideea e că dacă astăzi mă strigă cineva Mihaela… nu mai răspund. Aşadar, să îmi definesc brandul: sunt foarte timidă, haioasă când nu e multă lume în jur, tolerantă şi răbdătoare. Și optimistă incurabilă. Și îmi plactatuajele, am doar cinci, dar îmi mai fac.

Ai coordonat sute de ședințe foto. Cum e să fii tu în centrul atenției?

E de departe mult mai bine în backstage. Oricum, asta fac de când mă ştiu. Dar cu aşa o echipă cum am avut la această şedinţă foto… şi o statuie strâmbă ar fi ştiut până la urmă să zâmbească „natural'.

Un lucru ştiu sigur: că oricâte şedinţe foto voi mai organiza de acum încolo… voi fi mult mai atentă când le voi cere modelelor să stea relaxate, să fie naturale, să zâmbească firesc pentru că, sincer… tare greu mi s-a părut!

Autor: Daniela Palade Teodorescu

Foto: Marius Bărăgan

Makeup: Ioana Stratulat, makeup artist oficial Maybelline NY

Hair: Alina Micloș, Beauty District

Ținută: bluză Dwome, cercei Band of Creators

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2

Recomandari
Publicitate
ziareonline.ro
Libertatea
CSID
Descopera.ro
Life.ro
Retete
Baby
VIVA!
ELLE
Diva Hair
Sfatul parintilor
TV Mania
Shtiu.ro
Mai multe din Povestile voastre