Eu sunt MM

mihaela munteanu

Mihaela Munteanu are 44 de ani, o familie reușită și o carieră de 20 de ani în industria frumuseții, atât în domeniul cosmeticelor, cât și în cel al revistelor de profil. 

Lucrezi de aproape 20 de ani în industria de frumusețe. La început a fost media – Avantaje, prima revistă glossy. Ce îți mai amintești?

Eram beauty editor şi PR la casa de modă Janine când am aplicat pentru revista Avantaje. Aici am venit ca beauty editor, iar după jumătate de an am preluat şi secţiunea de fashion. Era singura revistă din România, totul era nou, învăţam în fiecare zi cum trebuie făcute lucrurile.

Îmi aduc aminte cum lucram paginile… Fotograful făcea pozele produselor şi ne trimitea filmele, noi tăiam diapozitivele care ne plăceau, se scanau, se pagina totul, dădeam cam trei printuri pentru corectură, apoi BT-ul. Veneau doi domni la corectură, erau profesori universitari. Câte discuţii aveam pe texte, cum scriem, cum ne exprimăm corect. Cred că de atunci sunt obsedată de gramatică…

Cum se vedea lumea frumuseții din perspectiva unui redactor de modă și frumusețe?

Se vedea de la număr la număr, de la o şedinţă de redacţie la alta. Căutam subiecte interesante, încercam să nu ne repetăm. Cred că nimic nu era diferit de ceea  ce se întamplă azi, doar că resursele erau extrem de limitate.

Luam haine din magazine, le fotografiam şi apoi le returnam. Lucram cu două luni înainte, de aceea când apărea revista pe piaţă hainele nu mai erau în magazine. Azi ştiu că fiecare brand care se respectă trimite un link de unde redactorii îşi descarcă imaginile profi ale produselor… Ca să nu mai vorbim despre multitudinea de branduri.

Atunci primeam scrisori de la cititoare… trimise în plicuri cu timbru. Mai există timbre azi? Mai trimite cineva scrisori? Uneori am senzaţia că vorbesc despre ceva ce a fost acum 100 de ani.

Ai trecut de partea cealaltă a baricadei și ai intrat în miezul lucrurilor – industria de beauty la ea acasă. Lucrezi de 10 ani pentru un gigant al industriei cosmetice – L’Oréal. Cum e să fii în interiorul unei lumi care din afară pare fascinantă?

E la fel de fascinantă şi vazută din interior. Nu ai cum să te plictiseşti. Unele dintre cele mai interesante momente sunt acelea când primim mostrele viitoarelor lansări, le încercăm şi ne spunem părerea.

Suntem practic primii consumatori din România care au ocazia să încerce anumite produse. Eu ţin legătura cu presa şi cu influencerii. Îmi e destul de uşor pentru că, practic, lucrez cu foarte mulţi foşti colegi şi am un avantaj clar de care sunt conştientă.

Ai lucrat pentru o vreme si în lumea revistelor glossy. Care domeniu ți s-a părut mai solicitant și mai provocator?

În fiecare moment mi-am iubit enorm jobul. Când eram la revistă eram îndrăgostită iremediabil de ceea ce făceam. În momentul acela nu aş fi făcut altceva. După Avantaje am lucrat tot pentru beauty şi fashion la Cosmopolitan, apoi Beau Monde, după care apoi am fost redactor-şef la revista Look!

A fost o perioadă pe care nu o voi putea uita: intensă şi plină ochi de momente superbe. Am venit la L’Oréal, iar acesta a fost un pas nu ştiu dacă firesc, dar după presă vine un moment în care te gândeşti cum ar fi să lucrezi pentru clientul de publicitate. Și din nou nu am niciun regret pentru că îmi place enorm ce fac şi nu am timp să mă plictisesc nici dacă aş vrea.

Solicitante şi provocatoare ambele domenii, diferite şi totuşi similare… Este greu să le compari pentru că vorbim despre alte momente din viaţa mea profesională.

Citește continuarea pe pagina următoare

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Loading...
Recomandari
Libertatea
Retete
Baby
Doctorul Zilei
Sfatul parintilor
Mai multe din Povestile voastre